Tusind tak for jeres svar. Ja der er gået lidt pyllermor i den hos fruen her 3.gang 
Jeg tænkte også først: yes, så får han den med gratis...hepatitten..Men tænkte så hold da op det er en del hans immunforsvar lige skal arbejde med på en gang.
Som jeg læser det er det en kombi vaccine!? Og iflg. SSI gives den i flere andre lande 89 mill. Har fået den. den er fra et lager i Rumænien .
man kan jo selvfølgelig aldrig vide sig sikker med bivirkninger.. Uanset hvad....men tænker der også må være en årsag til at Sundhedsstyrelsen ikke vil indlemme hepatit b vacc. I de danske vacc.program trods der f.eks faktisk er børn der er smittet i institution herhjemme...handler sikkert om penge
.. Så egentlig burde jeg jo bare være glad....
ja måske er det fordi som en skriver at den ikke er gennemtestet herhjemme. F.eks er der større risiko for reaktioner? (de mere alvorligere af slagsen !?!)
Men der er nok ikke så stor forskel på f.eks australske og danske babyer....
men i de lande hvor vaccinen bruges er der måske større risiko end i danmark for at børnene smittes end at de får skader/ bliver svært syge i forbindelse med vaccinationen...
Derfor min refleksion..altså om den er "hårdere" for baby end den "normale".. Men ja børn er meget forskellige med reaktioner..
men endnu engang tak for svar, og sorry hvis mine indlæg er svagt formulerede og rodede...AMMEHJERNE 

Anmeld