overtro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
9 svar
2 synes godt om
24. juli 2014

anonym37

Hva mener i om og købe en barnevogn, og hvor langt syntes i man ska være henne,før man køber en og samler den og stiller den op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

mrhl

anonym37 skriver:

Hva mener i om og købe en barnevogn, og hvor langt syntes i man ska være henne,før man køber en og samler den og stiller den op

Jeg tror jeg købte barnevogn da jeg var 20 uger henne. Er ikke så overtroisk, så jeg købte vognen da jeg fandt et godt tilbud :-)

Anmeld

24. juli 2014

LilleMie

anonym37 skriver:

Jeg er ikke overtroisk på det punkt. Vi bestilte barnevognen efter MD scanningen, da jeg pludselig opdagede, at der kunne være mange ugers ventetid på en ny vogn og jeg ikke ville risikere, ikke at have en barnevogn ved fødslen.

Ved et rent tilfælde hentede vi vognen hjem, da jeg var 37+2 og jeg fødte 37+3, så det viste sig at være meget god timing

Men det var bare, hvordan vi gjorde, jeg ser ikke noget forkert ved at bestille/hente barnevognen, hverken tidligere eller senere.

Ved næste barn, har vi vognen stående under hele graviditeten, da vi genbruger vognen

Anmeld

24. juli 2014

Frk.S

Vi bestilte barnevognen efter MD scanning med den første.

Vi fik den hjem da den var klar og det er også den vi nu bruger til lillesøster.

Anmeld

24. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi købte vogn i uge 14-15 tror jeg, og den kom hjem med det samme. Den er købt brugt, så den var samlet  Vi har (næsten) besluttet at bruge den til lillesøster også, så ja, den har jo så stået fremme hele graviditeten 

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

anonym37 skriver:

Mine barnevogne er altid blevet købt når vi var rimeligt sikre på, at det var en baby, vi var sikre på trivedes derinde og ville blive der (det er lidt kompliceret at forklare) så omkring 6. md.
Den blev så købt og stillet hen til afhentning i butikken.

For få år siden var man på fødeafdelingen i de efterfølgende 4-5 døgn efter man havde født, så dengang var der tid nok for far til at hente barnevognen inden mor og bebs kom hjem.
Men i dag bliver man jo på det nærmeste sparket ud, næsten inden barnet har fået klippet navlestrengen (gud bedre det) så der er det lidt sværere.
Men helt ærligt, så synes jeg, at man skal se at få brudt med den gamle overtro.
Også det med at rede sengen/vuggen inden.
Mine børns senge har alle været redt, så de stod og var fine og klar et par uger før.
Så jeg synes da bare, at du skal købe barnevognen når du synes og så hente den hjem, når det passer dig.
Barnevognen er rigtig dejlig at have inden døre de første dage til at lægge den lille i og have med rundt i hjemmet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. juli 2014

anonym37

SussieThyssen skriver:

Mine barnevogne er altid blevet købt når vi var rimeligt sikre på, at det var en baby, vi var sikre på trivedes derinde og ville blive der (det er lidt kompliceret at forklare) så omkring 6. md.
Den blev så købt og stillet hen til afhentning i butikken.

For få år siden var man på fødeafdelingen i de efterfølgende 4-5 døgn efter man havde født, så dengang var der tid nok for far til at hente barnevognen inden mor og bebs kom hjem.
Men i dag bliver man jo på det nærmeste sparket ud, næsten inden barnet har fået klippet navlestrengen (gud bedre det) så der er det lidt sværere.
Men helt ærligt, så synes jeg, at man skal se at få brudt med den gamle overtro.
Også det med at rede sengen/vuggen inden.
Mine børns senge har alle været redt, så de stod og var fine og klar et par uger før.
Så jeg synes da bare, at du skal købe barnevognen når du synes og så hente den hjem, når det passer dig.
Barnevognen er rigtig dejlig at have inden døre de første dage til at lægge den lille i og have med rundt i hjemmet.

Kærligst
Sussie

Jeg har købt og fået den hjem men ikke pakket den ud af kassen, og er faktisk slet ik overtroisk, men det er for en kammerat sagde det og fik det i hovedet af mig, vi var til trykhedsscanning i mandags og om 14 dage ska vi til nf, og er 10+4

Anmeld

24. juli 2014

anonym37

anonym37 skriver:

Det er altså helt fantastisk man har jer herinde dejligt

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

anonym37 skriver:

Jeg har købt og fået den hjem men ikke pakket den ud af kassen, og er faktisk slet ik overtroisk, men det er for en kammerat sagde det og fik det i hovedet af mig, vi var til trykhedsscanning i mandags og om 14 dage ska vi til nf, og er 10+4

Det er nu altid en klog ting at vente til man er 4-5 mdr henne...mere af hensynt til at man jo ikke ved hvad der kan ske, og faktum er, at mange svangerskaber går skævt inden for den første tid.
Og jeg kan love dig, at det er uendeligt svært at skulle pakke det nykøbte ned, hvis det nu ikke bliver til noget.

Men nyd din barnevogn..jeg er sikker på, at det kribler i dig efter at pakke den ud

Anmeld

24. juli 2014

anonym37

SussieThyssen skriver:

Det er nu altid en klog ting at vente til man er 4-5 mdr henne...mere af hensynt til at man jo ikke ved hvad der kan ske, og faktum er, at mange svangerskaber går skævt inden for den første tid.
Og jeg kan love dig, at det er uendeligt svært at skulle pakke det nykøbte ned, hvis det nu ikke bliver til noget.

Men nyd din barnevogn..jeg er sikker på, at det kribler i dig efter at pakke den ud

Jeg besluttede allerede da jeg købte den at, efter nf bliver den lukket op og pakket ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.