hjælp til søvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
8 svar
1 synes godt om
23. juli 2014

Lilott

Min dreng på 14 måneder nægter at give sig til at sove, det tager gerne hvert fald to timer hver aften at få ham puttet. Han skriger og skriger, og det eneste der hjælper er hvis han kommer op, men det skal han jo ikke når han skal sove. 
Han har altid haft svært ved at sove, men for en måneds tid siden fik han lagt dræn og det vendte det hele. Han blev lagt kl 19 om aftenen og sov til kl 7 næste morgen. Men den sidste halvanden uges tid når han er blevet lagt kl 19 starter skrigeriet. Jeg bliver bliver så træt i hovedet af det og bliver irriteret over at jeg skal bruge hele min aften på at prøve at få ham til at falde til ro. Når han endelig sover - som regel mellem kl 21-22 - har jeg bare lyst til at gå i seng, for jeg ved at min dreng vågner omkring midnat og ikke vil sove igen med mindre jeg sidder ved siden af ham og holder ham i hånden eller hvis han kommer ind i vores seng.
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd til hvordan jeg får ham til at finde ro og lægge sig til at sove.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2014

Lilotte87

Kan drænet være faldet ud? 

Anmeld

23. juli 2014

SussieThyssen

Lilott skriver:

Min dreng på 14 måneder nægter at give sig til at sove, det tager gerne hvert fald to timer hver aften at få ham puttet. Han skriger og skriger, og det eneste der hjælper er hvis han kommer op, men det skal han jo ikke når han skal sove. 
Han har altid haft svært ved at sove, men for en måneds tid siden fik han lagt dræn og det vendte det hele. Han blev lagt kl 19 om aftenen og sov til kl 7 næste morgen. Men den sidste halvanden uges tid når han er blevet lagt kl 19 starter skrigeriet. Jeg bliver bliver så træt i hovedet af det og bliver irriteret over at jeg skal bruge hele min aften på at prøve at få ham til at falde til ro. Når han endelig sover - som regel mellem kl 21-22 - har jeg bare lyst til at gå i seng, for jeg ved at min dreng vågner omkring midnat og ikke vil sove igen med mindre jeg sidder ved siden af ham og holder ham i hånden eller hvis han kommer ind i vores seng.
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd til hvordan jeg får ham til at finde ro og lægge sig til at sove.

2 ting.
Børn med øreproblemer får ofte ondt når de ligger ned..så du skal nok have tjekket om drænet virker som det skal.

Det andet er..læg dig da i sengen med ham til han sover, og lad ham sove i jeres seng til I selv skal i seng, og flyt ham så.
Verden går da ikke under af det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. juli 2014

Lilott

Lilotte87 skriver:

Kan drænet være faldet ud? 

Jeg tænker om jeg ikke ville have set det hvis det var tilfældet? 
Men jeg må nok hellere få ringet til ørelægen og få det tjekket

Anmeld

23. juli 2014

Lilott

SussieThyssen skriver:

2 ting.
Børn med øreproblemer får ofte ondt når de ligger ned..så du skal nok have tjekket om drænet virker som det skal.

Det andet er..læg dig da i sengen med ham til han sover, og lad ham sove i jeres seng til I selv skal i seng, og flyt ham så.
Verden går da ikke under af det.

Kærligst
Sussie

Jeg vil rigtig gerne lade ham sove i vores seng, også gerne hele natten hvis det er det der skal til Problemet er bare at han triller ud Han sov i vores seng i nat og i morges vågnede jeg ved at han tog en ordentlig maveplasker lige ned i gulvet  Det resulterede i en kæmpe bule, næseblod og blod fra munden da han bed sig selv i tungen - der følte jeg mig godt nok som en dårlig mor 

Men jeg må lige have ringet til ørelægen så jeg kan få tjekket de øre igen

Anmeld

23. juli 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78

Ja, som de andre siger, få tjekket ørerne igen  Du vil ikke nødvendigvis opdage, hvis drænene er faldet ud. Men de kan også sidde der endnu uden at virke som de skal

/ Taco78 

Anmeld

23. juli 2014

ømor34

God ide med at af tjekket drænene. Måske sengen kunne forhøjes i den ende hvor hovedet ligger. Et tredje, forslag kunne være at tage hans tremmeseng ind til jer g så tage den ene side af tremmerne væk. Så ligger han sammen med jer men i sin egen seng og han kan ikke falde ud.

Anmeld

23. juli 2014

Lilott

ømor34 skriver:

God ide med at af tjekket drænene. Måske sengen kunne forhøjes i den ende hvor hovedet ligger. Et tredje, forslag kunne være at tage hans tremmeseng ind til jer g så tage den ene side af tremmerne væk. Så ligger han sammen med jer men i sin egen seng og han kan ikke falde ud.

Det kan være vi skal prøve det med at flytte sengen i en periode, for det er godt nok hårdt med sådan en træls afslutning på dagen

Anmeld

24. juli 2014

Tulle28

Vores datter havde en umulig periode omkring 14 mdrs alderen, hvor hun var rigtig svær at putte. Den eneste måde jeg kunne få hende til at sove på, var ved at sidde med hende på skødet og lulle hende i søvn. Når hun sov, kunne jeg liste hende ned i sengen (hun vågnede som regel når jeg prøvede at lægge hende, og så var det forfra - det kunne jeg gøre 2-? gange, indtil hun til sidst sov så tungt at hun ikke opdagede det). Hun sov(er) i vores seng, så hvis hun vågnede om natten kunne jeg som regel lige nå at sige shhh og ellers måtte vi op og sidde igen. Det gik over af sig selv lige pludselig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.