Kreativ med de små

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.651 visninger
8 svar
7 synes godt om
2. juli 2014

S*DD

Hej. 

Jeg er ansat i en vuggestue og jeg mangler nogle ideer til hvad jeg kan lave af kreative ting med de små. 

Vi maler rigtigt meget, så jeg kunne godt tænke mig andre kreative ting man kan lave:-) 

Eller alternativ malermetode

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

Benjamins'mor

Dolowy skriver:

Hej. 

Jeg er ansat i en vuggestue og jeg mangler nogle ideer til hvad jeg kan lave af kreative ting med de små. 

Vi maler rigtigt meget, så jeg kunne godt tænke mig andre kreative ting man kan lave:-) 

Lave perleplader.
Finde store sten i skoven og male dem.
Trylledej og så male det.

Anmeld

2. juli 2014

S*DD

Benjamins'mor skriver:

Lave perleplader.
Finde store sten i skoven og male dem.
Trylledej og så male det.

Tak for de gode ideer:-) 

Anmeld

2. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Omme i alberte's dp laver de billeder ud af ting de finder i naturen. De tager et stort stykke pap, og laver striber med dobbelklæbnede tabe, som ungerne så ka klistre ting fast på.

De bager meget. Både boller, brød og sunde kager.

Trylledej.

Abesnot.

Laver små billeder. 

Klipper ( øver ) vh stine

Anmeld

2. juli 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
Dolowy skriver:

Hej. 

Da min datter gik i DP lavede de nogle flotte malede billeder, ved at lægge et stykke papir/pap i bunden af en klodskasse og så nogle klatter maling rundt omkring på papiret - derefter  puttede de en lidt tung kugle i kassen og så skulle de vippe den :-) Så trækker kuglen malingen rundt på papiret ! Var det til at forstå ? :-D

//Mette

Anmeld

2. juli 2014

S*DD

MKBP skriver:

Da min datter gik i DP lavede de nogle flotte malede billeder, ved at lægge et stykke papir/pap i bunden af en klodskasse og så nogle klatter maling rundt omkring på papiret - derefter  puttede de en lidt tung kugle i kassen og så skulle de vippe den :-) Så trækker kuglen malingen rundt på papiret ! Var det til at forstå ? :-D

//Mette

Det var det:-) jeg fik denne aktivitet fra en anden pædagog i dag, så den er allerede skrevet bag øret:-)

Anmeld

2. juli 2014

Billemyre

-Lav jeres eget modellervoks (mel, olie og masser af salt, og indfarv det med frugtfarve).
-Dyp barnets hånd i vand, sæt et vådt aftryk på et stykke farvet/mørkt karton og drys så mel henover. Lad det trække lidt og hæld til sidst det overskydende mel væk. Så har I et rigtig fint hvidt aftryk.
-Lim med crepe- og silkepapir og fjer.
-Mal på ting fra naturen (sten og pinde f.eks.)
-Lav flotte natur collager (blade, blomster, kogler, bog, fjer, kviste, småsten, sand m.m.)
-Leg med kartoffelmel og vand (fantastisk materiale!)
-Mal med skumklude, fingre og tæer.

Engang lagde jeg afdækningspap ud på gulvet, tog næsten alt tøjet af børnene og lod dem træde i malingen, og så gik (og kravlede) de ellers rundt på pappet indtil det var helt dækket.
Da det var tørt, klippede jeg en stor elefant ud af det og klippede øjne, negle og stødtænder ud af karton og limede på.
Så satte jeg den fast i loftet med abesnot og så pegede vi på den hver gang vi sang sangen "Mon du bemærket har"
Ungerne var vilde med den!

Jeg har også lavet et stort træ i karton og hængt det på væggen.
Så har jeg tegnet og udklippet børnenes hænder i karton, i farver der matcher de forskellige årstider (lysegrøn: forår, alm. grøn og mørkegrøn: sommer, orange/brun/gul: efterår, hvid: vinter). Derefter har de tegnet på dem i farver der hører til årstiderne og så hænger de på træet som små blade.
Derudover har jeg så klippet blomster, æbler og små snedriver ud, som også bliver brugt.
Børnene synes, det er rigtig sjovt at følge med i skiftene og det gør årstiderne lidt mere håndgribelige for dem - en god bund for nogle fine snakke

Anmeld

2. juli 2014

Pinkrose

Dolowy skriver:

Hej. 

Kartoffel tryk på stof eller papir . Rigtig stort hit

Perler evt store perler på snor

Klip ting ud i pap og lad dem prøve at lave deres eget ansigt på et rundt stykke . Gjorde vi der hvor jeg arbejdede i vuggestue evt male eller tegne

Lad dem sidde med små skåle med kartoffelmel og vand bliver til en sjov konsistens som er god til at stimulere sanserne

Anmeld

2. juli 2014

EnGodMor

Dolowy skriver:

Hej. 

Gips afstøbning i ramme, med strand ting. 

Farve på malelærrede

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.