Ik sut men gerne flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.020 visninger
11 svar
3 synes godt om
8. juli 2014

Jok123

Jeg har en søn på 3 1/2 måned som ik vil bruge sut.. Han er flaskebarn og tar fint flasken.. Han har kunnet sutten en kort overgang, men nu skubber tungen den bare ud, han sutter slet ik på den.. Alligevel søger han efter den når jeg tar den væk, men så snart han får den i munden spytter han den ud igen.. Han er ik sur og kan også ha den i munden i længere tid, men uden at sutte på den..

Jeg har prøvet alle mærker.. Nogle er bedre end andre, men ingen åbenbart gode nok

For min skyld behøver han ik bruge sut.. Nogle gange ku det bare være rart, f.eks om natten når han vågner og er ked.. Da der som regel er gået 3-4 timer gir vi ham mad, men han spiser ofte ik ret meget, ergo vågner han nok ik pga sult.. Han er helt utrøstelig hvis han ik får flasken..

Nogen der har gode råd til evt at få ham til at ta sutten? Eller gode historier ang ik at bruge sut?

Min bekymring går mest på om natten, da min ældste søn ret hurtigt lærte at sove hele natten uden mad, fordi han blev holdt hen med sutten.. Havde håbet vi ku gøre det samme her, men børn er jo ikke ens, så jeg har brug for lidt nye tanker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

Mother-love

Isabella var også flaskebarn og sutten gad hun heller ikke.
Og jeg blev hurtig lykkelig for hun ikke vil bruge sut. For så kan man så stå og og give sut flere gange om natten istedet.
Isabella sov dog igennem fra dag et. Den første mdr vækkede jeg hende dog for at hun kunne spise.

Nu er jeg gravid med nr 2 og håber lidt på at nr 2 også nægter sutten

Self tænkte man at man nogen gange ville ønske de brugte den sut fordi den er en god trøster. Men min erfaring er at man kan trøste ligeså godt uden sut.

Så jeg ville ikke blive ved med at prøve. Vi havde også været igennem alle sutter på markedet og ingen var tilfredstillende.

Se det på den lyse side. I skal ikke igennem det når de skal af med sutten. Plus skæve tænder heller ikke bliver aktuelt

Anmeld

8. juli 2014

Jok123

Tak for dit svar.. Jeg tror også der er både fordele og ulemper ved ik at ha sut.. Tror blandt andet det er en fordel når nu storebror skal helt af med sutten til jul ��

Ku godt være vi bare skal stoppe med at tilbyde ham den, det lader jo tilsyneladende ik til at han har brug for den.. �� Umiddelbart er det også kun natten der er et "problem", men jeg ved jo ik om det er et problem som en sut ville ku ha løst ��

Anmeld

8. juli 2014

sandramor

Jok123 skriver:

Jeg har en søn på 3 1/2 måned som ik vil bruge sut.. Han er flaskebarn og tar fint flasken.. Han har kunnet sutten en kort overgang, men nu skubber tungen den bare ud, han sutter slet ik på den.. Alligevel søger han efter den når jeg tar den væk, men så snart han får den i munden spytter han den ud igen.. Han er ik sur og kan også ha den i munden i længere tid, men uden at sutte på den..

Jeg har prøvet alle mærker.. Nogle er bedre end andre, men ingen åbenbart gode nok

For min skyld behøver han ik bruge sut.. Nogle gange ku det bare være rart, f.eks om natten når han vågner og er ked.. Da der som regel er gået 3-4 timer gir vi ham mad, men han spiser ofte ik ret meget, ergo vågner han nok ik pga sult.. Han er helt utrøstelig hvis han ik får flasken..

Nogen der har gode råd til evt at få ham til at ta sutten? Eller gode historier ang ik at bruge sut?

Min bekymring går mest på om natten, da min ældste søn ret hurtigt lærte at sove hele natten uden mad, fordi han blev holdt hen med sutten.. Havde håbet vi ku gøre det samme her, men børn er jo ikke ens, så jeg har brug for lidt nye tanker

Min den mindste har heller aldrig brugt sut... Men hun var flaskebarn fra hun var 7 uger uden problemer... 

Jeg sys især det ku være svært når hun var ked og skulle trøstes men ja det gik jo alligevel  Og ja nu er hun 2 halvt og bruger den stadig ikke og er da egentlig glad for jeg ikke skal tage den kamp med at få hende vænnet fra den 

Jeg ville stoppe med at tilbyde ham sutten hvis han alligevel bare spytter den ud 

Anmeld

8. juli 2014

Jok123

sandramor skriver:

Min den mindste har heller aldrig brugt sut... Men hun var flaskebarn fra hun var 7 uger uden problemer... 

Jeg sys især det ku være svært når hun var ked og skulle trøstes men ja det gik jo alligevel  Og ja nu er hun 2 halvt og bruger den stadig ikke og er da egentlig glad for jeg ikke skal tage den kamp med at få hende vænnet fra den 

Jeg ville stoppe med at tilbyde ham sutten hvis han alligevel bare spytter den ud 

Har i ikke haft problemer om natten? Var det stadig nemt nok at få hende vænnet fra flasken?

Anmeld

8. juli 2014

sandramor

Jok123 skriver:

Har i ikke haft problemer om natten? Var det stadig nemt nok at få hende vænnet fra flasken?

Nej der har faktisk aldrig været problemer om natten overhovedet... Hun vågnede altid kun hvis hun var sulten... Så hun fik en flaske og så sov hun videre  Så ingen problem der... Til forskel fra den store som brugte sut... Hun ku vågnede 10 gange om natten fordi hun tabte sutten

Melina fik sin godnat flaske indtil hun var ca halvandet år... Så meldte hun selv fra.... Og de andre om dagen bar nemme nok at vænne hende fra 

Anmeld

8. juli 2014

Jok123

sandramor skriver:

Nej der har faktisk aldrig været problemer om natten overhovedet... Hun vågnede altid kun hvis hun var sulten... Så hun fik en flaske og så sov hun videre  Så ingen problem der... Til forskel fra den store som brugte sut... Hun ku vågnede 10 gange om natten fordi hun tabte sutten

Melina fik sin godnat flaske indtil hun var ca halvandet år... Så meldte hun selv fra.... Og de andre om dagen bar nemme nok at vænne hende fra 

Det er jeg glad for at høre.. Vores den store vågnede også ved tab af sut, men den holdte ham på én flaske om natten til han var 7 mdr.. Derfor er det lidt træls at vi lige nu er på 3 flasker med bettemand..

Men altså, hvis vi kan undgå suttevækning hele tiden og ellers kan trøste ham, så er der jo ingen grund til at blive ved med at prøve med sutten.. Så det vil jeg stoppe med og så gider jeg ik bekymre mig mere om det

Tusind tak for svar, det var dejligt lige at få vendt det til noget positivt

Anmeld

8. juli 2014

lycly

Jok123 skriver:

Bare bliv ved, min søn var 5 mdr før han accepterede sutten :-) Han var også flaskebarn

Anmeld

8. juli 2014

sandramor

LuLy skriver:

Bare bliv ved, min søn var 5 mdr før han accepterede sutten :-) Han var også flaskebarn

Men hvis han ikke har behov for den er det vel lige meget?  

Anmeld

8. juli 2014

lycly

sandramor skriver:

Men hvis han ikke har behov for den er det vel lige meget?  

En baby på 3 1/2 måned ved dårligt selv hvad den har behov for. Og jeg har den holdning at sutten er en rigtig god trøst

Som forældre må man jo tage stilling til om man vil give sit barn sut eller ej og så tage den derfra :-) For ja, børn kan sagtens undvære sut men så er det jo et valg forældrene skal tage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.