Mor11 skriver:
Nej det er ikke normen at få en scanning i uge 7. Det er oftest dem der har været i behandling der bliver scannet der. Og så er der os andre der ikke kan vente til nf med at få vished, og køber en privat scanning
jordemoder i uge 9 lyder tidligt, de fleste skal først til jordemoder i uge 15-17
tror ikke du kan teste på nettet for tvillinger
det vil være baseret på skrøner og ammestuehistorier
hvad er det for tegn hun har på tvillinger??
Tak for dit svar.
Okay, så er vi bare stødt på nogle stykker der har fået tidlige scanninger af de grunde du nævner.
At vi har fået en indkaldelse til jordemodersamtale skyldes at vi får det der hedder det udvidede basistilsyn fordi min kæreste har en kronisk rygsygdom som følge af en arbejdsskade.
De symptomer vi har fået øje på og læst at andre har oplevet i forbindelse med tvillingefødsel er:
- Brystspændinger/ømhed allerede to dage efter undfangelsestidspunktet.
- Brysterne er allerede begyndt at vokse, og det er nok en uge siden vi bemærkede det (min kæreste er netop nu 7+2)
- Kvalme allerede to uger efter undfangelsen (vi har set flere der beretter om tidligere kvalme end ved "almindelig" fødsel fordi de har prøvet begge dele)
- Hyppig tissetrang, også allerede to uger efter undfangelsen
- Øget træthed i højere grad end hvad vi har forstået at man normalt skal forvente
- Min svigerfar har søskende der er tveæggede tvillinger, og vi har en formodning om at der også er tvillinger på min svigermors side
- Vi testede tidligt positiv på graviditetstesten - allerede samme dag som min kæreste skulle have haft menstruation. Vi testede ikke for graviditet tidligere end dette tidspunkt.
Hvad tror I?? Dobbely up på glæde...

??