Jern.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. juli 2014

Anonym trådstarter

Jeg er i uge 10 fra imorgen og skal starte op på Jern. Sygeplejersken på mit lægehus sagde at jeg skulle starte op på Jern C da jeg i min sidste graviditet var i underskud af det. Jeg kiggede så på hvad jeg tog sidst og det var 60 mg. Det er så også det jeg har købt nu. Men nu kan jeg læse mig frem til at man kom gravid skal tage mellem 40-50 mg. Gør det noget hvis jeg tager 60 mg nu?? Og skal jeg fortsætte med Gravitamin også selvom jeg tager Jern. Jeg kan ikke huske det fra sidst 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2014

Frk_Louise

Anonym skriver:

Jeg er i uge 10 fra imorgen og skal starte op på Jern. Sygeplejersken på mit lægehus sagde at jeg skulle starte op på Jern C da jeg i min sidste graviditet var i underskud af det. Jeg kiggede så på hvad jeg tog sidst og det var 60 mg. Det er så også det jeg har købt nu. Men nu kan jeg læse mig frem til at man kom gravid skal tage mellem 40-50 mg. Gør det noget hvis jeg tager 60 mg nu?? Og skal jeg fortsætte med Gravitamin også selvom jeg tager Jern. Jeg kan ikke huske det fra sidst 

Jeg har taget både GraVitamin og jern tabletter fra uge 10, efter ordre fra min læge :-)

Anmeld

4. juli 2014

Anonym trådstarter

Andre der ved om det er ok at jeg starter med 60 mig og ikke de 40 eller 50?

Anmeld

4. juli 2014

stjernehimmel

jeg lagde også en del under, faktisk får jeg normalt b12/k i piller fordi jeg selv har svært ved at danne og optage...

Da jeg var ved lægen i uge 9 fik jeg besked på min jern var under det den skulle, men at jeg kun må tag alm jernmængde og gravid vitamin så jeg ville ikke gøre det uden kontakt til lægen for at høre 

Anmeld

4. juli 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

jeg lagde også en del under, faktisk får jeg normalt b12/k i piller fordi jeg selv har svært ved at danne og optage...

Da jeg var ved lægen i uge 9 fik jeg besked på min jern var under det den skulle, men at jeg kun må tag alm jernmængde og gravid vitamin så jeg ville ikke gøre det uden kontakt til lægen for at høre 

Ok. Øv altså  Og nu er det weekend... Hmm... Så må jeg hellere ned og hente en ny med de 40 eller 50 mg.

Anmeld

4. juli 2014

L&V

Det er fuldstændig lige meget om du får 10mg for meget da kroppen selv skiller sig af med det den ikke bruger.. 

Anmeld

4. juli 2014

moaren

Du kan roligt tage dem du har købt. Det værste der kan ske er, at du får hård mave 

Gravitamin indeholder i forvejen 27 mikrogram, så du får selvfølgelig rigeligt, men så gør det heller ikke så meget hvis man skulle glemme at tage jern en enkelt dag eller to. Multi-tabs, som laver Gravitamin, har også en jern tablet der indeholder 40 mikrogram, så hvis du har det bedst med det, så må du på apoteket og have fat i sådan en omgang. Du optager ikke det hele af de 27 mikrogram der er i multivitaminen, så det er ok at det overstiger 50 mikrogram om dagen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.