Lav blodprocent og mega bange!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.636 visninger
10 svar
1 synes godt om
2. juli 2014

*Mor Til Albert*

Jeg er lige kommer hjem fra lægen. Min blodprocent falder siden sidste undersøgelse for 2 måneder siden på trods af, at jeg tager 100 mg. jern om dagen. Jeg er meget bange for, om jeg måske kan have leukæmi eller en anden alvorlig sygdom.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

Anonymor1

Har ingen erfaring eller gode råd, men krydser fingre for det ikke er boget alvorligt. Hvad sagde lægen til det?

Sender dig et kæmpe kram og håber på det bedste 

Anmeld

2. juli 2014

Christine

*Heidi* skriver:

Jeg er lige kommer hjem fra lægen. Min blodprocent falder siden sidste undersøgelse for 2 måneder siden på trods af, at jeg tager 100 mg. jern om dagen. Jeg er meget bange for, om jeg måske kan have leukæmi eller en anden alvorlig sygdom.

Øv det er synd du skal være bekymret 

Men er det muligt du evt. tager nogle vitaminer eller medicin som hindrer optagelsen af jern? Eller hvordan spiser du tabletterne?

Anmeld

2. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
*Heidi* skriver:

Rolig nu, ingen grund til at male fanden på væggen

Hvad siger lægen?

Anmeld

2. juli 2014

*Mor Til Albert*

Mom skriver:

Rolig nu, ingen grund til at male fanden på væggen

Hvad siger lægen?

Lægen sagde, at han ikke troede at det var grund til bekymring. Jeg fik målt min blodprocent i 2011, hvor den heller ikke var super høj. Jeg har ikke rigtig nogle symptomer og er ikke dårlig tilpas ikke noget. Så han tog en blodprøve på mig, som kunne vise de helt præcise værdier, da det apparat han brugte ikke var særlig stabilt. Det ene prik viste 5,4 og det andet prik viste 5,8. Så han sagde, at den ikke var pålidelig. 

Anmeld

2. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
*Heidi* skriver:

Lægen sagde, at han ikke troede at det var grund til bekymring. Jeg fik målt min blodprocent i 2011, hvor den heller ikke var super høj. Jeg har ikke rigtig nogle symptomer og er ikke dårlig tilpas ikke noget. Så han tog en blodprøve på mig, som kunne vise de helt præcise værdier, da det apparat han brugte ikke var særlig stabilt. Det ene prik viste 5,4 og det andet prik viste 5,8. Så han sagde, at den ikke var pålidelig. 

Så prøv om du kan lade være med at bekymre dig al for meget

Lægen har sikkert ret i, at der er ingen grund til bekymring

Anmeld

2. juli 2014

AnnaK89

Hvilken slags jern tager du?

Det er meget normalt, at blodprocenten falder når man er gravid. Det er pga. den øgede blodgennemstrømning, der nu også skal dække babys behov.

Jeg har selv en for lav blodprocent og får det der hedder aminojern, som optages 2-4 gange bedre end alm. jern. Her tager jeg kun 2 tabl. om dagen.

Det er desuden vigtigt ikke at tage jernet sammen med noget der hæmmer virkningen, som fx. mælk. Ej heller bør det tages sammen med et måltid.
Det anbefales at man tager det med et glas appelsinjuice.
Jeg gør det fx. om aftenen inden jeg ligger mig til at sove. Der er gået et par timer fra jeg har spist sidst, så der er ikke noget der hindre optagelsen.

Anmeld

2. juli 2014

*Mor Til Albert*

Christine skriver:

Øv det er synd du skal være bekymret 

Men er det muligt du evt. tager nogle vitaminer eller medicin som hindrer optagelsen af jern? Eller hvordan spiser du tabletterne?

Jeg tager en pille om morgenen med et glas juice til.. 

Anmeld

2. juli 2014

*Mor Til Albert*

AnnaKJ skriver:

Hvilken slags jern tager du?

Det er meget normalt, at blodprocenten falder når man er gravid. Det er pga. den øgede blodgennemstrømning, der nu også skal dække babys behov.

Jeg har selv en for lav blodprocent og får det der hedder aminojern, som optages 2-4 gange bedre end alm. jern. Her tager jeg kun 2 tabl. om dagen.

Det er desuden vigtigt ikke at tage jernet sammen med noget der hæmmer virkningen, som fx. mælk. Ej heller bør det tages sammen med et måltid.
Det anbefales at man tager det med et glas appelsinjuice.
Jeg gør det fx. om aftenen inden jeg ligger mig til at sove. Der er gået et par timer fra jeg har spist sidst, så der er ikke noget der hindre optagelsen.

Jeg får nogle der hedder ferro duretter. 

Anmeld

3. juli 2014

*Mor Til Albert*

Blodprøvesvar viste højere værdier end priktesten i går. Lægen var tilfreds med tallene og jeg skal bare fortsætte som jeg gør nu. 
Dog vil jeg fokusere lidt mere på jern fra kosten og måske tage et ekstra tilskud af jern inden sengetid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.