isabellasmor skriver:
var til Vækstscanning idag, og Elina blev skønnet til 2270g og derfor kun -7% for lille (hun har ligget 2 mdr på -18%) så super dejligt ! .. Men.... Så begynder jordemoderen og tage billeder af fostervandet, ikke noget der er blevet gjort før overhovedet! Da hun så skal sætte alle tal ind osv mumler hun så til sig selv at hun lige skal tjekke vandet, hun tastet så tallende ind fra de billeder med mål hun har af det, og bliver så ved med at nævne tallet 12 . (hun snakker ikke til os overhovedet) så slår hun op i sådan en mappe hun har hængende og læser om fostervands mængder osv, hun kigger! Og der står kun få ting.. Jeg kan tydeligt fornemme at hun sidder og gør op med sig selv om mener det er normalt eller på grænsen (det nævnte hun så også til sig selv , altså mumlede det) til sidst klapper hun mappen sammen og siger alt er normalt vi får dog en tid til om 3 uger igen. Men helt ærlig.... Nu sidder jeg her og kan ikke slippe bekymringen om det er som det skal være eller det er på grænsen men at det er tydeligt der er ferie fravær og sygdom.... Øv oplevelse altså! Kan mærke jeg slet ikke får ro før om 3 uger hvor jeg vil spørge til det også .... 34+2 idag.
Hej!
Jeg tror du svarede på min tråd om lav fostervægt (som jeg oprettede som anonym) og min baby blev skønnet 19% under gennemsnit.
Det værste var virkelig - som måske nævnt - personalets opførsel!! Idet de blev stille og mærkelige og luften var bare tyk af et eller andet ubehageligt.
Vi tog til scanning dagen efter hos en privat jordemoder og det gav rigtigt meget ro i sjælen. Så måske er det en mulighed? Ved godt det er dyrt og der er jo også en risiko for at de fleste har ferie lige denne uge og næste.
Men altså, det korte med det lange er at hospitalspersonalet ikke altid er lige dygtige til at takle sådan en situation!! Så alt kan sagtens være normalt, men jeg synes det er for dårligt at de lader dig (og mig f.eks.) gå derfra med sådan en dårlig følelse af at noget er galt med/hos baby. Så er det jo 3 lange uger at vente 
Hende vi købte scanning hos målte fostervand mv. meget grundigt og det er mit indtryk man ikke skal være mere end bare lidt urutineret før man får en "unormalt" resultat.
Anmeld