Konstant kvalme og svimmel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.. 

Jeg har brug for nogle råd! 

Er 13+4 henne og har haft kvalme og været svimmel hele tiden. Men for en uge siden begyndte jeg at kaste op og i dag på arbejde, fik jeg et voldsomt svimmel anfald hvor alt drejede rundt og kunne ikke stå på benene + kastede op.. Har sovet siden jeg kon hjem og har det stadig elendigt!! 

Er dette normalt? Og hvad kan man gøre noget? -tager mine vitaniner og jern som jeg skal.. 

En anden ting.. Arbejder som svinepasser i farestalden og det er hårdt arbejde og lugten er helt ulidelig.. Ved ikke hvad jeg skal gøre!!! Har det så dårligt med at det påvirker mig så meget og får hele tiden beskeden af chefen og hans kone at "det er en del af gamet"! er ked af at skulle på arbejde men føler ikke jeg kan tillade mig at sygemelde mig!!! Hvad kan jeg gøre??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

Mother-love

Anonym skriver:

Hej alle sammen.. 

Jeg har brug for nogle råd! 

Er 13+4 henne og har haft kvalme og været svimmel hele tiden. Men for en uge siden begyndte jeg at kaste op og i dag på arbejde, fik jeg et voldsomt svimmel anfald hvor alt drejede rundt og kunne ikke stå på benene + kastede op.. Har sovet siden jeg kon hjem og har det stadig elendigt!! 

Er dette normalt? Og hvad kan man gøre noget? -tager mine vitaniner og jern som jeg skal.. 

En anden ting.. Arbejder som svinepasser i farestalden og det er hårdt arbejde og lugten er helt ulidelig.. Ved ikke hvad jeg skal gøre!!! Har det så dårligt med at det påvirker mig så meget og får hele tiden beskeden af chefen og hans kone at "det er en del af gamet"! er ked af at skulle på arbejde men føler ikke jeg kan tillade mig at sygemelde mig!!! Hvad kan jeg gøre??? 

Det er ganske normalt at have kvalme og kaste op samt blive svimmel.

Dog vil jeg være lidt opmærksom på at du er svimmel og hvor meget det er. Og så tage den med din læge.

Mht. Dit arbejde. Nu ved jeg ikke hvad du laver. Men umiddelbart synes jeg det lyder som et hårdt fysisk arbejde.
Hvis det er det kan du bede din læge om en sygemelding resten af din graviditet.
F.eks som maler går de fleste kvinder af når de er 3 mdr henne. Netop pga det er hårdt fysisk arbejde. Og der er mange ting de ikke må. F.eks er der meget løften osv. Og der hedder reglerne at en gravid maks må løfte 2,5 kg men spandende er jo altså på 10 kg. Så det er ikke særlig praktisk.

Synes du skal undersøge hvad du egentlig må som gravid i dit fag. For ellers kan du spade sig selv og dit barn.

Anmeld

2. juli 2014

Anonym trådstarter

Jeg har været til en arbejdsmedicinsk undersøgelse og ham lægen mente sagtens jeg kunne fortsætte med at arbejde.. Men der er ved at være nogle uger siden og jeg har først nu fået det rigtig dårligt! 

Og føler mig som en belastning på arbejdet..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.