Skævt kranie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.289 visninger
5 svar
1 synes godt om
8. juli 2014

os2

Hej piger 

min søn har en favorit side han helst vil vende hovedet til. 

Har været ved kiropraktor og alt er ok i nakken. 

Har nogen af jer prøvet hjertepuden som man ligger under hovedet ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

ønskebørn74

os2 skriver:

Hej piger 

min søn har en favorit side han helst vil vende hovedet til. 

Har været ved kiropraktor og alt er ok i nakken. 

Har nogen af jer prøvet hjertepuden som man ligger under hovedet ?

Ja vi har brugt dem meget og de hjælper meget.. Købte dem i samråd med min sundhedsplejerske.. 

PS. Har de sidste to til salg.. 100 kr stk.

Anmeld

8. juli 2014

Christina89

Har du overvejet kranio-sakral-terapi? Min søn havde også en favorit-side, og han blev skæv i den ene side, hvorfor vi tog til kiropraktoren. Efter 3-4 behandlinger skulle alt være OK, men derefter begyndte min søn kun at ligge helt fladt med hovedet - så han fik et fladt baghoved! Vi prøvede derfor kranio-sakral-terapi, og det viste sig, at min søn var låst flere steder i kroppen - efter 5 behandlinger var han en helt anden dreng! Rent kosmetisk var hans baghoved slet ikke slemt mere, hun fik gang i hans ben og hans mave (havde kun afføring hver 3. dag, nu MANGE gange om dagen og har haft det lige siden!).

Vi købte både en hjertepude og en kile - hjertepuden fungerede slet ikke for os, og hverken kiropraktor eller kranio-sakral-terapeuten anbefalede den, da den åbenbart kan skade nakken. Så vil jeg hellere anbefale en kile eller også skal du rette på babys hoved, når han sover

Anmeld

8. juli 2014

Mother-love

Jeg vil også anbefale kranio sakral.
Isabella havde også en favorit side. Og fordi jeg selv gik til kranio sakral kiggede hun lige på Isabella imens vi var der og det viste sig at hun var stiv i den ene side. Hun fik den behandling og det hjalp. Men efter et par uger kom det igen og så tog vi afsted igen og fik en behandling og så forsvandt det.
Vi prøvede også hjertepuden. Men den gjorde så bare at hendes hovede fik sådan en form bagpå efter den pude. Så den vil jeg ikke anbefale at bruge.

Kranio sakral er virkelig god behandling.
Vi fik også afvide at kranio sakral specielt er godt for børn der er født ved ks fordi de mange gange kan få et ryk i nakken når de bliver taget ud.
I USA er det obligatorisk at børn der bliver født ved ks får sådan en behandling på hospitalet lige efter de er født.

Anmeld

8. juli 2014

sulo

Vores søn havde samme problem med en favoritside, 3 ture hos kiroprakter hjalp, men så kom samme problemstilling som Christina89 beskriver med fladt baghoved fordi han kun ville ligge på ryggen en overgang.

Men skal love for at det har ændret sig, da han først blev tvunget til at ligge på maven og lege, så udjævner det sig mere og mere, forstår nu fornuften i hvad sundhedsplejesken blev ved med at sige om det at ligge på maven

Når han sover ligger han på ryggen men vender hovedet både til højre og venstre.

Anmeld

8. juli 2014

MetteS81

Ellas favoritside var baghovedet, så hun blev ret flad da hun var 2 mdr gammel...vi prøvede sådan en baby-sleep-pude hvor hun lå lidt på siden så hovedet automatisk faldt ned til den side vi nu valgte (varierede det selvfølgelig)...hun lå ikke helt på siden, men bare lidt. Da hun var 6 mdr var hun helt fin igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.