Graviditet og ressourceforløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.010 visninger
8 svar
5 synes godt om
2. juli 2014

Frøken C.

Er der nogen herinde, som har oplevet at blive godkendt et ressourceforløb og kort tid efter finde ud af de var gravide ?(ikke planlagt) nogen ved om kommunen kan tage tilbuddet tilbage eller bede en om at få en abort, fordi man ikke 100 % kan deltage i forløbet ? (Ikke kan tage medicin) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

Frøken C.

Jeg er desperat :\ Håber virkelig nogen kan svare på det. Jeg er mega bange for at skulle fortælle kommunen det.  

Anmeld

2. juli 2014

esioul

Frøken C. skriver:

Er der nogen herinde, som har oplevet at blive godkendt et ressourceforløb og kort tid efter finde ud af de var gravide ?(ikke planlagt) nogen ved om kommunen kan tage tilbuddet tilbage eller bede en om at få en abort, fordi man ikke 100 % kan deltage i forløbet ? (Ikke kan tage medicin) 

Hvorfor kan du ikke deltage 100%?

Nej, ingen kan tvinge en til abort.

Anmeld

2. juli 2014

Savannah

Ved ikke hvad et ressourceforløb er, så ved ikke om du har grund til at bekymre dig om kommunens indblanding i din graviditet. Men en ting er helt sikkert, de og ingen andre kan tvinge dig til abort.

Anmeld

2. juli 2014

Frøken C.

Hvorfor kan du ikke deltage 100%?

Nej, ingen kan tvinge en til abort.

Jeg skal ha anti depressiv medicin, men det må man vel ikke tage når man er gravid ? 

Føler bare jeg står i et dilemma, da jeg ikke ved om man må blive gravid, når man er i ressourceforløb og kan ikke rigtig snakke med nogen om det, da jeg endnu ikke har fortalt nogen noget. 

Anmeld

2. juli 2014

Mimic

"Hvis du for eksempel modtager kontanthjælp, får du en Ressourceforløbsydelse på kontanthjælpsniveau. Ydelsen kan blive justeret undervejs i forløbet. Hvis du for eksempel får et barn undervejs i forløbet, bliver Ressourceforløbsydelse hævet til kontanthjælpsniveau på forsørgersats." dette er sakset herfra:

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/sociale-ydelser/sociale-ydelser/ydelser/ressourceforloeb/

Antidepressiver må man gerne få når man er gravid, man skal bare have det rigtige

tal med din læge

Anmeld

2. juli 2014

Mother-love

Først lige et kram til dig.

Du må godt tage antidepressiv medicin imens du er gravid. Det gør mange deriblandt mig selv.
Du bliver bare fuldt med nogle ekstra scanninger den sidste del af graviditeten.

Når du har fået tildelt ressourceforløb kan de ikke trække den tilbage heller ikke selvom du er gravid.

Jeg selv stod og skulle op til rehabilitetsteamet nu her. Men jeg blev gravid også ved et uheld. Jeg er idag 10+6.

De har sat mit møde med rehabilitetsteamet på standbye pga jeg er gravid og de ikke mener jeg vil kunne yde helt rigtigt pga en graviditet. Hvilket jeg så er både enig og uenig i. (Jeg har et piskesmæld)

Men når du har fået tildelt ressourceforløb så kan de ikke trække den tilbage.

Du har ikke som sådan pligt til at fortælle du er gravid før tror det er 2 mdr før termin eller sådan noget. ( de regner den så nok ud før hehe)
Men hvis du er bange for at fortælle det så lad være og bare vent til du er klar til at fortælle det.

De kan ikke tvinge dig til en abort så bare rolig

Held og lykke med det hele.

Anmeld

3. juli 2014

Frøken C.

Mimic skriver:

"Hvis du for eksempel modtager kontanthjælp, får du en Ressourceforløbsydelse på kontanthjælpsniveau. Ydelsen kan blive justeret undervejs i forløbet. Hvis du for eksempel får et barn undervejs i forløbet, bliver Ressourceforløbsydelse hævet til kontanthjælpsniveau på forsørgersats." dette er sakset herfra:

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/sociale-ydelser/sociale-ydelser/ydelser/ressourceforloeb/

Antidepressiver må man gerne få når man er gravid, man skal bare have det rigtige

tal med din læge

Mange tak for svar  det er rigtig dejligt at kunne få gode råd herinde  Har været helt ude af mig selv og nok lidt i chok , da det som beskrevet ikke var planlagt og dårlig samvittighed tynger mig lidt, da jeg lige har fået bevilliget det og jeg ved ikke om de ser det som noget skidt i forbindelse med mit ressourceforløb. 

herfra 

Anmeld

3. juli 2014

Frøken C.

Mother-love skriver:

Først lige et kram til dig.

Du må godt tage antidepressiv medicin imens du er gravid. Det gør mange deriblandt mig selv.
Du bliver bare fuldt med nogle ekstra scanninger den sidste del af graviditeten.

Når du har fået tildelt ressourceforløb kan de ikke trække den tilbage heller ikke selvom du er gravid.

Jeg selv stod og skulle op til rehabilitetsteamet nu her. Men jeg blev gravid også ved et uheld. Jeg er idag 10+6.

De har sat mit møde med rehabilitetsteamet på standbye pga jeg er gravid og de ikke mener jeg vil kunne yde helt rigtigt pga en graviditet. Hvilket jeg så er både enig og uenig i. (Jeg har et piskesmæld)

Men når du har fået tildelt ressourceforløb så kan de ikke trække den tilbage.

Du har ikke som sådan pligt til at fortælle du er gravid før tror det er 2 mdr før termin eller sådan noget. ( de regner den så nok ud før hehe)
Men hvis du er bange for at fortælle det så lad være og bare vent til du er klar til at fortælle det.

De kan ikke tvinge dig til en abort så bare rolig

Held og lykke med det hele.

Tusind tak for din besvarelse ! Det har givet mig lidt ro indeni. Men jeg kan nok først slappe helt af, når jeg har fået fortalt det, både til familie og sagsbehandler. Jeg synes det er en lidt skræmmende situation at stå i, men jeg håber med tiden at jeg kan gå og glæde mig i stedet. Jeg er i hvert fald rigtig glad for at jeg alligevel kan tage medicin og fysioterapi og psykolog samtaler vil jeg jo sagtens kunne deltage i ligemeget hvad

Jeg er dog ked af at læse at dit endnu ikke er gået i orden  Håber i hvert fald bare, at du får den fornødne hjælp og støtte du har brug for 

Jeg vil også ønske dig held og lykke med det hele og stort tillykke med graviditeten 

fra mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.