Su og Barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

844 visninger
3 svar
1 synes godt om
12. juli 2014

namaha

Hej jeg har nogen spørgsmål omkring su og det der med barselen?

1 hvis jeg får barn i juli månede, og er mellem to uddannelser det månede (uden for su) kan jeg så få barsel af su-styrelsen eller skal jeg til kommunen?

2 Hvis nu jeg får barn midt i uddannelse, hvad er så bedst 6 mån. Barsel eller 1 år? Hvad er jeres for og imod?

3 Kan jeg få højer su når min kæreste er flexjobber pg får alm løn? Eller der det kun hvis han os er på su at jeg kan få dette tilskud? 

Håber der er nogen der kan svare på det? 

Tak på forhånd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Du skal være berettiget SU for at få udbetalt de ekstra barselstillæg. Så hvis du færdiggør din uddannelse i juni er du ikke berettiget SU i juli. Hvis du søger ind på en ny uddannelse med det samme kan du søge om ekstra barselstillæg på ny. Du kan se mulighederne på Uddannelsesstyrelsens hjemmeside. 

Det er kun hvis din kæreste er på SU du kan få tillæg. 

Anmeld

12. juli 2014

namaha

Hvad så men alm barsen, skal jeg få det hos kommunen eller sy-styrelsen hvis jeg får barn i sommerferien mellem en hf og serminariet?

Anmeld

12. juli 2014

Aluka

namaha skriver:

Hej jeg har nogen spørgsmål omkring su og det der med barselen?

1 hvis jeg får barn i juli månede, og er mellem to uddannelser det månede (uden for su) kan jeg så få barsel af su-styrelsen eller skal jeg til kommunen?

2 Hvis nu jeg får barn midt i uddannelse, hvad er så bedst 6 mån. Barsel eller 1 år? Hvad er jeres for og imod?

3 Kan jeg få højer su når min kæreste er flexjobber pg får alm løn? Eller der det kun hvis han os er på su at jeg kan få dette tilskud? 

Håber der er nogen der kan svare på det? 

Tak på forhånd 

Mht 6 eller 12 måneder. Jeg synes personligt ikke mit barn skal i pasning allerede fra 5-6 mdr af, men hvis man ikke har økonomi til at nøjes med enkelt su, kan du jo få dobbelt klip i 6 måneder. Eller gøre som jeg. Tage 8 måneders barsel, 4 på dobbeltklip, 4 på enkeltklip

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.