Spørgsmål om MME

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
5 svar
3 synes godt om
12. juli 2014

Papillon

Hvilken eller hvilke typer modermælkserstatning bruger eller brugte I? Hvor meget har I brugt om ugen eller måneden, når I har brugt mest?

Jeg prøver at få en fornemmelse af, hvad det kommer til at koste, hvis vi vælger at gå over til flaske. Lige nu ammer jeg, men har svært ved at overkomme det psykisk, uden egentlig at kunne forklare hvorfor (bare som forklaring på, hvorfor jeg går med tanken om at skifte).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Brugte nan1, gik dog først på flaske efter 6 mdr så han var startet på grød og mos også. 

Min veninde der har et 100% flaskebarn brugte 1 pakke nan1 på 1-1,5 uge mener jeg. det koster 75kr pakken.

Anmeld

12. juli 2014

Christabelle

Mila har været 100% flaskebarn siden hun var 5 uger. Jeg stoppede med at amme fordi jeg simpelthen ikke kunne lide at amme. Jeg græd hver eneste gang hun var lagt til og var "bange" hver eneste gang jeg vidste hun snart skulle spise. Det er det mest grænseoverskridende jeg nogensinde har prøvet, men kan egentlig heller ikke forklare hvorfor jeg følte sådan.

Hvis ikke du psykisk er helt med på at skulle amme så bliver det en forfærdelig oplevelse (taler som sagt af erfaring) så hvis du har det bedst med at stoppe så gør det. Jeg kunne mærke at min datter blev meget mere rolig af at jeg stoppede, fordi jeg ikke havde det virkelig dårligt hver gang hun skulle have mad. Jeg tror på at når mor er glad er baby glad

Vi har brugt Nan ha 1. Da vi brugte mest brugte vi en pakke på 5 dage. Det koster 90,- pr pakke (der er kun 600g i i modsætning til alm Nan hvor der vist er 800 g i).

Anmeld

12. juli 2014

Jupiter

Vi havde rent flaske barn fra starten af. Og den første tid brugte vi måske 1 pakke på 1½-2 uger.

Men da hun fik mest (lige inden vi begyndte på rugbrød osv.) brugte vi ca. 1 pakke på en uge.

Så forbruget stiger jo ældre barnet bliver (selvsagt), og afhænger også af hvor hurtigt barnet overgår til almindelig mad 

Anmeld

12. juli 2014

Papillon

Christabelle skriver:

Mila har været 100% flaskebarn siden hun var 5 uger. Jeg stoppede med at amme fordi jeg simpelthen ikke kunne lide at amme. Jeg græd hver eneste gang hun var lagt til og var "bange" hver eneste gang jeg vidste hun snart skulle spise. Det er det mest grænseoverskridende jeg nogensinde har prøvet, men kan egentlig heller ikke forklare hvorfor jeg følte sådan.

Hvis ikke du psykisk er helt med på at skulle amme så bliver det en forfærdelig oplevelse (taler som sagt af erfaring) så hvis du har det bedst med at stoppe så gør det. Jeg kunne mærke at min datter blev meget mere rolig af at jeg stoppede, fordi jeg ikke havde det virkelig dårligt hver gang hun skulle have mad. Jeg tror på at når mor er glad er baby glad

Vi har brugt Nan ha 1. Da vi brugte mest brugte vi en pakke på 5 dage. Det koster 90,- pr pakke (der er kun 600g i i modsætning til alm Nan hvor der vist er 800 g i).

Tak for din besked 

Det lyder meget som min oplevelse af amningen. Jeg kan bare ikke lide det, men kan heller ikke finde begreb for, hvorfor det går mig på. Derudover oplever jeg også det med nærmest at blive bange for, at hun vågner om lidt og skal have mad, tudeturene under amningen og følelsen af "at behøver jeg nu virkelig igen". Det er skrækkeligt at have det sådan. Det værste er næsten den dårlige samvittighed over at have de følelser  

Jeg har lovet mig selv at give det til hun er en måned, og så tage det derfra. Det gør det mere overkommeligt at have en tidsramme. Foreløbigt har jeg klaret tre uger Jeg har også sundhedsplejersken indover, som har nævnt efterfødselsreaktion i forbindelse med mine følelser om amning. Hun synes selvfølgelig, at jeg skal give det en chance, da det kan tage noget tiden, særligt første gang, at tilvænne sig. Men hun forstår også godt, hvis det bliver for meget for mig, og vi vælger flasken. 

Anmeld

12. juli 2014

Christabelle

Papillon skriver:

Tak for din besked 

Det lyder meget som min oplevelse af amningen. Jeg kan bare ikke lide det, men kan heller ikke finde begreb for, hvorfor det går mig på. Derudover oplever jeg også det med nærmest at blive bange for, at hun vågner om lidt og skal have mad, tudeturene under amningen og følelsen af "at behøver jeg nu virkelig igen". Det er skrækkeligt at have det sådan. Det værste er næsten den dårlige samvittighed over at have de følelser  

Jeg har lovet mig selv at give det til hun er en måned, og så tage det derfra. Det gør det mere overkommeligt at have en tidsramme. Foreløbigt har jeg klaret tre uger Jeg har også sundhedsplejersken indover, som har nævnt efterfødselsreaktion i forbindelse med mine følelser om amning. Hun synes selvfølgelig, at jeg skal give det en chance, da det kan tage noget tiden, særligt første gang, at tilvænne sig. Men hun forstår også godt, hvis det bliver for meget for mig, og vi vælger flasken. 

Jamen det var da så lidt

Det er godt du har sp inde over.
Jeg fik så også en omgang brystbetændelse til sidst som gjorde at jeg slet ikke kunne mere. Det gjorde vanvittig ondt i forvejen (selvom der var blevet tjekket 1000 gange af sp osv at hun suttede helt perfekt) pg så denne smerte hele den tid hun ikke suttede også. Der brød jeg simpelthen sammen og sagde til min kæreste at jeg ikke kunne mere.

Jeg håber du kommer frem til den beslutning der er rigtig for dig og dit barn. Og selvom du har lovet dig selv at prøve i en måned er det IKKE forkert at smide håndklædet i ringen 'før tid' hvis det er det der føles rigtigt.

Stort kram herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.