Jeg ved ikke om jeg må dele dette indlæg herinde når det er kopieret fra FB, men det er en advarsel fra en mand som har haft denne barnevogn og jeg synes det er ret relevant og vigtigt at det kommer ud til så mange som muligt. Han skriver følgende:
"Så har jeg returneret vores Scandia Run barnevogn til Babysam, efter at Emily har sovet i den i et halvt år. Vi fandt ud af at TÆNK havde testet den og fundet koncentrationer af ftalater, der er 200 gange højere end tilladt og at Miljøstyre lsen havde påbudt Babysam at trække modellen ud af markedet. (Man fandt også skadelige stoffer i en Odder model)Miljøstyrelsen havde også foreslået Babysam at kontakte de kunder man havde solgt modellen til for at advare dem, men det har Babysam undladt. Faktisk har Babysam forsøgt at spise nogle af de klagende kunder af med et afslag på 500 kr. Heldigvis havde vi forbrugerstyrelsens ord for at vi havde ret til at få alle vores penge tilbage eller en tilsvarende barnevogn. Tilbage står vi så med et barn, der er blevet udsat for disse ekstremt skadelige stoffer og Babysam der forsøger at krybe uden om rampelyset. De sælger endda stadig andre modeller af Scandia barnevogne, der stadig ikke er testet, selvom de sandsynligvis er produceret samme sted og med samme indhold. Det gør mig harm at der i DK nu ligger masser af spædbørn i farlige barnevogne og at INGEN gør noget ved det. Jeg fatter ikke at pressen endnu ikke har fået dette på TV skærmen, men jeg vil gøre mit til at det nu sker, så Babysam presses til at leve op til de løfter de skødesløst smider i deres salgskatalog og at de samtidig får så stort et økonomisk lussing på dette, at de kan mærke det i lang tid fremover. Til at starte med vil jeg opfordre dig til at DELE dette indlæg og især kontakte andre nybagte forældre, der enten har købt barnevogn eller skal til det. Hold jer langt fra Babysam og Scandia barnevogne, og hold øje med Odder modellen, der indeholder kræftfremkaldende stoffer."
På trods af at BabySam lover dette:
"Du får sikkerhed og tryghed.
Vi går aldrig på kompromis med dit barns sikkerhed. Faktisk stiller vi oftere højere sikkerhedskrav, end reglerne foreskriver - og vi holder os fra produkter, som indeholder ftalater og andre skadelige stoffer. Vi ønsker at gøre det nemmere for dig at trætte trygge valg, og derfor står vores rådgivere altid klar med den nyeste viden og vejledning."
Jeg ville blot lige dele den med Jer, da der sikkert er nogle herinde som har omtalte barnevogne. Øv øv...
Anmeld