Smerter i hoften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

827 visninger
10 svar
3 synes godt om
18. juli 2014

Trekløver(:

Ja, jeg har lige siden jeg fødte min pige for snart 1 år siden haft on/off ondt i min højre hofte.

Det kommer tit hvis jeg får bukket mig ned, eller løbet. Det er altså ikke en konstant smerte, men når den kommer gør det super ondt og varer 5-10 min. Så er det væk igen. Det er som skrevet, kommer efter fødslen.

Har fået massage flere gange, men det kommer stadig engang imellem. Andre der har oplevet smerter på den måde efter en fødsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja her driller hofterne stadig nu 2 år efter jeg har fået alberte. Tænker det er pga den bækkenløsning jeg fik, da jeg var gravid. Vh stine

Anmeld

18. juli 2014

Trekløver(:

StineW79 skriver:

Ja her driller hofterne stadig nu 2 år efter jeg har fået alberte. Tænker det er pga den bækkenløsning jeg fik, da jeg var gravid. Vh stine

Okay, ja det giver bedre mening end mit, fordi jeg havde ikke bækkenløsning. Det blev ikke konstateret i hvert tilfælde.

Tak for svar

Anmeld

18. juli 2014

Love2

Ja, jeg har lige siden jeg fødte min pige for snart 1 år siden haft on/off ondt i min højre hofte.

Det kommer tit hvis jeg får bukket mig ned, eller løbet. Det er altså ikke en konstant smerte, men når den kommer gør det super ondt og varer 5-10 min. Så er det væk igen. Det er som skrevet, kommer efter fødslen.

Har fået massage flere gange, men det kommer stadig engang imellem. Andre der har oplevet smerter på den måde efter en fødsel?

Ja kender det godt. Mit hofte begyndte at gøre ondt efter jeg fødte min datter som er fem år. Mit hofte gøre ondt hverdag, noglegange er det så slemt at jeg ikke kan går. Smerten er der hver dag. 

Anmeld

18. juli 2014

Trekløver(:

Majena skriver:

Ja kender det godt. Mit hofte begyndte at gøre ondt efter jeg fødte min datter som er fem år. Mit hofte gøre ondt hverdag, noglegange er det så slemt at jeg ikke kan går. Smerten er der hver dag. 

Det lyder godt nok ubehageligt har du ikke fået en fys til at se på det, når det er så slemt? Min smerte er meget slem når den er der. Sådan at jeg faktisk ikke rigtig kan nogle minutter, fordi jeg føler hoften går af led.

Det må jeg nok bare vænne mig til godt kan være vedvarende så. Utroligt at det kan påvirke så mange år efter ..

Anmeld

18. juli 2014

Love2

M_V skriver:

Det lyder godt nok ubehageligt har du ikke fået en fys til at se på det, når det er så slemt? Min smerte er meget slem når den er der. Sådan at jeg faktisk ikke rigtig kan nogle minutter, fordi jeg føler hoften går af led.

Det må jeg nok bare vænne mig til godt kan være vedvarende så. Utroligt at det kan påvirke så mange år efter ..

Ja det har jeg, men det hjalp desværre ikke. Har været til mange undersøgelser, men der er intet der kan forklar hvorfor jeg har så ondt. Så det er bare noget jeg må lærer at leve med. Jeg har også fundet ud af hvis jeg står forkert på mine ben, så er smerten meget værre end normalt. 

Ja fem år er længe at har så ondt i sig hofte, efter min anden graviditet er den anden hofte også begynd at gøre ondt. Bare ikke i så slem grad som den anden. 

Har du været til lægen med din hofte? 

Anmeld

18. juli 2014

Trekløver(:

Majena skriver:

Ja det har jeg, men det hjalp desværre ikke. Har været til mange undersøgelser, men der er intet der kan forklar hvorfor jeg har så ondt. Så det er bare noget jeg må lærer at leve med. Jeg har også fundet ud af hvis jeg står forkert på mine ben, så er smerten meget værre end normalt. 

Ja fem år er længe at har så ondt i sig hofte, efter min anden graviditet er den anden hofte også begynd at gøre ondt. Bare ikke i så slem grad som den anden. 

Har du været til lægen med din hofte? 

Hvor ærgerligt du ikke kan få hjælp til at lindre det. Så er mit jo "småting" ved siden af, da det ikke er hver dag.

Havde du slem bækkenløsning i dine graviditeter?

Nej har aldrig været til læge med det faktisk. Har bare tænkt at det vel gik over af sig selv igen når der var gået nogle måneder.

Anmeld

18. juli 2014

Love2

M_V skriver:

Hvor ærgerligt du ikke kan få hjælp til at lindre det. Så er mit jo "småting" ved siden af, da det ikke er hver dag.

Havde du slem bækkenløsning i dine graviditeter?

Nej har aldrig været til læge med det faktisk. Har bare tænkt at det vel gik over af sig selv igen når der var gået nogle måneder.

Nej ikke i min første graviditet, men i anden havde jeg. 

Alle smerter er ubehagelige at går med, om det er hverdag eller ikke. 

Du skulle måske få det undersøgt. Måske ville fys hjælpe på dine smerter. 

Anmeld

19. juli 2014

Trekløver(:

Majena skriver:

Nej ikke i min første graviditet, men i anden havde jeg. 

Alle smerter er ubehagelige at går med, om det er hverdag eller ikke. 

Du skulle måske få det undersøgt. Måske ville fys hjælpe på dine smerter. 

Jeg må nok få taget mig sammen til en tur hos fys så.

Anmeld

19. juli 2014

SussieThyssen

Du kan have lavet en fibersprængning under fødslen, som du så får rippet op i on and off.
Den slags tager tid, somme tider flere måneder, så vær omhyggelig med at du ikke begynder at trække skævt, når du sidder og går.
Hold området varmt og lav nogle afspændingsøvelser hver dag.
Så vil det højest sandsynligt gå over efterhånden.
Ellers må du få en henvisning til fys.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.