ville i ringe til vagtlægen eller vente til mandag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.509 visninger
5 svar
6 synes godt om
12. juli 2014

Mother-love

hej piger.
jeg er 12+2 idag. og har sådan en mistanke om at jeg har blærebetændelse.
jeg har aldrig haft det før heller da jeg var gravid med min datter.

synes det er skide svært at bedømme for symptomerne er jo det samme som en graviditet.

men jeg skal konstandt tisse. når jeg lige har tisset er jeg klar til at sætte mig ud igen.
jeg har lidt ondt i venstre side omkring æggestokken.
jeg har oplevet de sidste dage at jeg er vågnet om ved at føle jeg har en plukve. når jeg mærket føles det også hårdt som en plukve.

jeg synes jo ikke rigtig man burde ringe til vagtlægen da jeg mener det skal være akut.
men igen så er jeg også bange for at gå for længe hvis det nu er blærebetændelse.

hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2014

Bak

Mother-love skriver:

hej piger.

synes det er skide svært at bedømme for symptomerne er jo det samme som en graviditet.

men jeg skal konstandt tisse. når jeg lige har tisset er jeg klar til at sætte mig ud igen.
jeg har oplevet de sidste dage at jeg er vågnet om ved at føle jeg har en plukve. når jeg mærket føles det også hårdt som en plukve.

jeg synes jo ikke rigtig man burde ringe til vagtlægen da jeg mener det skal være akut.
men igen så er jeg også bange for at gå for længe hvis det nu er blærebetændelse.

hvad ville i gøre?

Ringe til vagtlægen og få tjekket urinen. Det er meget vigtigt at få det behandlet, hvis der er noget.
God bedring!

Anmeld

12. juli 2014

mor88

Mother-love skriver:

hej piger.

hvad ville i gøre?

Du kan gå på apoteket og købe sådan nogle strimler i håndkøb til at teste for blærebetændelse

Anmeld

12. juli 2014

SussieThyssen

Vil helt sige som BAK.....

Det er vigtigt at du får det behandlet med det samme.
Afsted til vagtlægen og få urinen stixet...det tager kun 2 sek.

Der er en del kvinder der let får blærebetændelse under graviditet, men det skal behandles.
Det er en betændelsestilstand og kan rent faktisk skade ikke kun dig, men også dit foster.

Desværre kan det være svært at slippe af med når man først har fået det, så under og efter behandlingen er det vigtigt at du hele tiden husker at drikke rigeligt, hver dag.

En god ide er at drikke kamillete hver dag. Det renser nyrerne og blæren for bakterier.
Ligeledes hjælper det at drikke tranebærsaft.

Husk også at du efter sex tisser af, så du får skyllet urinrøret godt ud for bakterier.

Sørg for ikke at blive kold over lænden og hen over mavsen

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. juli 2014

Mother-love

mor88 skriver:

Du kan gå på apoteket og købe sådan nogle strimler i håndkøb til at teste for blærebetændelse

Kører ned og køber sådan nogle. Så kan jeg selv prøve og teste

Anmeld

12. juli 2014

Mother-love

Jeg har nu købt der strips.
Og den viste negativ. Men vil lige holde lidt øje med det og så kontakter jeg min læge hvis jeg stadig har symptomerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.