ang. barsel og SU (forlængelse/ændring)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

693 visninger
4 svar
3 synes godt om
7. juli 2014

Isabella_mor

nu er sagen sådan at jeg jo er gået på sommerferie 

og når min sommerferie er slut, så starter min barsel faktisk med det samme.

og jeg har ordnet det med skolen og opstart til februar og SU med 12 klip fordelt på 6 mdr.

nu er problemet så at vi har regnet ud at vi ikke har råd til at jeg ku tager barsel til lillebror er 4 mdr, da det vil betyde at morten skal gå hjemme til lillebror er stor nok til at starte i dagpleje/vuggestue. og eftersom vi jo ikke ved hvilket barn vi får, så kan vi jo ikke regne med at han kan starte tidligere end 10-11 mdrs alderen.

Så derfor er jeg nok nødsaget til at tage den fulde barsel sådan at jeg faktisk først genoptager mit studie igen til september 2015 istedet for februar 2015.

hvordan skal jeg lige få det fikset?? 

for nu er det jo arrangeret med SU og skolestart osv.. 

tror i jeg bare kan ringe/møde op på skolen og få ændret det så jeg tager 12 klip på 12 mdr i stedet??

jeg er lidt stresset for tiden da vi jo står med en lejlighed vi har solgt som skal være ude den 1/9 og så skal vi samtidig finde noget nyt at flytte i inden lillebror kommer (termin 30/9) så derfor ønsker jeg gerne at finde ud af hvad jeg helt konkret skal gøre, da jeg VED at 6 mdr bliver for kort tid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

Bissen

Umiddelbart tror Jeg tror du skal have fast i både din uddannelse og SU-kontoret. Så du gør uddannelsen opmærksom på, at du holder barsel til september 2015 og så SU ved at du ønsker 12 enkelte fødselsklip istedet for. Tror det er nok hvis ringer til dem - de har jo allerede dokumentation for, at du faktisk er gravid som de fik ved første ansøgning om barsel og fødselsklip

Men om ikke andet så må din uddannelse kunne

hjælpe dig med hvad du skal gøre, hvis du ringer til dem. 

Anmeld

7. juli 2014

serinasmor

Jeg er helt sikker på du bare skal ringe til den Su ansvarlige på studiet og så fixer de det

Anmeld

7. juli 2014

tinemus79

Jeg er også studerende og er gået på sommerferie og så barsel 1/8 da jeg snakkede med su kontoret sagde de at hvis  jeg ombestemte mig ang. Længden af barsel så skulle jeg bare ringe.  Har også kun taget indtil feb. 2015, da jeg skal starte alm. Semester op og godt tror det kan lade sig gi sig. 

Anmeld

7. juli 2014

Isabella_mor

Mettebids skriver:

Umiddelbart tror Jeg tror du skal have fast i både din uddannelse og SU-kontoret. Så du gør uddannelsen opmærksom på, at du holder barsel til september 2015 og så SU ved at du ønsker 12 enkelte fødselsklip istedet for. Tror det er nok hvis ringer til dem - de har jo allerede dokumentation for, at du faktisk er gravid som de fik ved første ansøgning om barsel og fødselsklip

Men om ikke andet så må din uddannelse kunne

hjælpe dig med hvad du skal gøre, hvis du ringer til dem. 

jeg har sendt dem en mail.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.