(februar) Mad (til jer med børn der er fyld 6 måneder.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

275 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. august 2009

Diana...

Hej Piger

Nu bliver Lucas 6 måneder lige om et øjeblik  Puha tiden går hurtigt og at vi nu kan sige år PUHA det går stærkt. 

Nåå men hvormange måltider får jeres små om dagen?

Hvad får de at spise?

Laver i det selv? 

Får de stadig mad om natten?

Hvor meget spiser de ca ved hvert måltid?

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

Misjelle

Jeg kan slet ikke forstå det, tænk at når folk spørger, så skal jeg til at sige at han er  ½ år . Synes det var igår vi tog afsted til hospitalet med veer .

Hvad får de at spise?
Linus får nu 5 måltider om dagen. 2 flasker og 3 grød måltider.(når han ca. er 6½ måned vil jeg trappe op til 4, evt. før hvis det bare kører).
  • Første måltid (ca. mellem kl. 6 - 6:30) får han 200 - 240 ml. mme (når han bliver 6 måneder regner jeg med at give ham havregrød som morgenmad istedet.
  • Andet måltid (ca. mellem kl. 9:30 - 10) er ris, majs eller boghvede grød (vil være det samme når han bliver 6 måneder).
  • Tredje måltid ( ca. mellem kl. 12:30 - 13:00) er ris, majs eller boghvede grød (når han bliver ca. 6½ måned vil jeg give grønsagsmos altid med kartofler og så med lidt forskellige grønsager. Fx. gulerødder, blomkål, broccoli, pastinak, ærter osv.)
  • Fjerde måltid  (ca. mellem kl.17:30 - 18:00) er grøsagmos (når han ca. er 6½ - 7 måneder vil jeg blande kød i).
  • 5. måltid ca. kl. 20:00er en flaske 100 ml. mme (men tit gidder han ikke have den).

Laver i det selv? 

Jeg har lavet det selv indtil videre. Synes ikke det er så besværligt. Det ikke fordi jeg har nogen umiddelbart modstands holdning til købegrød/mos, men synes bare at når det nu ikke er sværere, kan jeg godt lide at jeg selv ved hvad der er puttet i hans mad af råvarer. Hvis vi skal ud et sted hvor de ikke har mikroovn til at varme min hjemmelavede grød, vil jeg evt. købe et glas grøntsagsmos evt. med kød når han er 6½ måned.

Nej Linus har ikke fået mad om natten siden han var en måned gammel. Der er selvfølgelig undtagelser hvis han alligevel er oppe fx. hvis han har tisset igennem eller lignende, giver jeg ham en flaske, men det har umiddelbart ingen effekt på hvor længe han sover.

Linus spiser mellem 200 - 240 ml. mme når han får grød/mos spiser han en hel børne-dyb-tallerken skål. tror det er lidt mere end 2 dl.

knus Michelle som synes det pludselig er gået stærkt med det grød nu når hun ser det på skrift .

Anmeld

16. august 2009

Diana...

Misjelle skriver:

Jeg kan slet ikke forstå det, tænk at når folk spørger, så skal jeg til at sige at han er  ½ år . Synes det var igår vi tog afsted til hospitalet med veer .

Hvad får de at spise?
Linus får nu 5 måltider om dagen. 2 flasker og 3 grød måltider.(når han ca. er 6½ måned vil jeg trappe op til 4, evt. før hvis det bare kører).
  • Første måltid (ca. mellem kl. 6 - 6:30) får han 200 - 240 ml. mme (når han bliver 6 måneder regner jeg med at give ham havregrød som morgenmad istedet.
  • Andet måltid (ca. mellem kl. 9:30 - 10) er ris, majs eller boghvede grød (vil være det samme når han bliver 6 måneder).
  • Tredje måltid ( ca. mellem kl. 12:30 - 13:00) er ris, majs eller boghvede grød (når han bliver ca. 6½ måned vil jeg give grønsagsmos altid med kartofler og så med lidt forskellige grønsager. Fx. gulerødder, blomkål, broccoli, pastinak, ærter osv.)
  • Fjerde måltid  (ca. mellem kl.17:30 - 18:00) er grøsagmos (når han ca. er 6½ - 7 måneder vil jeg blande kød i).
  • 5. måltid ca. kl. 20:00er en flaske 100 ml. mme (men tit gidder han ikke have den).

Laver i det selv? 

Jeg har lavet det selv indtil videre. Synes ikke det er så besværligt. Det ikke fordi jeg har nogen umiddelbart modstands holdning til købegrød/mos, men synes bare at når det nu ikke er sværere, kan jeg godt lide at jeg selv ved hvad der er puttet i hans mad af råvarer. Hvis vi skal ud et sted hvor de ikke har mikroovn til at varme min hjemmelavede grød, vil jeg evt. købe et glas grøntsagsmos evt. med kød når han er 6½ måned.

Nej Linus har ikke fået mad om natten siden han var en måned gammel. Der er selvfølgelig undtagelser hvis han alligevel er oppe fx. hvis han har tisset igennem eller lignende, giver jeg ham en flaske, men det har umiddelbart ingen effekt på hvor længe han sover.

Linus spiser mellem 200 - 240 ml. mme når han får grød/mos spiser han en hel børne-dyb-tallerken skål. tror det er lidt mere end 2 dl.

knus Michelle som synes det pludselig er gået stærkt med det grød nu når hun ser det på skrift .

Oki det er faktisk nogen lunde det samme her   Lige for uden de 2 første måltider her er byttet rund vi starter med risgrød når vi står op og så en flaske til formiddags luren der ca kl 9 Han vil helst gerne have en flaske at falde i søvn med.

Vi laver os selv maden jeg synes det er for dyrt det andet nu hvor de spiser så meget. 

Lucas kan godt spise en ca 40 ml om natten tror jeg skal prøve at lade vær for det jo ingen ting. 

Jamen det er stort set faktisk det samme her hele vejen mere el mindre. 

Knus Diana

Anmeld

16. august 2009

Mira0911

Julie er ikke specielt glad for grød...  Ved 6 tiden får hun en flaske.. kl. 9 grød... ca en time efter en flaske, ca. kl. 13 grød og prøver lige så stille og klemme det 3. grød måltid ind... Udover det får hun flasker og jeg skal vænne hende af med flasken om natten.. Sp siger at hun godt sove 6-7 timer uden mad, for det har hun gjort før...

Men jeg tvinger hende ikke til at spise grød hvis hun ikke vil have det...

Jeg laver faktisk ikke noget selv.. Hun får sommetider kartoffelmos (hjemmelavet) hun kaster nærmest op når hun får det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.