Sosu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. juli 2014

mortilsilke

Hejsa
En af mine bekendte har lige skrevet at hun har hørt at SOSU uddannelserne ændres fra elev løn til SU, er det sandt?
Jeg kan ikke få SU, og starter som SOSU elev om 1 år efter barsel, men er det virkelig sandt at det ændres? Det håber jeg da virkelig ikke! :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2014

Hønsemor

VenterVanessa skriver:

Hejsa
En af mine bekendte har lige skrevet at hun har hørt at SOSU uddannelserne ændres fra elev løn til SU, er det sandt?
Jeg kan ikke få SU, og starter som SOSU elev om 1 år efter barsel, men er det virkelig sandt at det ændres? Det håber jeg da virkelig ikke! :-(

I så fald er vi rigtig mange der ikke har fået besked om at vores indkomst bliver ændret..

Jeg tror din veninde nok nærmere har hørt, at man snakker om at afskaffe voksen elevlønnen, så alle for samme standardløn under uddannelsen

Anmeld

22. juli 2014

Trekløver(:

VenterVanessa skriver:

Hejsa

Det tror jeg bestemt ikke passer. Din veninde må have misforstået noget. Som en anden skriver har der været tale om at voksen elevlønnen afskaffes.

Anmeld

22. juli 2014

Mullepigen21

Jeg er vejleder for SSH elever, umiddelbart har jeg ikke hørt, om ændringerne.. 

Anmeld

22. juli 2014

Morjanne76

22. juli 2014

Morjanne76

Jeg har også hørt det. 

Inden man kan starte på ssa uddannelsen, skal man gennem grundforløbet på 20 uger der er på SU. 

Ved ik om det også gælder hjælper uddannelsen 

Anmeld

22. juli 2014

Mullepigen21

Morjanne76 skriver:

Jeg har også hørt det. 

Inden man kan starte på ssa uddannelsen, skal man gennem grundforløbet på 20 uger der er på SU. 

Ved ik om det også gælder hjælper uddannelsen 

Grundforløbet på sosu er på SU. Resten både af SSH og SSA er på elevløn  

Anmeld

23. juli 2014

Morjanne76

Grundforløbet på sosu er på SU. Resten både af SSH og SSA er på elevløn  

Ja, men uddannelserne bliver lavet om, så der kobles et grundforløb på inden opstart af sosu uddannelserne. 

Før har det jo været muligt, at springe grundforløbet over.

Derfor vil man skulle leve af SU i de 20 uger. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.