P-pille + kondom efter abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
4 svar
1 synes godt om
11. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej. Jeg fik her for 10 dage siden en kirurgisk abort, som jeg vil mene er gået fint. Jeg startede på p-piller samme dag som aborten og har taget dem samme tidspunkt lige siden. 

Jeg fik at vide at chancerne for graviditet igen, var kæmpe stor. Så min kæreste og jeg har kun dyrket sex med kondom oveni p-pillerne.

Men igår, valgte kondomet så at springe lige inden han kom. Dog nåede han at trække sig ud, inden udløsningen skete,  men der må jo stadigvæk have sluppet noget ud, da mænd jo også "sjat" udløser under sex.

Det skal lige siges, at jeg har pletblødt efter aborten som min læge siger, skyldes eventuelle rester og p-pillerne. 
Og jeg har pletblødt i dag også. 

Jeg er bare nervøs for følgerne. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ved ikke, hvor stor risikoen er, men tænker, at den nok ikke er så stor, når du er startet på p-piller. Jeg synes dog, at du skal give lægen et kald, for er der en risiko, kan du jo nå at få en fortrydelsespille, så du kan forhindre en graviditet.

Anmeld

11. juli 2014

Anonym trådstarter

Ja, jeg var så i tvivl. For startede jo faktisk "midt i en cyklus" da jeg ikke har haft min mensturation før aborten joo.  

Anmeld

11. juli 2014

melila

Har du ikke tænkt på at få spiral istedet så? :-) 

Jeg har haft spiral i mange år, og uden "uheld" 

Jeg valgte dog selv at tage den ud til sidst fordi vi ville have børn :-)

Anmeld

11. juli 2014

lycly

Anonym skriver:

Hej. Jeg fik her for 10 dage siden en kirurgisk abort, som jeg vil mene er gået fint. Jeg startede på p-piller samme dag som aborten og har taget dem samme tidspunkt lige siden. 

Jeg fik at vide at chancerne for graviditet igen, var kæmpe stor. Så min kæreste og jeg har kun dyrket sex med kondom oveni p-pillerne.

Men igår, valgte kondomet så at springe lige inden han kom. Dog nåede han at trække sig ud, inden udløsningen skete,  men der må jo stadigvæk have sluppet noget ud, da mænd jo også "sjat" udløser under sex.

Det skal lige siges, at jeg har pletblødt efter aborten som min læge siger, skyldes eventuelle rester og p-pillerne. 
Og jeg har pletblødt i dag også. 

Jeg er bare nervøs for følgerne. 

Tag en fortrydelsespille. Så burde du være rimelig sikret når du også er på P-piller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.