Mon ikke jeg må tage jern-tilskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. august 2009

Dictes mor

Jeg er nu 8+6 og jeg er så træt, at det er svært at overskue noget som helst. Før jeg blev gravid spiste jeg jern tilskud, da jeg pga. endometriosen lider af kronisk træthed og det hjalp meget, men jeg stoppede da jeg belv gravid, fordi jeg ikke vidste om man må tage det som gravid. Men må jeg mon godt tage det mens jeg er gravid eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

Klumpe-dumpe

Majastina skriver:

Jeg er nu 8+6 og jeg er så træt, at det er svært at overskue noget som helst. Før jeg blev gravid spiste jeg jern tilskud, da jeg pga. endometriosen lider af kronisk træthed og det hjalp meget, men jeg stoppede da jeg belv gravid, fordi jeg ikke vidste om man må tage det som gravid. Men må jeg mon godt tage det mens jeg er gravid eller?

Jo jeg fik af vide af min doktor, at jeg skulle starte på jern-tilskud, da jeg var i 12 uge.
Tror nok det er ganske almindelig anbefalding. Så mon ikke du må starte nu. Men giv da lige din doktor-mand et kald i morgen

Anmeld

16. august 2009

Dictes mor

Jeg ringer til ham imorgen, så håber jeg han siger ja, for jeg plejer at have lavt blodtryk og en anelse blodmangel, hvorfor jeg tog dem før, så det er nok en god ide at få den, når jeg skal producere mere blod end normalt. Jeg håber, at han siger ja.

Anmeld

16. august 2009

Dictes mor

Åh det bliver dejligt, jeg håber, at det giver mig noget at energien tilbage igen.

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Majastina skriver:

Åh det bliver dejligt, jeg håber, at det giver mig noget at energien tilbage igen.

vil lige tilføje at jeg var ekstremt træt da jeg var ligeså langt som dig..-trods meget flot blodprocent og smukt blodtryk..så det er altså helt almindeligt at du er træt nu...
men jeg synes du skal tale med din læge.. han kan bedst råde dig!

Anmeld

16. august 2009

Dictes mor

Ja det er jo selvfølgelig en del af det at være gravid. Jeg kan bare mærke at Per bliver frustreret, fordi jeg ikke kan holde til at lave særlig meget, og jeg har dårlig samvittighed, fordi jeg plejer at lave noget hele tiden, og for tiden vil jeg bare sove eller slappe af hele tiden. Og det tærer en del på forholdet, fordi han ikke kan forstå det, og bliver lidt sur, når jeg lægger mig.

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Majastina skriver:

Ja det er jo selvfølgelig en del af det at være gravid. Jeg kan bare mærke at Per bliver frustreret, fordi jeg ikke kan holde til at lave særlig meget, og jeg har dårlig samvittighed, fordi jeg plejer at lave noget hele tiden, og for tiden vil jeg bare sove eller slappe af hele tiden. Og det tærer en del på forholdet, fordi han ikke kan forstå det, og bliver lidt sur, når jeg lægger mig.

som du siger, er det desværre en del af at være gravid, og det kan mændede altså ikke forstå! det har også skabt lidt krise herhjemme, for jeg var simpelthen nødt til at lægge mig flere gange om dagen! men det bliver bedre om nogle uger... det er sjældent jeg har brug for at ligge i løbet af dagen nu, selvom jeg kun er 12+2 ... det er en ringe trøst, men du skal nok blive friskere igen.. Nu ved jeg ikke om du er en af dem der døjer med kvalme, men det har jo helt klart også noget at sige!
Lige for tiden herhjemme er det mig der ordner det hele, for Daniel har ikke meget overskud for tiden... så jeg giver gengæld for den tid for han måtte klare det hele.. og så har du også din barsel hvor du nok kommer til at lave mere end manden, hjemme i huset, så det kan du bruge som salgstale

Anmeld

16. august 2009

Dictes mor

Jeg troede jeg ville slippe for kvalmen, men den er desværre kommet og er her hele dagen, så det hjælper selvfølgelig ikke. Men det er en god ide med salgstalen, den vil jeg helt klart benytte mig af Det var et rigtig godt råd. SÅ glæder jeg mig bare til om et par uger.

Har du egentlig været inde og blive scannet, du er da lige præcis så langt henne at det skal være

Anmeld

16. august 2009

Klumpe-dumpe

Majastina skriver:

Jeg ringer til ham imorgen, så håber jeg han siger ja, for jeg plejer at have lavt blodtryk og en anelse blodmangel, hvorfor jeg tog dem før, så det er nok en god ide at få den, når jeg skal producere mere blod end normalt. Jeg håber, at han siger ja.

Uha ja den kvalme er dælme ikke sjov Jeg havde virkelig "tømmermænd" i 4½ mdr. Kastede op hele tiden iskold kakao hjalp ved mig

Mht jern, så spis broccoli og cornflakes der en masse der i

Anmeld

16. august 2009

Ni-ko-li-ne

Majastina skriver:

smukke.... det er han simpelthen nødt til at forstå! det bliver bedre... og det er vigtigt at din krop får den ro den har behov for! du har været så meget igennem, så det er ikke for meget forlangt at du tager en slapper nu :0) for de fleste bliver det bedre mht. træthed i andet trimester... indtil da må Permand altså lige finde ud af at der sker mange ting med din krop lige nu :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.