Christabelle skriver:
Mila har været 100% flaskebarn siden hun var 5 uger. Jeg stoppede med at amme fordi jeg simpelthen ikke kunne lide at amme. Jeg græd hver eneste gang hun var lagt til og var "bange" hver eneste gang jeg vidste hun snart skulle spise. Det er det mest grænseoverskridende jeg nogensinde har prøvet, men kan egentlig heller ikke forklare hvorfor jeg følte sådan.
Hvis ikke du psykisk er helt med på at skulle amme så bliver det en forfærdelig oplevelse (taler som sagt af erfaring) så hvis du har det bedst med at stoppe så gør det. Jeg kunne mærke at min datter blev meget mere rolig af at jeg stoppede, fordi jeg ikke havde det virkelig dårligt hver gang hun skulle have mad. Jeg tror på at når mor er glad er baby glad 
Vi har brugt Nan ha 1. Da vi brugte mest brugte vi en pakke på 5 dage. Det koster 90,- pr pakke (der er kun 600g i i modsætning til alm Nan hvor der vist er 800 g i).
Tak for din besked 
Det lyder meget som min oplevelse af amningen. Jeg kan bare ikke lide det, men kan heller ikke finde begreb for, hvorfor det går mig på. Derudover oplever jeg også det med nærmest at blive bange for, at hun vågner om lidt og skal have mad, tudeturene under amningen og følelsen af "at behøver jeg nu virkelig igen". Det er skrækkeligt at have det sådan. Det værste er næsten den dårlige samvittighed over at have de følelser
Jeg har lovet mig selv at give det til hun er en måned, og så tage det derfra. Det gør det mere overkommeligt at have en tidsramme. Foreløbigt har jeg klaret tre uger
Jeg har også sundhedsplejersken indover, som har nævnt efterfødselsreaktion i forbindelse med mine følelser om amning. Hun synes selvfølgelig, at jeg skal give det en chance, da det kan tage noget tiden, særligt første gang, at tilvænne sig. Men hun forstår også godt, hvis det bliver for meget for mig, og vi vælger flasken.
Anmeld