Raseri og vrede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.860 visninger
6 svar
3 synes godt om
8. juli 2014

Anonym trådstarter

Jeg har lige haft et vredesudbrud hvor jeg blev meget gal. Hvorfor kan være ligemeget men jeg kom til at tænke på om det mon kan skade mit barn i maven?? Jeg er 10+3 idag. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

SussieThyssen

Vrede og ophidselse er aldrig godt..hverken for dig eller barnet i din mave.
Og det vil det heller ikke være for babyen, når den kommer ud.
SÅ har du det med hidsighed..så må du nok begynde at se lidt på, dels hvorfor du bliver så vred, men også på hvordan du kan lære at styre det.
Ro og balance er vigtigt for dit lille barn, der lige straks vil kunne fornemme og høre alt hvad du siger og føler.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Vrede og ophidselse er aldrig godt..hverken for dig eller barnet i din mave.
Og det vil det heller ikke være for babyen, når den kommer ud.
SÅ har du det med hidsighed..så må du nok begynde at se lidt på, dels hvorfor du bliver så vred, men også på hvordan du kan lære at styre det.
Ro og balance er vigtigt for dit lille barn, der lige straks vil kunne fornemme og høre alt hvad du siger og føler.

Kærligst
Sussie

Hvordan ikke godt? 

Jeg har ingen problemer med vrede eller mit temperament. Det var bare lige den her gang jeg blev så vred så jeg bare måtte ud med det. 

Anmeld

8. juli 2014

SussieThyssen

Ja så går det nok. 

Grunden til at det ikke er godt, skyldes at angst og vrede udløser stresshormoner som din krop sender videre til barnet.
Barnet får derfor fysisk stress og det er aldrig sundt.
Desuden så kan det snart høre alt hvad du siger (råber, skælder ud) og det er ikke godt for barnet..igen bliver det utrygt og stresset.

Så i realiteten så er det bedst at få talt om tingene inden man når at blive vred.

Anmeld

8. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså svingende sindstilstand som vrede, depression, bekymring osv kan stresse babyen. Men at du en gang i mellem bliver sur er ikke et problem vi kan jo ikke være fuldstændigt neutrale i vores følelser i 9mdr  Det er nok mere hvis det er en hyppig eller konstant tilstand. 

Anmeld

8. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Ja så går det nok. 

Grunden til at det ikke er godt, skyldes at angst og vrede udløser stresshormoner som din krop sender videre til barnet.
Barnet får derfor fysisk stress og det er aldrig sundt.
Desuden så kan det snart høre alt hvad du siger (råber, skælder ud) og det er ikke godt for barnet..igen bliver det utrygt og stresset.

Så i realiteten så er det bedst at få talt om tingene inden man når at blive vred.

Ok. Er også ked af at jeg kom så langt du og tænkte mig slet ikke om....  Man kan altid være bagklog....

Men tak for dine svar 

Anmeld

8. juli 2014

SussieThyssen

Det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.