Sættes igang med fødslen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

336 visninger
5 svar
5 synes godt om
8. juli 2014

san

Jer der blev sat i gang med fødslen, hvordan oplevet i det og hvordan var jeres forløb?

Til jer der har prøvet at blive sat i gang, og en fødsel der selv gik i gang, hvad var forskellen på disse to?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg blev sat igang med stikpiller. Fik en kl 17.30 og så en igen om morgenen. Da de startede var havde jeg halvanden cm livmoderhals tilbage. Og var næsten lukket helt til øverst, men to fingre åben for neden på livmoderhalsen. Om morgenen havde den åbnet mig en anelse, men ikke ret meget. Så derfor en til der om morgenen. Ca 13.40 samme dag gik vandet. Hun er født 05.16 dagen efter. 

Jeg havde en smule menssmerter da jeg havde fået lagt den første. Men ellers ikke nogen gener. Jeg synes at mit forløb gik suverænt godt! Især fordi jeg var førstegangsfødende. Fik så også vedrop som hjalp til at det gik så hurtigt. 

De havde egentlig planer om at jeg skulle have ballonkateter, men fordi jeg var lidt åben sagde de at pillerne var bedst da de regnede med at kateteret ville falde ud.

Anmeld

8. juli 2014

Lukas&Liam<3

Med den første gik vandet om morgenen og veerne gik igang om eftermiddagen og fødte så lige inden midnat.
Med den anden fik jeg taget vandet og 10min efter kom der stærke veer, havde født 2 timer og 20 min efter de tog vandet.

Anmeld

8. juli 2014

L&V

san skriver:

Jer der blev sat i gang med fødslen, hvordan oplevet i det og hvordan var jeres forløb?

Til jer der har prøvet at blive sat i gang, og en fødsel der selv gik i gang, hvad var forskellen på disse to?

Jeg er blevet sat igang på termin med begge mine og har haft 2 vidt forskellige oplevelser..

Første gang var et helvede der varede i 4 dage og en fødsel på 22 timer. 

2. gang tog det 6 timer fra jeg fik pillen jeg jeg havde en bebs i armene. En super oplevelse

Anmeld

8. juli 2014

jeanett1988

san skriver:

jeg blev sat i gang ved at de tog vandet (var 2 cm åben) da jeg var gået 12 dage over tid da der næsten ikke var mere fostervand tilbage. Fik ve stimulerende drop der gjorde jeg ingen pause havde imellem mine veer. Hele forløbet endte i akut kejsersnit efter 13 timers lang og hård kamp 

Anmeld

8. juli 2014

Clisolka

san skriver:

1. gang blev jeg sat i gang 39+4 - jeg måtte ikke gå over termin, da jeg havde svangerskabsdiabetes  Jeg møder til den aftalte tid på fødegangen, og de kan tage vandet med det samme, da jeg var 3-4 cm åben. Efter 15 timer med veer på fødebriksen, tager de hende ved et aks morgenen efter 

Jeg skulle have været sat i gang med lillebror - netop samme dag i graviditeten (39+4), men han valgte selv at komme om morgenen  Det var en naturlig fødsel uden smertestillende på 8 timer 

Forskellen på de 2 fødsler? Jeg vil sige min sidste fødsel! Det var SÅ sejt efter 8 timers veer, selv at kunne få lov til at føde ham - og så endda uden smertestillende. Jeg var oppe og gå efter et par timer - 1. gang lå jeg bundet til sengen de første 3 dage, og måtte intet tungt bære i nogle uger efter fødslen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.