Den nye vaccination ....!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.202 visninger
7 svar
4 synes godt om
16. juli 2014

moars

HEj

lige p.t. Vaccineres baby også mod leverbetændelse da der ikke kan skaffes den normale vaccine hjem.... Hmm nogle der har erfaringer med reaktioner ?

ved godt mange millioner børn vacc. I udlandet med den....

Men her gives den sammen med de normale og kun på det grundlag at den de plejer at bruge ikke kan skaffes.

jeg værgrer mig dog også noget ved evt. At skulle lade min lille søn vente til efter jul/nytår indtil den "normale" vaccine kan skaffes igen...meningitis puha �� feks.

har to større børn, og jeg har altid haft det sådan at selvf. Skal de vaccineres, og de har fulgt/ følger programmet som de skal.

men kan mærke at jeg har en eller anden rumlen i maven over at min baby nu skal være prøveklud her, på et absolut ikke eksisterende professionelt grundlag.

kom gerne med input jer hvis baby har fået den nye vaccine eller nogen der ved noget om det.

På forhånd tak ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2014

Snevejr84

Jeg forstår ikke helt problemet. Den anden kommer igen til oktober. Min søn har fået den der er nu og jeg synes det er rart der er den ekstra i. Så slipper han for at få den sener i livet.

Anmeld

16. juli 2014

SandraXOXO

Snevejr84 skriver:

Jeg forstår ikke helt problemet. Den anden kommer igen til oktober. Min søn har fået den der er nu og jeg synes det er rart der er den ekstra i. Så slipper han for at få den sener i livet.

Problemet er jo nok at den ikke er helt gennemtestet her i DK, som den alm vaccine jo er.

Anmeld

16. juli 2014

lycly

moars skriver:

HEj

lige p.t. Vaccineres baby også mod leverbetændelse da der ikke kan skaffes den normale vaccine hjem.... Hmm nogle der har erfaringer med reaktioner ?

ved godt mange millioner børn vacc. I udlandet med den....

Men her gives den sammen med de normale og kun på det grundlag at den de plejer at bruge ikke kan skaffes.

jeg værgrer mig dog også noget ved evt. At skulle lade min lille søn vente til efter jul/nytår indtil den "normale" vaccine kan skaffes igen...meningitis puha �� feks.

har to større børn, og jeg har altid haft det sådan at selvf. Skal de vaccineres, og de har fulgt/ følger programmet som de skal.

men kan mærke at jeg har en eller anden rumlen i maven over at min baby nu skal være prøveklud her, på et absolut ikke eksisterende professionelt grundlag.

kom gerne med input jer hvis baby har fået den nye vaccine eller nogen der ved noget om det.

På forhånd tak ��

Det er en vaccine man ellers normalt skal betale for, så det er jo kun positivt at man nu får den gratis. Når de har fået den 3 gange mener jeg, så gælder den hele livet og så skal de ikke betale for den hvis de en dag skal rejse til Afrika

Anmeld

16. juli 2014

Christabelle

Ingen unormal reaktion her. Første gang var hun kun ked af det da hun blev stukket, ingen feber eller andet sygdom. Anden gang havde hun feber i 1,5 dag.
Jeg havde absolut ingen betænkeligheder ved at hun skulle have den i stedet for den normale. Hepatitis vaccinen er møgdyr hvis man skal betale for den (fik den selv for nogle år siden pga rejse til Indien) så synes det er dejligt hun kunne få den gratis.

Anmeld

16. juli 2014

moars

Tusind tak for jeres svar. Ja der er gået lidt pyllermor i den hos fruen her 3.gang 

Jeg tænkte også først: yes, så får han den med gratis...hepatitten..Men tænkte så hold da op det er en del hans immunforsvar lige skal arbejde med på en gang.

Som jeg læser det er det en kombi vaccine!? Og iflg. SSI gives den i flere andre lande 89 mill. Har fået den. den er fra et lager i Rumænien .

man kan jo selvfølgelig aldrig vide sig sikker med bivirkninger.. Uanset hvad....men tænker der også må være en årsag til at Sundhedsstyrelsen ikke vil indlemme hepatit b vacc. I de danske vacc.program trods der f.eks faktisk er børn der er smittet i institution herhjemme...handler sikkert om penge.. Så egentlig burde jeg jo bare være glad....

ja måske er det fordi som en skriver at den ikke er gennemtestet herhjemme. F.eks er der større risiko for reaktioner? (de mere alvorligere af slagsen !?!)

Men der er nok ikke så stor forskel på f.eks australske og danske babyer....

men i de lande hvor vaccinen bruges er der måske større risiko end i danmark for at børnene smittes end at de får skader/ bliver svært syge i forbindelse med vaccinationen...

Derfor min refleksion..altså om den er "hårdere" for baby end den "normale".. Men ja børn er meget forskellige med reaktioner..

men endnu engang tak for svar, og sorry hvis mine indlæg er svagt formulerede og rodede...AMMEHJERNE 

Anmeld

16. juli 2014

Christabelle

Jeg tror at nogen af grundene til hep b ikke skal være en del af vaccinationsprogrammet herhjemme når den normale vaccine er til at få igen, dels er pga penge og dels fordi hep b ikke er noget vi er i speciel risiko for at få herhjemme. Det må jo koste en formue at vaccinere for noget som ikke er en reel risiko, med mindre vi skal ud og rejse.

Anmeld

16. juli 2014

moars

Christabelle: Ja der må være noget om det.

altid rart lige at høre andre medmødre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.