Hverdagshår - lidt længere end skulderlangt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.139 visninger
5 svar
1 synes godt om
5. juli 2014

*Pingvinen*

Jeg har hår ca 5 cm længere end skulderen. Mit arbejde på plejehjem gør, at det skal sættes op, men det bliver hurtigt kedeligt med knold eller hestehale. Og vil ikke bruge tid på alverdens føn, glat, krøl osv...

Kom frisk med ideer og gerne billeder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2014

Bshizzle

*Pingvinen* skriver:

Jeg har hår ca 5 cm længere end skulderen. Mit arbejde på plejehjem gør, at det skal sættes op, men det bliver hurtigt kedeligt med knold eller hestehale. Og vil ikke bruge tid på alverdens føn, glat, krøl osv...

Jeg har selv hår der lige når ned under skulderne.. Samt pandehår som går ned til ørene. 

Jeg arbejder selv et sted hvor det kræver jeg har sat det op.. Ellers blir jeg sindsyg træt af det! 

Jeg plejer at smide det op i en hestehale med nogle hårnåle hist og pist. 

Andre gange (hvis jeg har øjne til det) 

op i en hestehale hvor jeg laver det om til en 'åben knold' hvor en del af håret stritter ud. 

Masser af hårlak 

Har ik så mange kreative ideer ellers, da jeg altid har travlt om morgen. 

Anmeld

5. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har også altid håret oppe på arbejdet. Det sidder ALTID bare i en hestehale knold i nakken. Til gengæld nyder jeg så mit lange hår når jeg har fri, for der hænger det altid frit. Vh stine

Anmeld

5. juli 2014

BabyMus

*Pingvinen* skriver:

Mit hår er også ret langt. Jeg har også hestehale eller knold, men jeg sætter det ikke bare om bag i nakken, altså nede hvis man kan sige det sådan. Jeg sætter den meget højt på hovedet, sådan lige der hvor rundingen begynden nedad. Og hvis jeg laver knold laver jeg samme slags hestehale og så snoer jeg håret rundt om der. Sådan lidt balletpige-agtig. Ved godt det stadig "bare" er en hestehale eller knold, men jeg synes det ser lidt federe ud at den er høj end bare sådan en hvor man lige har samlet håret bagi. Det åbner mit ansigt på en hel anden måde når det er skrabet helt tilbage i en høj hestehale. Jeg bukker mig ned og samler alt håret nede fra og sætter så der oppe på hovedet. Sådan synes jeg det er mest praktisk. Det blev lidt langt, men håber du forstår idéen.

Anmeld

6. juli 2014

Billemyre

Jeg fletter rigtig tit mit hår! Fletningen sidder som regel lidt ude i siden og ligger hen over skulderen, men den kan jo også snildt hænge ned ad ryggen.
Man kan også rulle fletningen sammen som en knold, eller hæfte den fast rundt om hovedet i en sød bondefrisure (billede 1)

Som et alternativ til fletning laver jeg også tit en snoning i stedet. Det ser rigtig fedt ud, synes jeg (billede 2).

Man kan også "rulle" håret op i nakken og sætte det fast med lidt hårnåle (billede 3).

Saml det hele i nakken med et smukt hårspænde eller sæt alt håret lidt pjusket op med hårnåle (billede 4).

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. juli 2014

Chellie

Rottehaler er ret søde til den hårlængde  Eller fletninger - én i hver side, frem for en stor i nakken, kannok bedre holde, med din hårlængde. Rottehaler kan i øvrigt også se ret sødt ud som knolde istedet for haler.. Hvis du er i festligt humør, kan du øve dig i at lave en "french twist", dét har du også den perfekte hårlængde til, eller, hvis du er til pinup, og har mod på en udfordring, kunne victory rolls se fantastisk ud..  Et nemmere alternativ, men stadig ovre i noget pinup, som ikke tager mange sekunder, er et hårnet og to hår-kamme  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.