Jer med kombi/duo vogne :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.092 visninger
11 svar
3 synes godt om
8. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad er jeres erfaringer ift en decideret barnevognskasse og så en lift?? Altså er det smartest/bedst med en kasse der så skal skiftes ud med klapvognsdel senere, eller er det fint med lift i klapvogn? Og er liftene til klapvognene alm str lift på de der 75cm eller er de lidt større? 

Vi venter et decemberbarn.

og hvad har i? Synes ikke udvalget på brugtmarkedet er særlig stort. Og tror ikke jeg har lyst til at købe en flipflap eller mumswish da jeg har læst mig til at de er ret plastikagtige at køre med. Og vil gerne mærke vognen før køb. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

Pigent

Mor11 skriver:

Hvad er jeres erfaringer ift en decideret barnevognskasse og så en lift?? Altså er det smartest/bedst med en kasse der så skal skiftes ud med klapvognsdel senere, eller er det fint med lift i klapvogn? Og er liftene til klapvognene alm str lift på de der 75cm eller er de lidt større? 

og hvad har i? Synes ikke udvalget på brugtmarkedet er særlig stort. Og tror ikke jeg har lyst til at købe en flipflap eller mumswish da jeg har læst mig til at de er ret plastikagtige at køre med. Og vil gerne mærke vognen før køb. 

Skulle jeg selv vælge en combivogn ville det blive Emmaljunga Edge Duo
De kan sagtens findes brugt

Anmeld

8. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Pigent skriver:

Skulle jeg selv vælge en combivogn ville det blive Emmaljunga Edge Duo
De kan sagtens findes brugt

Ja der er en del med alm faste hjul. Jeg vil gerne have drejehjul da det er dét jeg er vant til og eeeeelsker har det på både barnevogn og klapvogn, men skal have en kombi til den lille ny for at spare plads da barnevognen alligevel ikke bliver brugt til lur

Anmeld

9. juli 2014

Snoopy77

Mor11 skriver:

Jeg har en Enmaljunga kombi med drejehjul. Drejehjul er fantastisk! 

Der var en lift med som min datter lå i i barnevognskassen da hun var helt lille. 

Ulempen ved denne model er liggemålet. Kan ikke huske hvor lang den er, men mener hun var for lang til kassen da hun var 9 mdr. 

Anmeld

9. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Snoopy77 skriver:

Der var en lift med som min datter lå i i barnevognskassen da hun var helt lille. 

Ulempen ved denne model er liggemålet. Kan ikke huske hvor lang den er, men mener hun var for lang til kassen da hun var 9 mdr. 

9mdr vil være helt fint for mig også 6mdr hvis det skulle være vi har nemlig ikke selv brugt vores barnevogn siden knægten var 9mdr, og derfor vil vi have kombi denne gang  

men i havde en decideret barnevognskasse til så? Hvad er det for en model helt præcist?

Anmeld

9. juli 2014

MysteriousAngel

Snoopy77 skriver:

Jeg synes så at drejehjul er noget l....!

Hold da op hvor jeg bander vores væk når de IGEN for 6. gang blokerer!

Anmeld

9. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
MysteriousAngel skriver:

Det er jo smag og behag jeg har aldrig fortrudt vores vogne til gengæld ville jeg dø over at skulle tippe min vogn rundt i netto eller rundt om hvert et gadehjørne

Anmeld

9. juli 2014

modesty

Ja der er en del med alm faste hjul. Jeg vil gerne have drejehjul da det er dét jeg er vant til og eeeeelsker har det på både barnevogn og klapvogn, men skal have en kombi til den lille ny for at spare plads da barnevognen alligevel ikke bliver brugt til lur

Jeg ville vælge en Bugaboo Buffalo. Min veninde havde én, de er virkelig lækre og der er OK plads i barnevognskassen, hvilket jeg tit synes er et problem med kombivognene.

Alternativt en Emmaljunga Nitro, men jeg er ikke så vild med at forhjulene er så små, og ikke er lufthjul. Synes at lufthjul er vildt meget federe end hårde hjul.

Af de trehjulede er Easywalker Sky en rigtig god og robust vogn til en god pris. Har været ude at kigge på flere forkellige mærker og synes f.eks at Easywalker er en meget lækrere vogn end Babyjogger, som er væsentligt dyrere (vi endte med en Mountain Buggy, men det var fordi vi fik et godt brugt tilbud). Vær dog opmærksom på at klapvognen ikke kan vendes ansigt til ansigt med "chaufføren", hvilket nogle synes er et problem.

Jeg ville foretrække en barnevognskasse fremfor lift. De er større end liften og baby kan derfor ligge der i længere tid. De fleste klapvogne reklamerer med at kunne ligges helt fladt (bl.a. Emmaljuna Nitro), men det kan de ikke. Og derfor SKAL man have en lift med hård bund i, og det er problematisk når baby vokser ud af liften, men er for lille til at sidde i klapvogn. 

Jeg forstår dog ikke helt argumentet med at spare plads. Du kan jo bare købe en barnevogn og sælge den igen når du skal købe en klapvogn? Det er en markant biligere løsning.

Men der er selvfølgelig flere kombivogne med drejehjul hvis det er et stort ønske.

Anmeld

9. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville vælge en Bugaboo Buffalo. Min veninde havde én, de er virkelig lækre og der er OK plads i barnevognskassen, hvilket jeg tit synes er et problem med kombivognene.

Alternativt en Emmaljunga Nitro, men jeg er ikke så vild med at forhjulene er så små, og ikke er lufthjul. Synes at lufthjul er vildt meget federe end hårde hjul.

Af de trehjulede er Easywalker Sky en rigtig god og robust vogn til en god pris. Har været ude at kigge på flere forkellige mærker og synes f.eks at Easywalker er en meget lækrere vogn end Babyjogger, som er væsentligt dyrere (vi endte med en Mountain Buggy, men det var fordi vi fik et godt brugt tilbud). Vær dog opmærksom på at klapvognen ikke kan vendes ansigt til ansigt med "chaufføren", hvilket nogle synes er et problem.

Jeg ville foretrække en barnevognskasse fremfor lift. De er større end liften og baby kan derfor ligge der i længere tid. De fleste klapvogne reklamerer med at kunne ligges helt fladt (bl.a. Emmaljuna Nitro), men det kan de ikke. Og derfor SKAL man have en lift med hård bund i, og det er problematisk når baby vokser ud af liften, men er for lille til at sidde i klapvogn. 

Jeg forstår dog ikke helt argumentet med at spare plads. Du kan jo bare købe en barnevogn og sælge den igen når du skal købe en klapvogn? Det er en markant biligere løsning.

Men der er selvfølgelig flere kombivogne med drejehjul hvis det er et stort ønske.

Vi har både barnevogn og klapvogn, men bor i leeglijhed så de står i opgangen og fylder temmelig en del når der også er andre med småbørn i opgangen  

vores barnevogn kan ikke være i nogen af de biler vi bruger/låner uden at tage bagsæde i brug og det er noget pis når vi skal have 2 børn med i fremtiden  

Jeg tænker om bogaboo, er det ikke dem hvor klapvognen lægges med i ét stykke? Så bagdelen ligger nede og benene oppe? For det synes jeg er mindre optimalt end en klapvogn hvor ryggen "kun" kan lægges 160grader ned vores søn har i hvertfald sovet godt i vores babyjogger City mini siden han var 9mdr, meeen ulempen ved denne er at den er 3hjulet og ikke kan stå uden opsyn med et sovende barn i. Derfor ønsker jeg en kombi med 4hjul så den står stabilt nok til en lur udendørs hvis vi er på besøg hos nogen  

Anmeld

9. juli 2014

Snoopy77

MysteriousAngel skriver:

Vi fik repareret vores hjul efter en måned da de lavede ballade men ellers har der aldrig været bøvl med dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.