hund slikker konstant på baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.908 visninger
1 svar
2 synes godt om
10. juli 2014

SHERO

Vi har en dejlig fransk bulldog på knap 7 år. Han har et ret typisk temperement for racen. Stædig, glad, voldsom og fikserende. Han er rolig og overbærende for den ældste på 4, og egentlig også for den Amanda på 5 måneder, men hun kan ikke få lov at ligge på gulvet i fred, og det et kun mig der rigtig kan styre ham, hvis min kæreste sætter sig på gulvet, betyder det voldsom leg for ham. Problemet er at han fiksere fuldstændig på amanda, og vil slikke hende i hovedet, og det vil jeg bare ikke have. Han fik lov i starten for han skal jo have lov til at hilse, men han bliver ved og ved og ved. Jeg ville så gerne hun kunne være mere på gulvet i løbet af dagen, men det bliver mere til kravlegård.

nogen der har nogle erfaringer med at vænne en hund fra det der slikkeri? Tror i en professionel ville kunne hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2014

Frk_Louise

Tullen85 skriver:

Vi har en dejlig fransk bulldog på knap 7 år. Han har et ret typisk temperement for racen. Stædig, glad, voldsom og fikserende. Han er rolig og overbærende for den ældste på 4, og egentlig også for den Amanda på 5 måneder, men hun kan ikke få lov at ligge på gulvet i fred, og det et kun mig der rigtig kan styre ham, hvis min kæreste sætter sig på gulvet, betyder det voldsom leg for ham. Problemet er at han fiksere fuldstændig på amanda, og vil slikke hende i hovedet, og det vil jeg bare ikke have. Han fik lov i starten for han skal jo have lov til at hilse, men han bliver ved og ved og ved. Jeg ville så gerne hun kunne være mere på gulvet i løbet af dagen, men det bliver mere til kravlegård.

nogen der har nogle erfaringer med at vænne en hund fra det der slikkeri? Tror i en professionel ville kunne hjælpe?

Har lige fundet det her udklip fra en artikel:

"Når din hund hilser dig med et ordentligt, vådt slik i ansigtet, er det en videreførelse af de små ulvehvalpes adfærd. Med det slik siger din hund: "Jeg er din. Jeg stoler på dig. Jeg ved, at du er den største og den bedste i hele verden!" Det er den mest direkte og uforbeholdne kærlighederklæring, den kan give dig. Og de hunde, der ikke kun fokuserer på at slikke dig ved munden, men i hele hovedet (ved øjne og næse), udviser også en social adfærd, som er normal for hunden, når den vil bekræfte sit fantastiske forhold til sin ejer. Den adfærd, du ønsker at standse, er for hunden en naturlig måde at vise på, at den værdsætter dig. Med slikket viser den sine bedste og mest kærlige sider af sig selv - og så vil du ikke tage imod det! Det må være meget svært for hunden at forstå, hvis den oplever negative reaktioner, når den bare vil vise sin hengivenhed for dig - og måske dine gæster. Det gælder altså om at få slikkeriet afskaffet, uden at hunden oplever situationen som en konflikt. Du gør kun problemet værre, hvis du forsøger at løse det ved at skælde ud på hunden. En hund, der bliver skældt ud under et aktivt forsøg på at vise sin venlighed og imødekommenhed, vil blot forstærke sine anstrengelser. Hunden vil prøve endnu mere ivrigt på at slikke dig, fordi den igennem venlighed vil dæmpe din irritation eller vrede (som opleves truende eller aggressiv af hunden) - så du bliver glad igen. Det er som regel heller ikke en god løsning, hvis du forsøger at holde hunden væk fra dig, eller hvis du vender ansigtet væk fra den. At vende ansigtet væk fra hunden er nemlig et dæmpende signal i hundesprog og dermed en invitation til hunden til at komme tættere på. Det vil blot gøre den mere opsat på at blødgøre dig - og måske vil den i desperation for at få dig til at fatte budskabet blive så ivrig, at den ligefrem napper efter dit ansigt. Den eneste farbare vej er at aflede hundens opmærksomhed, så fokus skal flyttes fra slikkeriet til noget andet og mere spændende. Og det er faktisk ikke så svært, som det lyder, bare du gør dig det klart, at hunden ikke må opleve dine reaktioner som noget negativt eller noget konfliktfyldt."

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.