Ooooondt i ryggen efter arbejde, nogen råd? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

375 visninger
5 svar
1 synes godt om
14. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Åh ja, nu begynder generne så småt at titte frem (19+1). Jeg har et job med mange løft, og er gående/stående hele dagen. Op og ned af trapper og stiger osv. Har ikke mulighed for at sætte mig og smække benene op andet end i mine faste pauser. 

Og nu er jeg begyndt at mærke min krop forandre sig. Det har ellers gået ret problemfrit indtil nu. Siden midten af sidste uge har jeg simpelthen været så øm og træt henover lænden/ned i ballerne efter arbejde. Måtte bede kæresten om at skubbe klapvognen idag da vi skulle handle fordi det gjorde det værre  Kan heller ikk sidde ordenligt i sofaen uden det gør ondt, tror det er fordi hynderne skråner lidt nedad ind mod rygpuderne. Det er okay at sidde/ligge inde i sengen hvor min krop kan ligge lige  Ja, lyder lidt sært, haha, men det er som om at de mindste små skævheder får det til at gøre ondt. Det er også slemt når jeg rejser mig fra siddende position og har måtte sidde på en pude og spise aftensmad idag fordi den hårde stol gjorde det værre! 

Husker slet ikke at have døjet med det under sidste graviditet, men der var jeg også sygemeldt fra uge 13. Så var jo slet slet ikke belastet på nogen måde dengang

har i nogen tips og tricks til at lindre og/eller måske endda forebygge de her smerter? De skulle jo helst ikke blive værre tænker jeg.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

Frk_Louise

Åh ja, nu begynder generne så småt at titte frem (19+1). Jeg har et job med mange løft, og er gående/stående hele dagen. Op og ned af trapper og stiger osv. Har ikke mulighed for at sætte mig og smække benene op andet end i mine faste pauser. 

Og nu er jeg begyndt at mærke min krop forandre sig. Det har ellers gået ret problemfrit indtil nu. Siden midten af sidste uge har jeg simpelthen været så øm og træt henover lænden/ned i ballerne efter arbejde. Måtte bede kæresten om at skubbe klapvognen idag da vi skulle handle fordi det gjorde det værre  Kan heller ikk sidde ordenligt i sofaen uden det gør ondt, tror det er fordi hynderne skråner lidt nedad ind mod rygpuderne. Det er okay at sidde/ligge inde i sengen hvor min krop kan ligge lige  Ja, lyder lidt sært, haha, men det er som om at de mindste små skævheder får det til at gøre ondt. Det er også slemt når jeg rejser mig fra siddende position og har måtte sidde på en pude og spise aftensmad idag fordi den hårde stol gjorde det værre! 

Husker slet ikke at have døjet med det under sidste graviditet, men der var jeg også sygemeldt fra uge 13. Så var jo slet slet ikke belastet på nogen måde dengang

har i nogen tips og tricks til at lindre og/eller måske endda forebygge de her smerter? De skulle jo helst ikke blive værre tænker jeg.  

Jeg døjer også rigtig meget med ondt i lænden.. Jeg har fundet ud af, at det eneste, der hjælper mig, er at jeg kommer ned at sidde (helst ned at ligge) i en lille halv time midt på dagen..  Godt nok skriver du, at du ikke har mulighed for det. MEN du er gravid og du skal passe på dig selv og babyen. Så lad nu være med at overanstreng dig. Nogle dage, hvor jeg har glemt at hvile mig eller ikke har nået det og måske oveni købet har lavet en masse løft i løbet af dagen, går jeg grædende i seng på grund af smerter..  Så jeg skal bare have det hvil, ellers hænger jeg ikke sammen... Pas på dig selv og lyt til din krop! 

Anmeld

14. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg døjer også rigtig meget med ondt i lænden.. Jeg har fundet ud af, at det eneste, der hjælper mig, er at jeg kommer ned at sidde (helst ned at ligge) i en halv time midt på dagen..  Godt nok skriver du, at du ikke har mulighed for det. MEN du er gravid og du skal passe på dig selv og babyen. Så lad nu være med at overanstreng dig. Nogle dage, hvor jeg har glemt at hvile mig eller ikke har nået det og måske oveni købet har lavet en masse løft i løbet af dagen, går jeg grædende i seng på grund af smerter..  Så pas på dig selv og lyt til din krop!

Jeg er håndværker, der er ganske enkelt ikke de store muligheder for sådan at ligge sig ned midt på dagen når man går blandt kunder, andre håndværkere og ja byggerod  

Det ville sikkert hjælpe, men det er bare ikke en mulighed, desværre. Har ikke engang en stol at sidde på i mine pauser, så det er lidt svært. 

Anmeld

14. juli 2014

Frk_Louise

Mor11 skriver:

Jeg er håndværker, der er ganske enkelt ikke de store muligheder for sådan at ligge sig ned midt på dagen når man går blandt kunder, andre håndværkere og ja byggerod  

Det ville sikkert hjælpe, men det er bare ikke en mulighed, desværre. Har ikke engang en stol at sidde på i mine pauser, så det er lidt svært. 

Er der ikke en firmabil eller noget, du kan sætte dig ind i så? 

Ellers tænker jeg, at der måske er nogen rygøvelser, du kan lave derhjemme for at styrke ryggen, så den bedre kan holde til det?  

Anmeld

14. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Frk_Louise skriver:

Er der ikke en firmabil eller noget, du kan sætte dig ind i så? 

Ellers tænker jeg, at der måske er nogen rygøvelser, du kan lave derhjemme for at styrke ryggen, så den bedre kan holde til det?  

Nej jeg er på cykel 

Nogen øvelser var måske en god ide  Måske min fys-veninde har nogen tips 

Anmeld

14. juli 2014

Frk_Louise

Mor11 skriver:

Nej jeg er på cykel 

Nogen øvelser var måske en god ide  Måske min fys-veninde har nogen tips 

Ja, den bliver sku nok lidt svær at ligge på

Har lige prøvet at Google "gravid ondt i ryggen".. Der kommer mange øvelser frem, så det er vel bare at forsøge sig frem indtil du finder noget, der virker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.