Lige et hurtigt ja-nej spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.372 visninger
10 svar
1 synes godt om
8. juli 2014

*maygirl*

Er der parabener i davines produkter? Kan ikke finde svaret nogen steder....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

K&S

*maygirl* skriver:

Er der parabener i davines produkter? Kan ikke finde svaret nogen steder....

Jeg kender ikke produkterne, men googlede lige og fandt dette:
http://www.plejeprodukter.net/page.asp?pageid=8727

Om det er pålideligt ved jeg ikke

Anmeld

8. juli 2014

*maygirl*

K&S skriver:

Jeg kender ikke produkterne, men googlede lige og fandt dette:
http://www.plejeprodukter.net/page.asp?pageid=8727

Om det er pålideligt ved jeg ikke

Ok tak - hm det virker som om det skulle være iorden så

Anmeld

8. juli 2014

*maygirl*

Ingen andre?

Anmeld

8. juli 2014

Pikku Myy

*maygirl* skriver:

Ingen andre?

Jeg kender ikke produktet, men parabener står på indholdsfortegnelsen hvis de er der ...

Anmeld

8. juli 2014

Pikku Myy

Ingen andre?

Saxet på http://www.davines.com/en/about-davines/ingredients

Parabens are approved worldwide for their use as preservatives in cosmetic products: they are safe and are the most effective preservatives against moulds and yeast; furthermore they are effective on a wide range of pH. Parabens are approved and used as preservatives for food and drugs too. No country in the world has banned or prohibited their use in cosmetic products. Davines and Comfort zone approach As there are consumers who are concerned by this topic, even if there are no scientific reasons for these concerns, Davines/Comfort Zone has decided not to use parabens as a preservative system of all the new products. On the other hand parabens are still used as preservatives by several raw materials suppliers and consequently they could be indirectly present in our formulations. Though the European law requires the declaration only of the INCI name of the ingredients, Davines, in order to be totally transparent with consumers, has decided to declare all the components of the raw materials, including the preservatives used for them, unless they are in a non significant concentration.

Anmeld

8. juli 2014

*maygirl*

Pikku Myy skriver:

Saxet på http://www.davines.com/en/about-davines/ingredients

Parabens are approved worldwide for their use as preservatives in cosmetic products: they are safe and are the most effective preservatives against moulds and yeast; furthermore they are effective on a wide range of pH. Parabens are approved and used as preservatives for food and drugs too. No country in the world has banned or prohibited their use in cosmetic products. Davines and Comfort zone approach As there are consumers who are concerned by this topic, even if there are no scientific reasons for these concerns, Davines/Comfort Zone has decided not to use parabens as a preservative system of all the new products. On the other hand parabens are still used as preservatives by several raw materials suppliers and consequently they could be indirectly present in our formulations. Though the European law requires the declaration only of the INCI name of the ingredients, Davines, in order to be totally transparent with consumers, has decided to declare all the components of the raw materials, including the preservatives used for them, unless they are in a non significant concentration.

Øh.. er desværre dårlig til engelsk - så konklusionen er?

Anmeld

9. juli 2014

Pikku Myy

*maygirl* skriver:

Øh.. er desværre dårlig til engelsk - så konklusionen er?

"... har Davines/Comfort Zone besluttet ikke at bruge parabener som konserveringsmiddel i alle nye produkter. På den anden side bruges parabener stadig som konserveringsmiddel af flere leverandører af råmaterialer, og vil derfor kunne være tilstede i vores produkter. Selvom europæisk lovgivning kun kræver deklaration af INCI-betegnelsen af ingredienserne, har Davines alligevel besluttet at deklarere alle dele af de brugte råstofferne, inkl. konserveringsmidler medmindre de forekommer i en uvæsentlig koncentration."

Anmeld

9. juli 2014

*maygirl*

Pikku Myy skriver:

"... har Davines/Comfort Zone besluttet ikke at bruge parabener som konserveringsmiddel i alle nye produkter. På den anden side bruges parabener stadig som konserveringsmiddel af flere leverandører af råmaterialer, og vil derfor kunne være tilstede i vores produkter. Selvom europæisk lovgivning kun kræver deklaration af INCI-betegnelsen af ingredienserne, har Davines alligevel besluttet at deklarere alle dele af de brugte råstofferne, inkl. konserveringsmidler medmindre de forekommer i en uvæsentlig koncentration."

Tak - dvs. de ikke er 100 % fri for dem, men det er vel i så små mængder tænker jeg....

Anmeld

9. juli 2014

Pikku Myy

*maygirl* skriver:

Tak - dvs. de ikke er 100 % fri for dem, men det er vel i så små mængder tænker jeg....

Dvs at de ikke selv tilsætter det, men at det kan optræde som konsekvens af råmaterialeforarbejdningen, og i de tilfælde vil det fremgå af indholdsfortegnelsen. Resten af teksten handler stort set kun om at man ikke burde være bange for parabener, men "når nu forbrugerne alligevel er det" ...

Du må selv tage stilling til hvor din grænse går

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.