Kan man låne penge i bank uden opsparing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.412 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. juli 2014

Anonym trådstarter

Kan man låne penge i banken til eksempelvis bil eller lejlighed uden at have de der 5-10% selv? Nogen der har kunnet det? Og i hvilken bank??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja. Min bror har lige lånt 65.000 til bil, uden opsparing dertil. 

Anmeld

13. juli 2014

Jj1709

Anonym skriver:

Kan man låne penge i banken til eksempelvis bil eller lejlighed uden at have de der 5-10% selv? Nogen der har kunnet det? Og i hvilken bank??

Nogen kan, andre kan ikke.. Jeg personligt har lånt af min bank uden opsparing, og jeg har sparnord 

Anmeld

13. juli 2014

Lucky05

Anonym skriver:

Vi har lånt til både hus og bil uden opsparing vi har Nordea..

Anmeld

14. juli 2014

Anonym trådstarter

Vi har lånt til både hus og bil uden opsparing vi har Nordea..

Jeg har også Nordea. Sagde de slet ikke noget til at I ikke havde opsparing?

Anmeld

14. juli 2014

Mor1986

Tror også lidt det kommer an på din økonomi og rådigheds beløb. 

Vi havde Nordea men kunne ikke låne til hus.mvi skiftede bank og det var ikke noget problem fordi vores økonomi så fornuftig ud

Anmeld

14. juli 2014

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Tror også lidt det kommer an på din økonomi og rådigheds beløb. 

Vi havde Nordea men kunne ikke låne til hus.mvi skiftede bank og det var ikke noget problem fordi vores økonomi så fornuftig ud

Så I kunne ikke låne i Nordea uden opsparing, men det kunne i en anden bank fordi I havde en god økonomi? Vi har nemlig en god økonomi og det rette rådighedsbeløb men ingen opsparing..

Anmeld

14. juli 2014

Mor1986

Anonym skriver:

Så I kunne ikke låne i Nordea uden opsparing, men det kunne i en anden bank fordi I havde en god økonomi? Vi har nemlig en god økonomi og det rette rådighedsbeløb men ingen opsparing..

Ja lige præcis og så sætter Nordea urimelig højt krav om rådigheds beløb. Så selv om vi ville sidde billigere i et hus frem for leje bolig. Så ville de ikke hjælpe.

det kan bestemt godt betale sig at snakke med andre banker

Anmeld

14. juli 2014

stm2812

Anonym skriver:

Vi har uden problemer kunne låne i nordea til vores hus og også en nyere brugt bil da vi stod og manglede det. Så længe det ser fornuftigt ud er de altid til at snakke med

Bare husk på at de beregninger de gør er jo for jeres skyld. De vil ikke risikere at I sidder for stramt i det. Og nu som f.eks ved et hus/egen lejlighed regner de også på om I vil kunne klare jer, hvis der pludselig sker noget og med vedligeholdelse dertil. 

Men ja tag en snak med dem og se hvad de siger. 

Anmeld

14. juli 2014

Lucky05

Anonym skriver:

Jeg har også Nordea. Sagde de slet ikke noget til at I ikke havde opsparing?

Overhovedet ikke  

med kiggede udelukkende på vores rådigheds beløb, efter alle ting var betalt. 

Mener de sagde omkring 5000 kr pr voksen og 3000 kr pr barn. 

Så vi har lånt til hus, og 2 fabriksnye biler uden opsparing. 

Det eneste var, at min mand havde et forbrugslån vi betalte af hurtigere af på, end det var meningen. Så det kom ud af verdenen først. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.