Andre der søger kontorelevstillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
10 svar
1 synes godt om
14. juli 2014

lille-fisen

Er der mon andre af jer som søger kontorelevstillinger? Hvor let/svært synes i det er? (at komme til samtale, at få elevplads osv.) 

Skal selv til at i gang med det og kan da godt være lidt 'bange' for at der er lige så vildt hård konkurrence på området som ved mange andre stillinger... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

annekl

Jeg synes det har været svært. Har søgt i omkring 4 år og har været til en samtale. Jeg har en lidt atypisk baggrund og har fået merit for hg, måske det er derfor. 

Jeg har søgt på hele Fyn og både som økonomielev og som kontorelev med administration. 

Jeg har droppet det nu og har søgt ind på en anden uddannelse. 

Håber det lykkes for dig :-)

Anmeld

14. juli 2014

esioul

lille-fisen skriver:

Er der mon andre af jer som søger kontorelevstillinger? Hvor let/svært synes i det er? (at komme til samtale, at få elevplads osv.) 

Skal selv til at i gang med det og kan da godt være lidt 'bange' for at der er lige så vildt hård konkurrence på området som ved mange andre stillinger... 

Min veninde blev kaldt til en del samtaler og stod og skulle vælge mellem 2 stillinger, så man kan være heldig

Anmeld

14. juli 2014

De3Guldklumper

lille-fisen skriver:

Jeg blev færdig i august 2013 som kontorelev. Inden da havde jeg søgt i knap 2 år - men kun efter voksenelev pladser, og ja de er meget svære at få fat i. Jeg kom til en samtale og blev genindkaldt til 2 samtale og fik herefter pladsen.
Jeg har ikke styr på hvor mange ansøgninger på elevpladser jeg har sendt men det er en del da jeg i starten af min ledighedsperiode skulle sende 4 ansøgninger om ugen.

Anmeld

14. juli 2014

BabyMus

lille-fisen skriver:

Tror det er lidt ligesom almindelig jobs. Det er svært! Og omvendt er der forskel på folk, nogle er heldige og andre er uheldige.

Nu er det godt nok 11 år siden jeg selv søgte kontorelevstillinger, men dengang søgte jeg over 100 stillinger og kom til samtale på ca. 5 tror jeg. Og samtidig sendte en af mine klassekammerater en ansøgning, kom til sin første samtale og fik så den stilling! Så det gælder vist også bare om at være lidt heldig hvor man lige søger og hvad de kigger efter.

Anmeld

16. juli 2014

lille-fisen

Tak for jeres svar 

Ja nemt bliver det jo nok ikke - men man kan da håbe 

God sommer til jer alle

Anmeld

16. juli 2014

Moar2011

lille-fisen skriver:

Jeg søger Ikk elev med fast, og det pisse svært at få foden ind

Anmeld

16. juli 2014

lille-fisen

Storms-Mor skriver:

Jeg søger Ikk elev med fast, og det pisse svært at få foden ind

Ja det er også min erfaring at det jobmarked bare er BENHÅRDT lige for tiden - pyha altså det kan være svært at holde gejsten oppe! 

Anmeld

16. juli 2014

Moar2011

lille-fisen skriver:

Ja det er også min erfaring at det jobmarked bare er BENHÅRDT lige for tiden - pyha altså det kan være svært at holde gejsten oppe! 

Ka r selv lige blevet ledig efter seks mdr i løntilskud , selv det var svært at få - selv bare en praktik plads var svær

Anmeld

16. juli 2014

lille-fisen

Storms-Mor skriver:

Ka r selv lige blevet ledig efter seks mdr i løntilskud , selv det var svært at få - selv bare en praktik plads var svær

Ork hvor jeg kender det! har også været på jagt efter et sølle løntilskud længe ved siden af anden jobsøgning også - det er SÅ svært! 

Gider ikke engang skrive "men det skal jo nok komme på et tidspunkt", for er så træt af at høre andre sige det til mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.