Barn under lønnet praktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
2 svar
0 synes godt om
17. juli 2014

pædagog14

Hej

Dette spørgsmål et skkert blevet stillet før, men her kommer det.

Jeg er pædagogstuderende og skal have en baby under min praktikperiode. Hvordan er reglerne for barn under praktikperiode med henblik på økonomien? Jeg har læst mig til at man overgår til barselsdagpenge hvis man får barn under en lønnet praktikperiode, men at der også skulle være nogle regler om at man skal have været i praktikperioden i X antal måneder?

Håber nogle kan hjælpe da der er stor forskel på SU og barselsdagpenge.

PS hvis ovenstående er korrekt, får man så yderligere 12 ekstra SU klip som man kan anvende efter barselsperioden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2014

Lunae

pædagog14 skriver:

Hej

Dette spørgsmål et skkert blevet stillet før, men her kommer det.

Jeg er pædagogstuderende og skal have en baby under min praktikperiode. Hvordan er reglerne for barn under praktikperiode med henblik på økonomien? Jeg har læst mig til at man overgår til barselsdagpenge hvis man får barn under en lønnet praktikperiode, men at der også skulle være nogle regler om at man skal have været i praktikperioden i X antal måneder?

Håber nogle kan hjælpe da der er stor forskel på SU og barselsdagpenge.

PS hvis ovenstående er korrekt, får man så yderligere 12 ekstra SU klip som man kan anvende efter barselsperioden?

Når du går fra i praktikken, får du udbetalt den samme løn, som du har fået i praktikken, under din barsel.

Du kan i stedet søge om supplerende kontanthjælp og derved få ca 13000 kr før skat.

Du har dine klip, hvis du påbegynder studiet inden de 12 mdr er gået. Altså hvis du tager 6 mdr barsel, så har du 6 klip tilbage.

Anmeld

20. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Lunae skriver:

Når du går fra i praktikken, får du udbetalt den samme løn, som du har fået i praktikken, under din barsel.

Du kan i stedet søge om supplerende kontanthjælp og derved få ca 13000 kr før skat.

Du har dine klip, hvis du påbegynder studiet inden de 12 mdr er gået. Altså hvis du tager 6 mdr barsel, så har du 6 klip tilbage.

Hun har da alle 12 klip efter endt barsel. Hvorfor skulle det kun være 6? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.