At tilberede flasker til et døgn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.798 visninger
10 svar
3 synes godt om
23. juli 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hvordan gør I det så de er lige til at smide i mikroovnen når de skal bruges? 

Lader I vandet køle af, blander pulver i og så i køleskabet, eller hvordan? 

- Min datter på 3 uger skal til at være flaskebarn, så jeg vil vældig gerne have lidt fif 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2014

Pigent

TanyaGR skriver:

- Min datter på 3 uger skal til at være flaskebarn, så jeg vil vældig gerne have lidt fif 

Nu har jeg ikke prøvet og have flaske barn, men hvis jeg havde ville jeg enten koge og lad det stå koldt i køleskabet i en stor kande eller koge vand også hælde det i flaskerne så det bare er putte pulver i. Jeg ved ikke om man må gør det som forældrene gør i vuggestuen hvor jeg arbejder. De blander flasker hjemmefra så vi bare skal varme dem. Det vil jeg gør hvis man må det ellers ville jeg ihvertfald gøre det med natflaskerne

Anmeld

23. juli 2014

Isabella_mor

kog en liter vand eller sådan noget, og hav det evt. i en kande eller i flaskerne som baby skal have i løbet af døgnet og hav det derefter på køl.

når du så skal bruge en flaske så hælder du det vand op i flasken som du skal bruge og så varmer du det op i mikroovnen til det har den rette temperatur. og så kommer du pulveret i og ryster... 

en kande med kogt vand kan holde sig i et døgn i køleskabet..

sådan gjorde vi til vores dreng var gammel nok til at få vand direkte fra hanen..

og det fungerede smadder fint  

Anmeld

23. juli 2014

Isabella_mor

Pigent skriver:

Nu har jeg ikke prøvet og have flaske barn, men hvis jeg havde ville jeg enten koge og lad det stå koldt i køleskabet i en stor kande eller koge vand også hælde det i flaskerne så det bare er putte pulver i. Jeg ved ikke om man må gør det som forældrene gør i vuggestuen hvor jeg arbejder. De blander flasker hjemmefra så vi bare skal varme dem. Det vil jeg gør hvis man må det ellers ville jeg ihvertfald gøre det med natflaskerne

det med at blande pulveret i og opbevare det kan man gøre men det kan kun holde sig i kort tid.. dette står typisk på pakkerne med MME.. 

Anmeld

23. juli 2014

EnSødMor

TanyaGR skriver:

Hej :-) Vi kogte en masse vand, fyldte 6 sutteflaske op, lod dem stå og køle lidt af, derefter ind i køleskabet med dem.. ;-) 

når de skulle bruges, så ud med en, varm flasken i mikro (20 sek) - Derefter hæld pulver i, og ryst! Mærk det ikke er for varmt og ind i babyens mund ;-) 

Sådan gjorde vi hver eneste dag, det blev en ren rutine. Men alt er bare nemmere når flaskerne stort set er klar ;-) 

Når alle flasker var brugt op, rensede vi dem alle, grundigt! Startede for ny, og bum, 6 flasker klar igen ;-) 

Anmeld

23. juli 2014

Valle81

Jeg har med alle mine gjort, som de tre andre foreslog.

Rengjorde flaskerne, kogte vand og fyldte på flaskerne - lavede to forskellige størrelser.
Når den lille så var sulten, så varmede jeg vandet i mikro og tilsatte pulveret.

Jeg vil IKKE anbefale at blande pulveret i og sætte dem i køleskabet. Når de har stået der noget tid, så ændrer lugten sig og de lugter direkte fælt - efter min mening:0)

Anmeld

23. juli 2014

Karina84

Valle81 skriver:

Jeg har med alle mine gjort, som de tre andre foreslog.

Rengjorde flaskerne, kogte vand og fyldte på flaskerne - lavede to forskellige størrelser.
Når den lille så var sulten, så varmede jeg vandet i mikro og tilsatte pulveret.

Jeg vil IKKE anbefale at blande pulveret i og sætte dem i køleskabet. Når de har stået der noget tid, så ændrer lugten sig og de lugter direkte fælt - efter min mening:0)

Enig, vi gjorde det samme 

Rengjorde, kogte flasker, kogte vand og kom paa flaskerne (lavede typisk en 4-6 flasker da hun var spæd), i køleskabet og saa varme dem i mikro før jeg puttede pulver i.

Naar hun saa bliver de, er det 4 eller 6 maaneder, hvor de maa faa koldt vand fra hanen, kan man ogsaa altid spæde op med koldt vand, hvis det bliver for varmt  Altsaa ved at komme pulveret i efter det er blevet varmet igen...

Anmeld

23. juli 2014

Jupiter

Vi havde også flaskerne med kogt vand i køleskabet - indtil jeg blev træt af at varme flasker om natten!!

Så vi kogte vandet, hældte det på sutteflaskerne, lukkede dem og lod dem stå i stuetemperatur.

Så var det nemt at have pulver-portioner afmålt og klar til at stå på sengebordet sammen med flaskerne. 

Det er heldigvis kun de første fire måneder, derefter kan man bruge vand fra hanen 

Bonus ved stuetemperatur er også at det er nemt at have flasker med på tur 

Anmeld

23. juli 2014

Ønskebarnet2014

Her laver vi 10 flasker af gangen forskellige størrelser og det fungere super godt.

Rengør alle flasker.

Kog vand og fyld det i flaskerne så det passer med doseringsmængden.

Når vandet er lunt ca. 40 grader fylder du pulveret i, ryster flaskerne.

Lad dem stå til de er kølet helt af og sæt dem her efter i køleskabet.

Når du så skal bruge dem, er de klar til at komme i mikro ca. 30 sek. (Forskelligt fra mikro ovn til mikro ovn)

Anmeld

23. juli 2014

TNBC

TanyaGR skriver:

Vi vasker flaskerne, sterilisere dem, koger vand og lader det stå i 30minutter, og fylder så vandet i flaskerne og lader dem stå på bordet. Når vi skal bruge dem, putter vi pluveret i og ryster også er vi klar. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.