Må man få jern-tilskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.697 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. august 2009

Dictes mor

Jeg er nu 8+6 og jeg er så træt, at det er svært at overskue noget som helst. Før jeg blev gravid spiste jeg jern tilskud, da jeg pga. endometriose lider af kronisk træthed og det hjalp meget, men jeg stoppede da jeg belv gravid, fordi jeg ikke vidste om man må tage det som gravid. Men må jeg mon godt tage det mens jeg er gravid eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

Mullemus86

Hmm.. Tror bestemt ikke det gør noget, at du tager det nu.. Det anbefales at gravide tager 50-70mg (mener jeg..!)  jerntilskud fra 10.uge, da vi skal producere mere blod.. Snak evt. med din læge om, hvor meget du skal tage, når du i forvejen plejer at tage det..

Anmeld

16. august 2009

Dictes mor

Jeg ringer til lægen imorgen og hører ham, så må vi se, hvad han siger.

Anmeld

16. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

du skal tage jern tilskud i din graviditet, efter en bestemt uge, kan ikk huske hvilken. plus de anbefalder at du tager nogle piller der hedder gravit- jeg tog dem ikk.. men tog jern tilskud, pga besvimmelses anfald

Anmeld

17. august 2009

Nanna1985

Du skal tage jern fra uge 10 af og det er du jo os næsten, så kan ikk se hvad der skulle ske ved at du starter på dem nu

Anmeld

17. august 2009

copt

Der sker ikke noget ved at du tager det allerede nu. Jeg tog også jern tilskud pga for lavt blod procent tidligt i graviditeten. Jeg sagde det også til lægen og han reagerede slet ikke på det. Mener også at jeg har læst et sted at man ikke kan få "for meget" for hvis kroppen ikke har brug for det så optages det ikke.
Så tag bare tilskud allerede nu så du ikke er i en konstant søvne,

Hilsen copt - 38+4

Anmeld

17. august 2009

Mira0911

Tror bare du skal starte.. som sagt, der sker jo ikke noget...

Anmeld

11. september 2009

Linette_Kbh

Hej

Mange gravide fokuserer på at få jern. Sundhedsstyrelsen anbefaler at man får tilskud, også selvom kun 20% af gravide kommer til at opleve jernmangel.
På nedenstående link er der en artikel om jernmangel under graviditet, der fortæller meget mere om sundhedsstyrelsens anbefalinger, jerntilskud og vigtigst af alt, kommer med en række forslag til hvordan du helt natrligt kan få mere jern i din normale kost.

www.vedligeholddinkrop.dk/jernmangel.php

Jeg går ind for at vi skal spise sundt og varieret frem for at fylde os med kosttilskud, der alligevel ikke kan hamle op med frugt og grønt.

Anmeld

11. september 2009

Vingummien

Majastina skriver:

Jeg er nu 8+6 og jeg er så træt, at det er svært at overskue noget som helst. Før jeg blev gravid spiste jeg jern tilskud, da jeg pga. endometriose lider af kronisk træthed og det hjalp meget, men jeg stoppede da jeg belv gravid, fordi jeg ikke vidste om man må tage det som gravid. Men må jeg mon godt tage det mens jeg er gravid eller?

Jeg tog det hver dag fra jeg fandt ud af at jeg var gravid

Anmeld

11. september 2009

Halbschön

Majastina skriver:

jeg har taget det de sidste tre år pga træthed og bloddonor... lægen sagde at jeg sagtens kunne tage dem i hele min graviditet også... så bare spis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.