forhøjet bloftryk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. juli 2014

Anonym trådstarter

et nært familie medlem er også gravid og hun har nogen gange forhøjet blodtryk så hun skal måle det selv hjemme for at holde øje.

jeg målte så lige mit eget nu her, og det siger 142\80 og 142\63... Hvad ville i gøre? Grænsen er jo vidst nok 140\90.. Er 32 uger henne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

et nært familie medlem er også gravid og hun har nogen gange forhøjet blodtryk så hun skal måle det selv hjemme for at holde øje.

jeg målte så lige mit eget nu her, og det siger 142\80 og 142\63... Hvad ville i gøre? Grænsen er jo vidst nok 140\90.. Er 32 uger henne

Prøv at ring til din læge/jordemoder og forhør dig, hvordan du skal forholde dig til det. Du vil sandsynligvis blive bedt om at komme ned til tjek for at må målt dit blodtryk dernede og få tjekket din urin.
Nu du er 32 uger henne, har du så en tid hos lægen til 3. graviditets undersøgelse indenfor den næste uge?

Anmeld

1. juli 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Prøv at ring til din læge/jordemoder og forhør dig, hvordan du skal forholde dig til det. Du vil sandsynligvis blive bedt om at komme ned til tjek for at må målt dit blodtryk dernede og få tjekket din urin.
Nu du er 32 uger henne, har du så en tid hos lægen til 3. graviditets undersøgelse indenfor den næste uge?

nej nu du nævner det har jeg da helt glemt man skal til en nu her....

Anmeld

1. juli 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

nej nu du nævner det har jeg da helt glemt man skal til en nu her....

Jamen så kan du da lige få slået 2 fluer med et smæk og få tjekket det hele igennem. Hvis der er noget ift. dit blodtryk, så sender din læge dig videre til fødegangen. Jeg ville dog lige nævne i telefonen når du bestiller tiden, at du har målt et blodtryk 2 gange, hvor dit systoliske blodtryk har ligget liger over grænsen

Anmeld

1. juli 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Jamen så kan du da lige få slået 2 fluer med et smæk og få tjekket det hele igennem. Hvis der er noget ift. dit blodtryk, så sender din læge dig videre til fødegangen. Jeg ville dog lige nævne i telefonen når du bestiller tiden, at du har målt et blodtryk 2 gange, hvor dit systoliske blodtryk har ligget liger over grænsen

så er der ringet til lægen som sagde at det åbenbart ikke er det øverste tal man kigger på men det nederste og så længe det ikke er over 100 så er det fint. Lægetid kunne jeg ikke få da der er en måneds ventetid når jeg er sent ude :/ det er målt i løbet af dagen : 142/63 -139/85-151/81 og 142/80

jeg mener da ellers bare bestemt at det er det øverste tal man kigger på?

Anmeld

1. juli 2014

Isabella_mor

Det er meget normalt at blodtrykket stiger når man er gravid.  og dine tal ser fine ud. ingen grund til bekymring

Anmeld

1. juli 2014

AnthonsMor

De sidste 2½-3 måneders tid "døjede" jeg også med blodtrykket, men der blev ikke gjort andet end det blev tjekket lidt oftere.. De valgte ikke at gøre noget yderligere, fordi min urin var fin og jeg ellers ikke havde noget ubehag på nogen måde

Det er generelt meget normalt, at blodtrykket bliver påvirket når man er gravid

Anmeld

1. juli 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

så er der ringet til lægen som sagde at det åbenbart ikke er det øverste tal man kigger på men det nederste og så længe det ikke er over 100 så er det fint. Lægetid kunne jeg ikke få da der er en måneds ventetid når jeg er sent ude :/ det er målt i løbet af dagen : 142/63 -139/85-151/81 og 142/80

jeg mener da ellers bare bestemt at det er det øverste tal man kigger på?

Det var ikke så lidt ventetid

Han har nu ret i, at det er vigtigere, at det bagerste tal ikke bliver forhøjet, da det er det tal, der angiver hjertet i dets hviletid imellem pumpene. Dine bagerste tal ser rigtig fine ud
Hvornår skal du til jdm. igen?

Anmeld

1. juli 2014

Fumbo

Jeg døjer meget med mit blodtyk her i min graviditet og skal tage det to gange om dagen.

De gør ikke noget ved mig selvom det min en gang om dagen er over 100, mit urin og blod viser ikke tegn på noget, så skal kontakte fg hvis det flere gange i træk er over 100 og det øverste tal har de set ikke snakket om jeg skal være obs på

Det er det nederste tal du skal være obs på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.