Hjælp! Sutter flere timer i streg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.300 visninger
8 svar
2 synes godt om
23. juli 2014

MajaPernille

Kære alle.

Jeg blev for 10 dage siden mor til en dejlig pige på 3800 g. Efter fødslen ville min livmoder ikke trække sig sammen, så jeg fik livmodersammentrækkende medicin, men nåede at miste en del blod. Amningen startede dårligt pga flade brystvorter og først efter mange timer (måske 8) fik jeg suttebrikker og gang i det. Jeg har ikke selv opdaget mælken løbe til, men der ser ud til at være fint med mælk, selvom jeg ikke mærker spændte bryster eller lækker mælk på noget tidspunkt. Mit problem er, at min datter sutter flere timer i streg. I starten troede jeg, at hun var ved at få mælken til at løbe, men nu er der jo gået 10 dage. Og klemmer jeg på brystet kommer der også altid noget. I starten var det især om aftenen, at hun ville spise så mange timer, men i dag har hun fx kun sovet to lure af 1,5 time og ellers bare ville spise. Hun falder slet ikke til ro uden brystet i munden og ofte stopper hun med at spise og græder lidt. Så trøster jeg hende og hurtigt søger hun igen. Sutten vil hun ikke tage. Jeg har to gange malket ud og givet hende efter amning, og så falder hun lynhurtigt til ro og helt i søvn. Bliver hun bare ikke mæt, når hun ligger ved mig? SP mener blot, hun bruger mig som sut, men det stemmer bare ikke helt overens med hendes ro efter flaske. Er det bare en periode, vi skal igennem eller hvad tænker I? Hun skal først vejes igen fredag, så ved ikke, om hun har tabt sig eller taget på. Vil indtil da gerne undgå at give flaske, men jeg bliver snart sindsyg. Om natten går det bedre, og her kan hun nøjes med at spise en time ad gangen.

Gode råd modtages med kyshånd. Det var ikke lige sådan jeg havde forestillet mig, at amningen skulle være, men jeg vil så gerne have det til at fungere.

Mvh Maja 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2014

Elvers

Det første jeg tænker er, at de suttebrikker skal ud, og så skal du få kompetent hjælp til, hvordan du skal krænge din brystvorte ind i munden på din datter...
Jeg fik suttebrikker, og Otto kunne ligge ved brystet 3 timer af gangen... Jeg fik suttebrikkerne, fordi mine brystvorter også er flade, og jeg måtte købe mig til privat kompetent hjælp på barselshotellet i Gentofte - det bedste jeg har gjort!

Anmeld

23. juli 2014

FrkGranger

Jeg syntes ogsåbdu skal af med de sutte brikker...

Her havde jeg samme problem og døjer af og til med at blive brugt som sut...

Jeg malker i de perioder ud og giver p flaske, da min søn har tendens til at falde i søvn ved brystet samtidig...

Min sp foreslog at give lidt vand kogt afkølet, 10-20 ml...

Anmeld

23. juli 2014

Christine

MajaPernille skriver:

Kære alle.

Jeg blev for 10 dage siden mor til en dejlig pige på 3800 g. Efter fødslen ville min livmoder ikke trække sig sammen, så jeg fik livmodersammentrækkende medicin, men nåede at miste en del blod. Amningen startede dårligt pga flade brystvorter og først efter mange timer (måske 8) fik jeg suttebrikker og gang i det. Jeg har ikke selv opdaget mælken løbe til, men der ser ud til at være fint med mælk, selvom jeg ikke mærker spændte bryster eller lækker mælk på noget tidspunkt. Mit problem er, at min datter sutter flere timer i streg. I starten troede jeg, at hun var ved at få mælken til at løbe, men nu er der jo gået 10 dage. Og klemmer jeg på brystet kommer der også altid noget. I starten var det især om aftenen, at hun ville spise så mange timer, men i dag har hun fx kun sovet to lure af 1,5 time og ellers bare ville spise. Hun falder slet ikke til ro uden brystet i munden og ofte stopper hun med at spise og græder lidt. Så trøster jeg hende og hurtigt søger hun igen. Sutten vil hun ikke tage. Jeg har to gange malket ud og givet hende efter amning, og så falder hun lynhurtigt til ro og helt i søvn. Bliver hun bare ikke mæt, når hun ligger ved mig? SP mener blot, hun bruger mig som sut, men det stemmer bare ikke helt overens med hendes ro efter flaske. Er det bare en periode, vi skal igennem eller hvad tænker I? Hun skal først vejes igen fredag, så ved ikke, om hun har tabt sig eller taget på. Vil indtil da gerne undgå at give flaske, men jeg bliver snart sindsyg. Om natten går det bedre, og her kan hun nøjes med at spise en time ad gangen.

Gode råd modtages med kyshånd. Det var ikke lige sådan jeg havde forestillet mig, at amningen skulle være, men jeg vil så gerne have det til at fungere.

Mvh Maja 

Jeg tror det ville være meget bedre uden brik, som de andre foreslår. Så tror jeg hun bedre kan tømme brystet hurtigere og så siger man jo også det stimulerer bedre til mælkeproduktion når de sutter naturel 

Men hun er også så lille endnu, at det sagtens kan ændre sig og blive meget nemmere. Det er bare så vigtigt at baby får og har en god sutteteknik. Måske kan du få akut tid hos så til hjælp med amning uden brik?

Umiddelbart ville jeg nok også vente med sutten til hun kan ammes uden brik.

Tillykke med baby, jeg håber det bliver bedre snart! Jeg brugte også brik til nr. 1 men synes først amning fungerede da vi smed brikken, tror han var ca 3 uger.

Anmeld

24. juli 2014

MajaPernille

Jeg glemte helt at skrive, at vi faktisk har smidt brikken, fordi brystvorterne er kommet mere frem. Så det er i hvert fald ikke suttebrikkernes skyld  

Anmeld

24. juli 2014

MajaPernille

FrkGranger skriver:

Jeg syntes ogsåbdu skal af med de sutte brikker...

Her havde jeg samme problem og døjer af og til med at blive brugt som sut...

Jeg malker i de perioder ud og giver p flaske, da min søn har tendens til at falde i søvn ved brystet samtidig...

Min sp foreslog at give lidt vand kogt afkølet, 10-20 ml...

Hvor meget ekstra giver du i flaske så? Min datter falder nemlig også i søvn under amningen uden at være blevet mæt og vågner så så snart jeg flytter hende.  Tænker bare, om det er en ond cirkel jeg får startet, hvis jeg først begynder med flasken.

Anmeld

24. juli 2014

Snevejr84

Jeg synes også du skal af med sutte brikkerne og så tage den derfra. Lad være med at give flaske hvis du gerne vil amme. Produktionen skal bare op så det passer til hendes behov. Det kan tage lang tid at amme med sutte brikker og de små vil gerne være ved brystet længe. Og især om aften, det er helt normalt.

Anmeld

24. juli 2014

tarkoflen

Jeg er tilbøjelig til at give din sp ret Thea brugte heller ikke sut i starten og lå virkelig meget ved brystet og også gerne en time eller mere! Da jeg kom op på 18 amninger på en dag var jeg ved at være ret brugt. Min veninde fik lært Thea at bruge sut og så hjalp det. Men hun har aldrig været en hurtig spiser og ville meget gerne ligge ved brystet. Særligt om aftenen ammede jeg meget.

Jeg fuldammede i 6 måneder og jeg har heller aldrig bøvlet med spændte bryster eller mælk der løb ud over når Thea spiste, så det er ikke nødvendigvis en indikation af at der ikke er mælk nok.

Anmeld

25. juli 2014

FrkGranger

MajaPernille skriver:

Hvor meget ekstra giver du i flaske så? Min datter falder nemlig også i søvn under amningen uden at være blevet mæt og vågner så så snart jeg flytter hende.  Tænker bare, om det er en ond cirkel jeg får startet, hvis jeg først begynder med flasken.

Jeg laver, alt efter hvor meget jeg har pumbet ud, men maks 200 ml i alt, han er fra 1. juni, og så spiser han næsten altid det hele....

Men det kan være en ond spiral, da udpumbning ikke stimulere brystet på samme måde, derfor har jeg holdt fast i nat og morgen amning, men ellers prøv at nævne det sp og bed om hendes vejledning, i forhold til denne metode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.