Gravid og vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
5 svar
2 synes godt om
7. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej Allesammen,

Jeg skriver som anno da jeg ikke ved om nogle jeg kender ser med herinde.

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid. Så vidt jeg kan regne mig frem til så er jeg 4+5.

Jeg er igang med vægttab, da jeg er temmelig overvægtig (BMI på 32). Har tabt 800 gram om ugen i 4 uger nu på baggrund af kost og motion. Så det går super med det..

Der var det så jeg tænkte på om der var nogle af jer der havde erfaringer med at være på kur gennem graviditet? Ikke at jeg vil tabe 15 kg i min graviditet, men i det mindste ikke tage noget på.

Jeg har arbejdet med reproduktion af dyr i mange år, og der siger man jo at foster/"baby" jo tager hvad den skal have først. Jeg har prøvet at have en syg "mor" gennem drægtigheden, og hun blev meget tynd, men "baby" var perfekt.

Beklager jeg omtaler dyrene på den måde, men jeg vil helst ikke kunne genkendes, og vidste ikke hvordan jeg ellers skulle skrive det..

Så tænkte bare om det også glæder mennesker, hvis man selvfølgelig sørger for at ens kost er god og sund og man spiser vitaminer og mineraler som man skal.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

Kay

nu må man jo ikke være på decideret "kur" når man er gravid... men jeg er selv i den situation at i min første graviditet tog jeg 35 kg på 

og dem har jeg altså ikke nået at smide før jeg 1½ år efter blev gravid igen... 

jeg har igennem min læge fået en diætist, som hjælper mig... med sparring og vejning... 

når man er overvægtig må man max tage 6-8 kg på i en graviditet, og det kræver sgu en del af en... 

men ja, jeg spiser sundt, meget grønt, maget kød, ikke for meget kulhydrat... og så motion maaaaange bitte små måltider

håbe på at de ting din krop crawer er sunde ting og ikke chokolade, når du når der til i graviditeten  

jeg er pt 25+6 og har tabt 8 kg. hvilket læge og diætist er rigtig glade for og jeg er sååå stolt...

havde i min tidligere graviditet taget 20 kg på i samme uge 

men det du skal huske... du må ikke sulte dig selv... eller gå på grape frugt kur/kål kur eller wath ever der er på mode lige nu... da det frigørre en masse stoffer i din krop der kan skade fosteret i større mængder... 

mener først det er omnkring uge 20 at fosteret begynder at tage så meget at du rent faktisk har brug for at spise en lille smule ekstra kalorier  

men spørg evt din læge i forhold til diætist, mange fødestæder har diætister til gravide  

og hvis du ellers har nogle spørgsmål siger du bare til

Anmeld

7. juli 2014

Metal

Så længe dit vægttab er baseret på en sund kostomlægning med varieret madindtag, så er det bare med at klø på, også som gravid. Babyen skal nok tage det den har brug for :-). 

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak! Spiser alm. varieret kost. Holder mig dog på 1500 kcal det næste stykke tid så...

Anmeld

7. juli 2014

SHERO

Under min første graviditet gik jeg til diætist på sygehuset, hun anbefalede at man ikke spiser under 1800 kcal under graviditet. Men så burde man heller ikke rigtig tage på hvis man har nok at tabe

Anmeld

7. juli 2014

Kay

Anonym skriver:

Tusind tak! Spiser alm. varieret kost. Holder mig dog på 1500 kcal det næste stykke tid så...

Jeg fik afvide at hvis jeg talte kalorier må jeg ikke gå efter at komme under 1800 når jeg er gravid, helt fra starten af... så det vil nok være mit råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.