TbCp skriver:
1000 tak for jeres svar.
Jeg har lige haft en laaaang snak med min mor.
Hun er pædagog og har selv tre børn så hende bruger jeg ofte 
Hun gav os nogle ideer til ting vi kunne gøre.
F.eks. skal Liva have meget mere klare grænser for hvad hun må og ikke må.
En af de ting vi også har bøvlet med er hendes konstante uro. Hun kan godt se en film men hun sidder ikke stille mere end 30 sek så kravler hun rundt på ryglænet af sofaen, ned på gulvet, op på armlænet osv osv.
Min mand og jeg ligger nok ret meget i hver sin ende af opdragelses skalaen. I bund og grund er vi enige men vi opdrager bare på forskellige måder. Hvor jeg nok er for blød synes jeg han er alt for hård.
Så nu har vi lige fået en god snak om min mors råd og vil nu starte på en frisk.
Med hendsyn til nattesøvnen foreslog min mor at Liva ikke så tv når hun kom fra dagpleje. At hun godt kunne se lidt tegnefilm om morgenen som hun gør, men ellers ikke mere resten af dagen. For hvis hun er et barn der har svært ved at bearbejde alle indtrykkene kan det jo kun gøre det værre at få ind masse fra tv'et ind i hovedet.
Så det bliver vores nye strategi.
Herhjemme virker det netop som om at Bianca tit ser tv når hun kommer hjem FORDI hun kobler fra ved det ....?!
Det er faktisk det tidspunkt på dagen, hvor hun opsøger/viker mest til at have behov for bare at sidde roligt og slappe af foran "playhouse disney".....
Det har aldrig faldet mig ind, at det skulle gøre det sværrere at få ro til at beabejde dagens mange indtryk, fart og støj ?!? ...men måske !?!
Dog tror jeg på at det kan være rart nok at få lov og sidde og "glo tv".
Ligesom vi voksne kan have brug for at sidde lidt i fred og ro (måske med tvét tændt, og helt uden egentlig at følge ordentlig med), så tror jeg børnene kan have det ligesådan.
Mange børn reagerer jo ved at blive urolige og have svært ved at sove ret godt/tungt/længe, når der sker for meget omkring dem.
Jo yngre, des mere følsomme - vil jeg tro. Og det er da bestemt en mulighed at Liva er mere følsom overfor (for) mange aktiviteter.
Da Bianca var mindre tog vi tit hensyn til dette, da hun blev urolig og ked, når der skete alt for meget. Så jeg lavede altid planer MED fridage/hjemmedage som var hellige.
Anmeld