Reagere voldsomt overfor andre børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.330 visninger
10 svar
6 synes godt om
13. juli 2014

Blop2

Vi har en søn på 2,7 år. Han er meget glad,eventyrlysten og der er FULD gas på fra 06.00-19.00. 

Min bekymring for tiden er, at når han er sammen med andre børn så skubber han til dem.

De gange vi har set det, virker det ikke som om han gør det i en ond mening, men nærmest fordi han vil i kontakt med dem. 

De andre børn bliver kede og sure og det skær i hjertet på os som forældre. Vi siger til ham, at det må man ikke du skal kramme og sige undskyld. Kort tid efter gør han det gerne igen. 

Andre med børn som opfører sig sådan? Er det en fase? 

Vi frygter at når han starter i børnehave til jul, så vil ingen lege med ham.

råd og andres oplevelser søges.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

Blop2

82 der har set min indlæg, men slet ikke nogen der har oplevet dette med deres børn??

Tyder da ikke godt;o(

Anmeld

14. juli 2014

Bak

Blop2 skriver:

Vi har en søn på 2,7 år. Han er meget glad,eventyrlysten og der er FULD gas på fra 06.00-19.00. 

Min bekymring for tiden er, at når han er sammen med andre børn så skubber han til dem.

De gange vi har set det, virker det ikke som om han gør det i en ond mening, men nærmest fordi han vil i kontakt med dem. 

De andre børn bliver kede og sure og det skær i hjertet på os som forældre. Vi siger til ham, at det må man ikke du skal kramme og sige undskyld. Kort tid efter gør han det gerne igen. 

Måske skal I spørge i vuggestuen, om han gør det der også? Hvis han gør det, kan der være I sammen kan fokusere på problemet og få ham til at stoppe Jeg kender desværre ikke selv til det, men det lyder meget normalt.

Anmeld

14. juli 2014

EnGodMor

Blop2 skriver:

Min første tanke er, om han er dårlig sproglig? 

Tit hvis børnene ikke har så godt et sprog, så kommunikere de gerne med at skubbe de andre børn, for at få kontakt på den måde

Anmeld

14. juli 2014

Blop2

EnGodMor skriver:

Min første tanke er, om han er dårlig sproglig? 

Tit hvis børnene ikke har så godt et sprog, så kommunikere de gerne med at skubbe de andre børn, for at få kontakt på den måde

Han har for lidt over en måned siden fået lagt dræn i ørene på grund af tyk væske på ørene, så han taler ikke så godt endnu. Det bliver bedre og bedre. 

Det virker lidt som om han vil i kontakt med de andre børn, men ikke kan finde ud af at gøre det på andre måder.

han får allerede ekstra hjælp i dagplejen, ville bare hører om andre havde oplevet noget lignende.

Anmeld

14. juli 2014

isabellasmor

Blop2 skriver:

vores datter gør det samme. Og det er også tydeligt at se hun gør det for at skabe kontakt. Har spurgt i vuggestuen men de oplever ikke hun er mere fysisk end andre... Det er så også blevet meget bedre, muligvis i takt med at hendes sprog bliver bedre. Jeg tror nemlig det er hendes sprog. Hun taler okay i forholdtiæ hendes alder, men især ved ffrmmede børn eller nogen hun ikke kender så godt der snakker hun ikke så meget

Anmeld

14. juli 2014

Pikku Myy

Blop2 skriver:

Min søn skubbede ikke, men havde en tendens til at tage fat i andre børn. Det gav nok lidt den samme reaktion fra de andre børn som det gør når din søn skubber: De trak sig.

Vi gjorde det at vi ALTID var tilstede. Ikke bare i nærheden, men min kæreste eller jeg var altid ved siden af ham når han legede med andre børn. For det første kunne vi vise hvordan man gjorde det "rigtigt". Og samtidig kunne vi stoppe ham når det gik i gang. En tredje ting var at vi, når det kom til de lidt større børn, kunne sige at vi nok skulle håndtere og stoppe det, hvis han gik i gang. Det betød at fx hans kusine, kom i gang med at lege med ham igen fordi hun ikke længere risikerede noget bøvl. Ellers havde hun i en periode bare holdt sig væk.

Anmeld

14. juli 2014

isabellasmor

Pikku Myy skriver:

Min søn skubbede ikke, men havde en tendens til at tage fat i andre børn. Det gav nok lidt den samme reaktion fra de andre børn som det gør når din søn skubber: De trak sig.

Vi gjorde det at vi ALTID var tilstede. Ikke bare i nærheden, men min kæreste eller jeg var altid ved siden af ham når han legede med andre børn. For det første kunne vi vise hvordan man gjorde det "rigtigt". Og samtidig kunne vi stoppe ham når det gik i gang. En tredje ting var at vi, når det kom til de lidt større børn, kunne sige at vi nok skulle håndtere og stoppe det, hvis han gik i gang. Det betød at fx hans kusine, kom i gang med at lege med ham igen fordi hun ikke længere risikerede noget bøvl. Ellers havde hun i en periode bare holdt sig væk.

vi gør det samme, eller gjorde, for det er blevet meget bedre nu. Men vi var også ved siden af hende hele tiden. Det har været hårdt synes jeg, også fordi jeg ved hvad andre hurtigt kan tænke, dårlig opdragelse osv... Men som sagt er det sjældent hun gør det på den måde nu, skaber kontakt, så jeg er overbevist om at det bare er en fase, hvis det er pga sprog så aftager det også med at sproget bliver bedre.. Det er hvad vi oplevede i hvert fald

Anmeld

14. juli 2014

TNBC

Blop2 skriver:

Hvis han er dårlig sproglig, kan det helt sikkert være det. 

Det er normalt for et barn, uden sprog at bruge andre måder at komme i kontakt med andre børn og voksne, ikke at det er ok at skubbe, men det er nok den eneste måde at ved at han vil få kontakt med den anden. Og nogen gange kan de ikke forklare hvorfor de gør det. 

Men næste gang i er sammen med andre børn, så tag din dreng i hånden og gå over til de andre børn med ham, snak med de andre børn, vis ham hvordan man kan komme i kontakt med dem. Og hvis han skubber eller andet, siger du til ham at det er forkert og at de andre børn bliver ked af det, lad ham se deres ansigter, når de er ked af det, det hjælper for et barn at forstå at et andet barn er ked af det. 

Anmeld

14. juli 2014

Line8700

Har du taget min søn? ej vores søn på halvandet år er nøjagtigt som du beskriver. Vores dagpleje mor siger at sådan er nogen børn. De er meget ivrige efter kontakt, og de gør det ikk i nogen ondt mening overhovedet.
Blev faktisk lidt lettet da jeg læste dit indlæg, så er jeg sikker på at det ikke bare er noget hun siger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.