marieo skriver:
Hej Alle
Jeg var til nf-scanning i går, og er simpelthen så forvirret. Det var fantastisk at se baby og min risikovurdering var god. Men til sidst siger scannings-damen at hun giver baby en anmærkning for en ansamling væske der ikke skal være der. Hun går ud for at snakke med en læge, og jeg bliver derefter sendt ind til overlægen. Han mener at væsken sidder i barnets tarm, men grundet at det er så tidligt kan de ikke se hvorfor. Jeg fik derefter lavet moderkagebiopsi og de vil se mig til scanning igen om et par uger, men er simpelthen så forvirret over hvad det kan betyde for baby.
Jeg vil derfor høre om der er nogen der har prøvet noget lignende og hvilke konsekvenser fik det for jeres barn efter fødsel?
Hej.
Jeg ved desværre ikke noget om det, men udover at der selvfølgelig ikke skal være væske andre steder end hvor der "skal" så har jeg altså hørt tilfælde hvor alt var ok alligevel.
Har selv været til en scanning for nylig hvor vi fik en lidt dum besked, og personalet var totalt ude af stand til at berolige os. Så vi valgte altså at købe en scanning hos en privat jordemoder vi har god erfaring med og det var alle pengene værd!
Ofte ved scanningspersonalet ikke ret meget om obstetrik mv. og det var derfor virkelig rart at blive vejledt af en der rent faktisk ved hvad hun taler om - og for vores babys vedkommende var tingene næppe så slemme som hospitalspersonalet fik os til at frygte.
Så måske er det en mulighed? Det er jo ikke sikkert det giver ro i sindet, men det kan måske give dig nogle bud på hvad der KAN være galt/ikke er galt.
Er ked af du fik en dårlig besked, det er bare så ubehageligt at gå derfra med sådan en og især når man ikke ved hvad det betyder. Men i det mindste holdt de det ikke skjult for dig, her sagde de intet til MD scanning selv om de ville være obs til næste scanning og det synes jeg er sindssygt dårlig stil.
Anmeld