Kære alle.
Jeg blev for 10 dage siden mor til en dejlig pige på 3800 g. Efter fødslen ville min livmoder ikke trække sig sammen, så jeg fik livmodersammentrækkende medicin, men nåede at miste en del blod. Amningen startede dårligt pga flade brystvorter og først efter mange timer (måske 8) fik jeg suttebrikker og gang i det. Jeg har ikke selv opdaget mælken løbe til, men der ser ud til at være fint med mælk, selvom jeg ikke mærker spændte bryster eller lækker mælk på noget tidspunkt. Mit problem er, at min datter sutter flere timer i streg. I starten troede jeg, at hun var ved at få mælken til at løbe, men nu er der jo gået 10 dage. Og klemmer jeg på brystet kommer der også altid noget. I starten var det især om aftenen, at hun ville spise så mange timer, men i dag har hun fx kun sovet to lure af 1,5 time og ellers bare ville spise. Hun falder slet ikke til ro uden brystet i munden og ofte stopper hun med at spise og græder lidt. Så trøster jeg hende og hurtigt søger hun igen. Sutten vil hun ikke tage. Jeg har to gange malket ud og givet hende efter amning, og så falder hun lynhurtigt til ro og helt i søvn. Bliver hun bare ikke mæt, når hun ligger ved mig? SP mener blot, hun bruger mig som sut, men det stemmer bare ikke helt overens med hendes ro efter flaske. Er det bare en periode, vi skal igennem eller hvad tænker I? Hun skal først vejes igen fredag, så ved ikke, om hun har tabt sig eller taget på. Vil indtil da gerne undgå at give flaske, men jeg bliver snart sindsyg. Om natten går det bedre, og her kan hun nøjes med at spise en time ad gangen.
Gode råd modtages med kyshånd. Det var ikke lige sådan jeg havde forestillet mig, at amningen skulle være, men jeg vil så gerne have det til at fungere.
Mvh Maja
Anmeld