Hurtig hjælp! Feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

402 visninger
5 svar
5 synes godt om
1. juli 2014

modesty

Hej alle,

min søn har 39 i feber og vil ikke have aftensmad. Men jeg skal jo til at putte ham for natten... Skal jeg ringe til vagtlægen eller skal jeg vente til i morgen? Eller skal jeg overhovedet ringe til vagtlægen så hurtigt, eller give det et par dage og se hvad der sker?

Han er 2,8 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

Christine

modesty skriver:

Hej alle,

min søn har 39 i feber og vil ikke have aftensmad. Men jeg skal jo til at putte ham for natten... Skal jeg ringe til vagtlægen eller skal jeg vente til i morgen? Eller skal jeg overhovedet ringe til vagtlægen så hurtigt, eller give det et par dage og se hvad der sker?

Han er 2,8 år.

Jeg tror ikke vagtlægen hjælper medmindre der er andre ting som nakkestivhed eller feberkramper osv.

Det er formentlig bare en virus og hvis han dropper mad en dag, så er det jo ikke farligt. Men han skal have væske nok.

Anmeld

1. juli 2014

Isabella_mor

modesty skriver:

Hej alle,

Han er 2,8 år.

hvis han vil drikke og kan tisse så vil vagtlægen nok ikke se ham med mindre han er ukontaktbar.... så virker han nogenlunde frisk, skal du ikke være bekymret

det er ikke nødvendigt med mad når man har feber. bare sørg for at han får væske. og gerne væske i form af juice, saftevand osv.. da sukkeret er med til at give ham den energi han har brug for. 

God bedring.

Anmeld

1. juli 2014

modesty

hvis han vil drikke og kan tisse så vil vagtlægen nok ikke se ham med mindre han er ukontaktbar.... så virker han nogenlunde frisk, skal du ikke være bekymret

det er ikke nødvendigt med mad når man har feber. bare sørg for at han får væske. og gerne væske i form af juice, saftevand osv.. da sukkeret er med til at give ham den energi han har brug for. 

God bedring.

Han ville heller ikke drikke noget her til aften. Men bleen var fint våd. Han var træt og hang på mig, men fint kommunikerende o.s.v. Må bare vente og se hvordan han har det i morgen.

Anmeld

1. juli 2014

nielsen80

modesty skriver:

Han ville heller ikke drikke noget her til aften. Men bleen var fint våd. Han var træt og hang på mig, men fint kommunikerende o.s.v. Må bare vente og se hvordan han har det i morgen.

Tænker ikke du skal ringe endnu, men hvis han heller ikke har drukket noget og generelt ikke har tendens til høj feber, ville jeg nok lige holde ekstra øje med ham i nat - kunne han evt sove på en madras hos jer?

Anmeld

1. juli 2014

modesty

Tænker ikke du skal ringe endnu, men hvis han heller ikke har drukket noget og generelt ikke har tendens til høj feber, ville jeg nok lige holde ekstra øje med ham i nat - kunne han evt sove på en madras hos jer?

Der er dør mellem vores og hans værelse, som vi holder åben. Han sover nu, så jeg vil ikke rykke rundt på ham. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.