navn til lillebror?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.658 visninger
14 svar
14 synes godt om
21. juli 2014

mt2

hej

jeg venter en dreng til nov/dec og går og grubler lidt over hvad han skal hedde. jeg har en dreng i forvejen som har navnene simon og viktor i sit navn.

hvad kan passe til? må gerne være lidt gammeldags navnei blandt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
mt2 skriver:

hej

jeg venter en dreng til nov/dec og går og grubler lidt over hvad han skal hedde. jeg har en dreng i forvejen som har navnene simon og viktor i sit navn.

Simon Viktor og...

Tristan Alexander
Carl Johan
Johan Phillip
Carl Phillip
Adam Emil
Sofus Alexander
Valdemar Sejer
Sixten Elias
Wilhelm Emil
Jasper Tobias

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

21. juli 2014

mt2

Faren til lillebror havde ikke lige tænkt over min søn hedder Viktor til mellemnavn og havde tænkt på navnet Viktor, men bliver det ikke lidt underligt hvis man vælger sådan?

Anmeld

21. juli 2014

Mitlivsommooor

mt2 skriver:

hej

Vi har lige fået en lille Sofus

Anmeld

22. juli 2014

BabyMus

Max Emil

Felix Valdemar

Elliot Alexander

Matti Mathias

Og nej jeg synes ikke det ville være mærkeligt, men en fin gestus til halvbror at de kommer til at hedde et af de samme navne og på den måde bliver ført lidt sammen, hvis man kan sige det sådan. Og dette selvfølgelig kun hvis han bliver kaldt Simon til dagligt. Hvis han bliver kaldt ved hele sit navn Simon Viktor, så jo, så ville jeg måske synes det var lidt underligt, men ellers ikke.

Anmeld

22. juli 2014

Pigent

Simon Viktor og
Mikkel Emil
Oliver Elias
Sofus William
Marius Andreas
Jonas Frederik
Julius Sebastian
Mads Theodor

Anmeld

22. juli 2014

mt2

BabyMus skriver:

Max Emil

Felix Valdemar

Elliot Alexander

Matti Mathias

Og nej jeg synes ikke det ville være mærkeligt, men en fin gestus til halvbror at de kommer til at hedde et af de samme navne og på den måde bliver ført lidt sammen, hvis man kan sige det sådan. Og dette selvfølgelig kun hvis han bliver kaldt Simon til dagligt. Hvis han bliver kaldt ved hele sit navn Simon Viktor, så jo, så ville jeg måske synes det var lidt underligt, men ellers ikke.

Han bliver kun kaldt Simon til dagligt. Jeg går med overvejelse, men prøver at finde det andet og har lige en far der skal være enig også

Tak for dit svar

Anmeld

22. juli 2014

EAF

mt2 skriver:

Faren til lillebror havde ikke lige tænkt over min søn hedder Viktor til mellemnavn og havde tænkt på navnet Viktor, men bliver det ikke lidt underligt hvis man vælger sådan?

Jo meget. 

Anmeld

22. juli 2014

LinLin

Jeg synes ikke lillebror kan hedde Viktor som første fornavn når storebror hedder det som andet fornavn...
Men I kunne jo gøre det på samme måde med ham...? (Altså navn nummer to!)

Anmeld

22. juli 2014

stjernehimmel

Mads emil 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.