Aftensmad...når man ikk har lyst til noget :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

852 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. juli 2014

Havfruen

Jeg står for aftensmaden herhjemme, hver dag. Men det er virkelig blevet svært, da jeg absolut ikk har lyst til noget (er gravid, 7+4), og det der ikke giver kvalme eller gør mig dårlig er hverken godt eller sundt for mig 

Men min kæreste og min 5 årige (kræsne) datter skal jo spise...og det skal jeg jo også...

Hvad gør I andre der står (eller har stået) i samme situation? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Havfruen skriver:

Jeg står for aftensmaden herhjemme, hver dag. Men det er virkelig blevet svært, da jeg absolut ikk har lyst til noget (er gravid, 7+4), og det der ikke giver kvalme eller gør mig dårlig er hverken godt eller sundt for mig 

Men min kæreste og min 5 årige (kræsne) datter skal jo spise...og det skal jeg jo også...

Kan dig og manden ikke bytte så han står for maden i en lille tid 

Anmeld

13. juli 2014

Havfruen

mor:) skriver:

Kan dig og manden ikke bytte så han står for maden i en lille tid 

Nej, han er sent hjemme fra arbejde hver dag

Anmeld

13. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Havfruen skriver:

Nej, han er sent hjemme fra arbejde hver dag

Øv 

hvad med at lave madplan med manden for en uge af gangen, så skal du ikke tage stilling til aftensmad hver aften 

Anmeld

13. juli 2014

Havfruen

mor:) skriver:

Øv 

hvad med at lave madplan med manden for en uge af gangen, så skal du ikke tage stilling til aftensmad hver aften 

Har prøvet. Det er ikke mange ideer jeg får fra ham, eller min datter. Det er som regel mig der sidder med madplanen om søndagen. For jeg har kun en dag om ugen til at handle. 

Og jeg er så ideforladt for tiden. Alt giver mig kvalme. Plejede at få inspiration fra madgrupper på facebook, men billeder af mad gør mig dårlig 

Min datter er meget meget selektiv, og spiser helst ikke varm mad. Min kæreste er kødæder. Jeg selv er overvægtig og kaster snart op af alt det grønt jeg skal spise. 

Ja, har det stramt i øjeblikket. 

Anmeld

13. juli 2014

Isabella_mor

Havfruen skriver:

ja så var det kæresten der stod for maden og så spiste jeg med hvis jeg havde lyst. men jeg levede for det meste af yoghurt, da jeg ikke kunne holde ud at skulle tygge noget, lugte til noget eller hvis det var varmt.. 

så det var mandens opgave at bespise ham og Villads. og så lavede de jo det de havde lyst til. 

Anmeld

13. juli 2014

Havfruen

Isabella_mor skriver:

ja så var det kæresten der stod for maden og så spiste jeg med hvis jeg havde lyst. men jeg levede for det meste af yoghurt, da jeg ikke kunne holde ud at skulle tygge noget, lugte til noget eller hvis det var varmt.. 

så det var mandens opgave at bespise ham og Villads. og så lavede de jo det de havde lyst til. 

Så har du været heldig For her er manden først sent hjemme om aftenen. 

Anmeld

13. juli 2014

Isabella_mor

Havfruen skriver:

Så har du været heldig For her er manden først sent hjemme om aftenen. 

åh ja så er det sgu svært....

men lav hvad du har lyst til.. din datter skal nok overleve. du kan jo lave smør selv rugbrød. hun er 5 år, så kan man godt selv smørre en mad  

Anmeld

13. juli 2014

Havfruen

Isabella_mor skriver:

åh ja så er det sgu svært....

men lav hvad du har lyst til.. din datter skal nok overleve. du kan jo lave smør selv rugbrød. hun er 5 år, så kan man godt selv smørre en mad  

Rigtigt  Og hun er rigtig glad for rugbrød. Men det er min kæreste bestemt ikk. Og jeg vil jo bare så gerne gøre alle glade  Jeg har hverken tid eller overskud til at stå i køkkenet og nærmest lave tre forskellig slags mad, fordi den ene ikke vil ha det den anden vil ha. Det er sq svært for tiden. Har tænkt på at fylde fryseren med færdigretter til manden...men det er sq hverken lækkert eller sundt. Og min datter kører os hurtigt sur i havregryn og rugbrød. 

Anmeld

13. juli 2014

Isabella_mor

Havfruen skriver:

Rigtigt  Og hun er rigtig glad for rugbrød. Men det er min kæreste bestemt ikk. Og jeg vil jo bare så gerne gøre alle glade  Jeg har hverken tid eller overskud til at stå i køkkenet og nærmest lave tre forskellig slags mad, fordi den ene ikke vil ha det den anden vil ha. Det er sq svært for tiden. Har tænkt på at fylde fryseren med færdigretter til manden...men det er sq hverken lækkert eller sundt. Og min datter kører os hurtigt sur i havregryn og rugbrød. 

Nej så er det heller ikke let. Men en løsning ville jo være nødvendig. For mad, det skal i jo have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.