Argan olie eller koldpresset kokos-olie (fås i øko-sektionen i de fleste større supermarkeder). Jeg foretrækker personligt kokos-olie til mit meget lange, hø-agtige hår.
Min bedste hårkur, starter om aftenen inden sengetid: Tag en tsk olie i hånden (det er lidt ligesom smør, stift, men smelter i hånden), smelt det mellem hænderne, og fordel det ud i først spidserne, og så resten af længden i håret. Put gerne mere i, hvis du har tykt eller ekstra langt hår, så det virkelig får noget at suge af. Når du virkelig synes, at det begynder at føles klistret og gennem-fedtet, børster du håret godt igennem, fletter det, vikler evt. et gammelt håndklæde om (af hensyn til din pude), og går i seng. Næste morgen kan du så vaske håret forsigtigt, og skylle den overskydende olie ud. Ofte er der ikke ret meget olie tilbage, og du vil bemærke, at håret føles helt vidunderlig blødt 
Hvis du har lyst, kan du evt. putte en lille smule olie i det renvaskede hår også, når du kommer ud af badet.
Gentages efter behov, gerne ugentligt 
Husk i øvrigt, at ikke alt hår egner sig til at blive vasket dagligt. Hvis jeg vasker hår mere end en gang om ugen, får jeg den vildeste frizz, og håret knækker ekstremt nemt. Andre har det lige omvendt - det handler om hårtype, først og fremmest. Hvis du er vant til at vaske håret dagligt, så prøv at skære lidt ned, til fx. Hver 2. dag, og bruge tør-shampoo istedet. Måske kan det også hjælpe 
Anmeld