Før ryger - nu sund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Så er det 4 dage siden jeg kvittede smøgerne en gang for alle. Jeg har lovet mig selv at jeg må begynde igen når jeg bliver 50 (som min far sagde - da han blev 50 for 2 år siden havde han ikke den ringeste interesse i at begynde igen)  

Fedt at være røgfri, men jeg savner det da af og til. I aften skal jeg ud med en veninde og tage et glas vin, og hun og jeg ryger / røg de samme mentholcigaretter så det bliver en prøvelse for vi har røget rigtig meget sammen tidligere. Wish me luck!!!

Rosa - fra røget til fersk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2009

ekzunz

Good luck

Selvfølgelig klarer du det!!!!

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Det gjorde jeg så ikke - jeg faldt i med begge ben og røg 4 cigaretter da jeg fik alkohol indenfor vesten. NEJ hvor er jeg SUR på mig selv i dag!!! Det er bare for ringe!!!  

Op på hesten igen og starte på en frisk fraaaa NU AF!!!!

Rosa - meget lile og skamfuld!!!

Anmeld

16. august 2009

Mathilde

Rosa skriver:

Det gjorde jeg så ikke - jeg faldt i med begge ben og røg 4 cigaretter da jeg fik alkohol indenfor vesten. NEJ hvor er jeg SUR på mig selv i dag!!! Det er bare for ringe!!!  

Op på hesten igen og starte på en frisk fraaaa NU AF!!!!

Rosa - meget lile og skamfuld!!!

Ja lige præcis - op på hesten igen der er ikke andet at gøre!
Det er pisse svært at stoppe... Men du KAN gøre det

Knus Mathilde, eks-ryger

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Mathilde skriver:

Ja lige præcis - op på hesten igen der er ikke andet at gøre!
Det er pisse svært at stoppe... Men du KAN gøre det

Knus Mathilde, eks-ryger

JA jeg kan!!! Har ikke den ringeste lyst til en smøg i dag - men i går ville jeg give min højre arm for en. Så nu bider jeg tænderne sammen og holder ud! BASTA!!!

Anmeld

16. august 2009

Diana...

Man skal vel falde i en enkelt gang   op på hesten igen du skal nok klare det.

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Diana... skriver:

Man skal vel falde i en enkelt gang   op på hesten igen du skal nok klare det.

Men som Dolph ville sige det: "Monica du er svag! SVAAAAG! og BLØØØØD!!!"

Anmeld

20. august 2009

Moar'en

Jeg havde ikke lige set du havde startet. Hvordan går det?? Jeg har været helt røgfri i 15 dage nu. Jeg startede jo lige lidt tidligere da vi røg på sygehuset. Og puha hvor har der været mange gange jeg godt har kunne bruge en smøg på de dage... Men jeg holder ud og lader være.

Anmeld

21. august 2009

Slettet

Rosa skriver:

Men som Dolph ville sige det: "Monica du er svag! SVAAAAG! og BLØØØØD!!!"

Jeg giver Dolph ret! (og det har INTET at gøre med, at jeg selv er ved at stoppe med at ryge og er skide misundelig over dine fire mentholsmøger  )
Det er bare SÅ svært! Jeg har været røgfri i et halvt år og jeg er dælme glad for at jeg ikke fra start vidste, at det efter så lang tid stadig var svært, for så tror jeg ikke at jeg ville have mod på at stoppe...
En dag af gangen -Vi skal nok klarer det

Anmeld

21. august 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Jeg synes man er lidt hård ved sig selv, hvis man slår sig selv oven i hovedet og kalder sig svag.

Desværre handler det ikke så meget om rygrad, som det handler om at det er nerveenderne oppe i hjernen der skriger på nikotin.
Og uanset hvor længe man har været røgfri vil de vågne op når man enten ryger eller er i nærheden af rygere og kræve at få nikotin tilført. Nikotin bliver lige så vigtig for hjernen som vores andre signalstoffer som fx serotonin og dopamin i hjernen for at føle velvære.
Så den første måned efter rygestop er det nok en god idé at holde sig lidt væk fra rygere. Især hvis der er alkohol indblandet. De første 3 uger er den fysiske afhængig helt klart størst og jeg vil sige det er næsten en umulig opgave at stoppe med at ryge i den periode hvis man sidder og hygger sig med andre rygere.

Men helt og lykke

Kh. Rie, der selv stoppede da testen var positiv og har tænkt sig at blive ved med at være røgfri.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.