Kan lægen fortælle om min baby lever?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2014

Rockertand

anonym37 skriver:

Du kan få din læge til og sende en henvisning til en trykhedsscanning, det fik jeg og alt var som det skulle være held og lykke

Det kan man ikke bare "få", det er jo ikke et tag-selv-bord.
Trådstarter er 10+4 uden symptomer, så der er absolut intet grundlag for at få en tryghedsskanning, det er spild af meget få ressourcer i sundhedssystemet.
Man må selv betale for en skanning, hvis man føler behov og ikke tidligere har oplevet f.eks. flere MA'er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2014

SandraXOXO

Jeg husker godt at ventetiden var helt ulidelig! Men der er ikke andet at gøre end at købe en scanning selv, eller vente på nf og md. Det bliver bedre når du begynder at mærke liv hver dag, så man selv kan mærke at baby lever. :-)

Anmeld

25. juli 2014

modesty

Julie0802 skriver:

Som overskriften siger, kan lægen så fortælle mig om min lille spire er i live ? Jeg har ikke haft brystspændinger som alle andre, de er vokset lidt, har haft kvalme men har ikke "the feeling" af at være gravid. Er så bange for at komme til nf scanning og så ligger min lille baby uden at trække vejret .. Er 10+4 og har først tid til nf den 11-8. 

Nogle som kan hjælpe ? Kan lægen sige om baby trækker vejret ? 

Det du beskriver, lyder helt normalt, og noget som mange gravide oplever.

Lægen kan, og skal, ikke give dig en scanning medmindre der er tegn på at noget er helt galt. 

Du kan købe dig fra en scanning - mener at de koster cirka 3-500 kr.

Anmeld

25. juli 2014

anonym37

Rockertand skriver:

Det kan man ikke bare "få", det er jo ikke et tag-selv-bord.
Trådstarter er 10+4 uden symptomer, så der er absolut intet grundlag for at få en tryghedsskanning, det er spild af meget få ressourcer i sundhedssystemet.
Man må selv betale for en skanning, hvis man føler behov og ikke tidligere har oplevet f.eks. flere MA'er.

Det snakkede min læge ik noget om hun spurgte selv om jeg ville til en trykhedsscanning 

Anmeld

25. juli 2014

KBHerMor

Hej Julie

Jeg fik foretaget en scanning hos LilleKBH'er i går for 300 kr.

Bare for at se at alt så ud som det skal.

Jeg er kun 5+4 men har haft symptomer i 3 uger, men vi er meget forskellige, og jeg har altid været meget sensitiv.

Det er muligt at se hjertet slå i uge 6, så det er planen at jeg skal derhen igen d. 1.8.

Du burde kunne se det uden problemer.

Min lille blop ser sådan her ud lige nu.

Held og lykke!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.