Nogen som også oplever dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg er igang med at tabe 10 kilo, har allerede tabt de 5 og mangler de sidste 5. Det har godt nok ikke gået så godt de sidste par uger, men nu prøver vi
igen

Men det der irriterer mig er folks reaktioner på at jeg gerne vil af med de sidste kilo. Når jeg er nogen steder hvor der for eksempel bliver spist kage eller andet usundt og jeg siger nej tak, så føler jeg næsten at jeg skal have dårlig samvittighed over at jeg spiser sundt. Får ofte den kommentar "hvis du skal tabe dig, så skal jeg da også?". Eller " sikke noget pjat, der er da mange der er større end dig"  Øhh, JA det er rigtigt... men hvad kan jeg lige bruge det til. JEG vil gerne tabe mig, fordi JEG gerne vil være lidt sundere og se lidt slankere ud... at der er mange der er større end mig, det kan jeg sgu da ikke bruge til en skid !! Jeg er da glad for at folk åbenbart ikke ser det helt store problem i at jeg har taget på, men det gør jeg altså. Og jeg er simpelthen så træt af altid at skulle forsvare mig bare fordi jeg ikke er meget overvægtig. Kan man slet ikke få lov til bare at leve sundt mere?

I andre der også bare skal tabe en lille smule, kender I også til dette??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

TbCp

Rikke skriver:

Jeg er igang med at tabe 10 kilo, har allerede tabt de 5 og mangler de sidste 5. Det har godt nok ikke gået så godt de sidste par uger, men nu prøver vi
igen

Men det der irriterer mig er folks reaktioner på at jeg gerne vil af med de sidste kilo. Når jeg er nogen steder hvor der for eksempel bliver spist kage eller andet usundt og jeg siger nej tak, så føler jeg næsten at jeg skal have dårlig samvittighed over at jeg spiser sundt. Får ofte den kommentar "hvis du skal tabe dig, så skal jeg da også?". Eller " sikke noget pjat, der er da mange der er større end dig"  Øhh, JA det er rigtigt... men hvad kan jeg lige bruge det til. JEG vil gerne tabe mig, fordi JEG gerne vil være lidt sundere og se lidt slankere ud... at der er mange der er større end mig, det kan jeg sgu da ikke bruge til en skid !! Jeg er da glad for at folk åbenbart ikke ser det helt store problem i at jeg har taget på, men det gør jeg altså. Og jeg er simpelthen så træt af altid at skulle forsvare mig bare fordi jeg ikke er meget overvægtig. Kan man slet ikke få lov til bare at leve sundt mere?

I andre der også bare skal tabe en lille smule, kender I også til dette??

JA!

Jeg vil gerne af med ca 6 kg. og har ofte hørt den med at jeg da ikke skal tabe mig, jeg er tynd nok osv osv.
Men jeg er ikke tilfreds med min krop. Jeg VIL af med de kilo. Det er ikke som om jeg bliver undervægtig af at smide de 6 kg.
Har også fået at vide at jeg bare skal finde mig til rette med den krop jeg har fået efter en graviditet..... men hvorfor skal jeg dog det?
Jeg mener da at det kun er mig der kan sige om jeg har det godt i min krop.

Anmeld

16. august 2009

Frederikke80

TbCp skriver:

JA!

Jeg vil gerne af med ca 6 kg. og har ofte hørt den med at jeg da ikke skal tabe mig, jeg er tynd nok osv osv.
Men jeg er ikke tilfreds med min krop. Jeg VIL af med de kilo. Det er ikke som om jeg bliver undervægtig af at smide de 6 kg.
Har også fået at vide at jeg bare skal finde mig til rette med den krop jeg har fået efter en graviditet..... men hvorfor skal jeg dog det?
Jeg mener da at det kun er mig der kan sige om jeg har det godt i min krop.

Åh, hvor er jeg glad for at høre at jeg ikke er den eneste der konstant får de dumme kommentarer!
Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke bare kan støtte een i vægttabet, eller i det mindste respektere at man gerne vil lidt ned i vægt.
Okay, hvis jeg vejede 50 kilo og vildt gerne ville tabe 10 kilo kunne jeg da godt forstå at folk reagerede. Men at man gerne vil af med de kilo man af en eller anden grund har taget på for at komme ned på sin NORMALVÆGT, det fatter jeg ikke at folk ikke bare kan acceptere.
Er der mon tale om misundelse??

Anmeld

16. august 2009

Lise

ÅHH, hvor har jeg hørt den mange gange!!!

Jeg er splitterravende ligeglad med om andre skal tabe 2-5-10-20-30 kg, men hvis jeg har sat mig for at tabe 5, så lad mig da for hel**** gøre det. Jeg har aldrig (7-9-13) været overvægtig, men hvis ikke jeg tog nogle kure engang imellem ville jeg måske blive det (har en virkelig sød tand, og kan spise uanede mængder af chokolade uden at blive dårlig). Det er vel bare at være opmærksom på sin krop og sit helbred...

Lise - gravid og ej på kur

Anmeld

16. august 2009

Frederikke80

Lise skriver:

ÅHH, hvor har jeg hørt den mange gange!!!

Jeg er splitterravende ligeglad med om andre skal tabe 2-5-10-20-30 kg, men hvis jeg har sat mig for at tabe 5, så lad mig da for hel**** gøre det. Jeg har aldrig (7-9-13) været overvægtig, men hvis ikke jeg tog nogle kure engang imellem ville jeg måske blive det (har en virkelig sød tand, og kan spise uanede mængder af chokolade uden at blive dårlig). Det er vel bare at være opmærksom på sin krop og sit helbred...

Lise - gravid og ej på kur

Ja lige præcis

Jeg kan heller ikke bare spise hvad jeg vil, så ville jeg også tage på, derfor er jeg bare (for det meste) meget opmærksom på hvad jeg spiser. Forstår ikke hvorfor det absolut skal være en negativ ting

Anmeld

16. august 2009

Sweet1978

Ikke lige på den måde, for min kæreste støtter mig i min kur / mit ønske men han siger ALTID at jeg ikke skal gøre det for hans skyld, han kan li mig som jeg er. Det er selvfølgelig dejligt at han roser mig og dermed ikke lægger noget pres, men jeg føler jo bare at det er falsk kompliment, så hvordan kan jeg så vide når han mener det han siger.

Anmeld

18. august 2009

Tulle28

Åååh det er bare det værste når folk siger aiiiii hold da op, du kan da tåle det!! Øhh nej, hvis jeg sagde ja tak hver gang ville jeg jo nok IKKE være slank. Vel!

Anmeld

18. august 2009

Mira0911

Kender det for godt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.