Højgravid og i hopla

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
8 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2014

Loan

Jeg er simpelthen nød til at dele den side af graviditeten som ikke ses så ofte i slutspurten. Alle graviditeter er forskellige og heldigvis for det, men denne gang sætter vi ikke fokus på utålmodigheden men nydelsen i de sidste uger 

Med min store søn blev jeg snydt for 3 uger pga igangsættelse som vidst/vidst ikke var nødvendig, det ikke til at blive klog på da alle har forskellige holdninger når der blev spurgt ind til det.

Nå men denne gang, puha det har sandelig ikke været lutter lagkage, overlevede skolen fordi jeg allerede i 14. uge kunne få elevatorkort som blev brugt flittigt lige til sidste skoledag, fordi mit kære bækken vitterligt knækkede rundt og ledte til voldsomme smerter og ubehag døgnets 24 timer.

Men efter en mirakuløs opvågning en dag her i slutspurten hvor alle smerter forsvandt som dug for solen, angiveligt iflg min jordemoder fordi han var kommet langt nok ned i bækkenet til at støtte det bedre har mit overskud gået fra nul og niks til bragende stort!

I dag er jeg 41+2 og fortsat fuld af overskud, jeg nyder vitterligt dagene selv ude i solen hvor jeg arbejder på min tan haha, jeg føler mig på ingen måde længere begrænset af graviditeten, vel nærmest som om jeg var i de spæde uger endnu selvom maven er stor. Ugen op til termin indstændigt evige hele puslerummet, i weekenden rykkede vi gulvet af køkkenet og fik det ordnet, vi er afsted på stranden og i byen, vi er ude og gå lange ture og nyder sommeren mere end nok nogensinde.

Håber der er andre heldige gravide som ligesom jeg ikke er plaget af smerter og ubehag, men som kan se lyst på ventetiden og nyde det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2014

tinemus79

Åhhh hvor jeg misunder dig og hvor er det velfortjent når man kan det.  

Rigtig god fornøjelse med det hele.  

Nyd det for alle os andre 

Anmeld

23. juli 2014

Loan

tinemus79 skriver:

Åhhh hvor jeg misunder dig og hvor er det velfortjent når man kan det.  

Rigtig god fornøjelse med det hele.  

Nyd det for alle os andre 

Jeg skal gøre mit aller ypperste, og jeg håber mit indlæg kan give lidt opmuntring til de som måtte mangle det 

Og så sender jeg glædeligt mit ve støv afsted til jer 

Anmeld

23. juli 2014

lineog4

Nyd det.

Jeg har 3 af de 4 gange elsket også den sidste tid. Ja sidste gang gik jeg endda og håbede jeg klarede mig helt til slutdatoen en uge efter termin hvor jeg skulle sættes i gang for elskede både at være gravid men også friheden med de store børn. 

Anmeld

23. juli 2014

Sjwf

Er 36+4 i dag og dit indslag har gjort et lille indtryk på mig.
Jeg synes at det har været ulideligt hårdt i den her varme, og den har gjort at jeg har haft ondt af mig selv, men jeg har jo realt ikke noget at brokke mig over jeg har ingen smerter, lidt ømt i bækken men det er fordi han er ved at sætte sig fast, så det skal jeg jo ikke klage over. Så måske jeg bare skal se det fra den lidt lysere side og nyde den sidste tid med min stor fine runde mave, nyde at mærke ham mosle rundt

Anmeld

23. juli 2014

Loan

lineog4 skriver:

Nyd det.

Jeg har 3 af de 4 gange elsket også den sidste tid. Ja sidste gang gik jeg endda og håbede jeg klarede mig helt til slutdatoen en uge efter termin hvor jeg skulle sættes i gang for elskede både at være gravid men også friheden med de store børn. 

Uh det gør jeg virkelig også  Jeg håber bare at lillebror vælger at gøre sin entre inden weekenden er omme for så kan jeg slippe for igangsættelse, så har jeg fået lov at nyde alle dagene lige til sidste øjeblik.

Anmeld

23. juli 2014

Loan

Sjwf skriver:

Er 36+4 i dag og dit indslag har gjort et lille indtryk på mig.
Jeg synes at det har været ulideligt hårdt i den her varme, og den har gjort at jeg har haft ondt af mig selv, men jeg har jo realt ikke noget at brokke mig over jeg har ingen smerter, lidt ømt i bækken men det er fordi han er ved at sætte sig fast, så det skal jeg jo ikke klage over. Så måske jeg bare skal se det fra den lidt lysere side og nyde den sidste tid med min stor fine runde mave, nyde at mærke ham mosle rundt

Glæder mig at høre det kunne gøre indtryk 

Og alle er i sin ret til at brokke sig engang imellem, jeg har skam også klynket lidt til venner og familie der smerterne var ved at knække mig helt oveni den manglende søvn. Heldigvis så ELSKER jeg varme! 

Anmeld

23. juli 2014

SussieThyssen

Hvor er det bare dejligt at høre.
Jeg har også altid været glad i mine slutspurter, selvom det har været hårdt..det handler jo især om indstilling og godt humør.
Så skidt med at man er tung og besværet med forskellige skavanker...det er jo en mirakuløs tid, som måske aldrig kommer igen.
Pøj pøj med fødslen, når du når dertil

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. juli 2014

Loan

SussieThyssen skriver:

Hvor er det bare dejligt at høre.
Jeg har også altid været glad i mine slutspurter, selvom det har været hårdt..det handler jo især om indstilling og godt humør.
Så skidt med at man er tung og besværet med forskellige skavanker...det er jo en mirakuløs tid, som måske aldrig kommer igen.
Pøj pøj med fødslen, når du når dertil

Kærligst
Sussie

Mange tak, kan tydeligt mærke den voksende spænding, det lyder dumt men glæder mig ufattelig meget til fødslen fordi den ikke var "naturlig" sidst.

Alle tankerne om hvordan det følelses, om jeg klare min ønskede vandfødsel uden smertelindring og selv kan tage imod. Føler mig faktisk lidt som et lille barn til jul 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.