Først i uge 10 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. juni 2014

Frøken C.

Er det normalt at man først kan få lavet sin første svangerskabsundersøgelse, når man er i uge 10 ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2014

Christine

Bina88 skriver:

Er det normalt at man først kan få lavet sin første svangerskabsundersøgelse, når man er i uge 10 ? 

Ja det er helt normalt. Sådan har det været her de sidste to gange 

Man kan sagtens nå at få henvisning til nakkefoldsscanning og der skal jo blot laves vandrejournal. Intet problem 

Anmeld

29. juni 2014

Bak

Bina88 skriver:

Ja, det er ikke unormalt

Lægerne skal først lave vandrejournalen omkring uge 9-10 stykker.
De kan selvfølgelig godt vælge at lave den tidligere.

Du skal bare være opmærksom på, at du skal have taget blodprøve i forbindelse med screeningen for kromosomfejl (nakkefoldsscanningen), og den skal helst tages inden nakkefoldsscanningen, så du kan få udregnet din risikoscore sammen med scanningen.
Men det er din læge helt sikkert også opmærksom på

Anmeld

29. juni 2014

Frøken C.

Klik her og skriv...

Anmeld

29. juni 2014

Frøken C.

Bak skriver:

Ja, det er ikke unormalt

Lægerne skal først lave vandrejournalen omkring uge 9-10 stykker.
De kan selvfølgelig godt vælge at lave den tidligere.

Du skal bare være opmærksom på, at du skal have taget blodprøve i forbindelse med screeningen for kromosomfejl (nakkefoldsscanningen), og den skal helst tages inden nakkefoldsscanningen, så du kan få udregnet din risikoscore sammen med scanningen.
Men det er din læge helt sikkert også opmærksom på

Super, mange tak for svar er der noget man kan forberede allerede nu ? Nogle vigtige ting man skal gøre feks mht vitaminer osv ? Synes godt om

Håber, at min læge har styr på det i hvert fald jeg har kun taget 3 test hjemme og det er sekretæren jeg fik tiden af, så egen læge ved intet endnu  

Anmeld

29. juni 2014

Frøken C.

Christine skriver:

Ja det er helt normalt. Sådan har det været her de sidste to gange 

Man kan sagtens nå at få henvisning til nakkefoldsscanning og der skal jo blot laves vandrejournal. Intet problem 

Super, mange tak for svar er der noget man kan forberede allerede nu ? Nogle vigtige ting man skal gøre feks mht vitaminer osv ?

Anmeld

29. juni 2014

Bak

Bina88 skriver:

Super, mange tak for svar er der noget man kan forberede allerede nu ? Nogle vigtige ting man skal gøre feks mht vitaminer osv ? Synes godt om

Håber, at min læge har styr på det i hvert fald jeg har kun taget 3 test hjemme og det er sekretæren jeg fik tiden af, så egen læge ved intet endnu  

Du skal bare tage en (eller to afhængig af mærket tror jeg) multivitamintablet til gravide (spørg i Matas eller Apoteket - Matas er billigere). Den burde du sådan set allerede være i gang med
Fra uge 10 skal du supplere med en jerntablet (apoteket eller matas).

Ellers kan du prøve at læse lidt om, hvilke madvarer, man fraråder gravide at spise. Fx. tunbøffer, alt for meget fed fisk (fx laks) pga tungmetaller. Du kan finde nogle gode råd her på siden, hvis du kigger lidt rundt

Tillykke med graviditeten

Anmeld

29. juni 2014

Frøken C.

Bak skriver:

Du skal bare tage en (eller to afhængig af mærket tror jeg) multivitamintablet til gravide (spørg i Matas eller Apoteket - Matas er billigere). Den burde du sådan set allerede være i gang med
Fra uge 10 skal du supplere med en jerntablet (apoteket eller matas).

Ellers kan du prøve at læse lidt om, hvilke madvarer, man fraråder gravide at spise. Fx. tunbøffer, alt for meget fed fisk (fx laks) pga tungmetaller. Du kan finde nogle gode råd her på siden, hvis du kigger lidt rundt

Tillykke med graviditeten

Ih mange tak

Det er rigtig dejligt at kunne spørge om råd herinde det er kun min kæreste og jeg, som ved noget lige nu. Vi tror ikke rigtig helt på det er sandt endnu og tør ikke fortælle familien det endnu, så det er bare rigtig rart at kunne skrive herinde  

Anmeld

29. juni 2014

Bak

Bina88 skriver:

Ih mange tak

Det er rigtig dejligt at kunne spørge om råd herinde det er kun min kæreste og jeg, som ved noget lige nu. Vi tror ikke rigtig helt på det er sandt endnu og tør ikke fortælle familien det endnu, så det er bare rigtig rart at kunne skrive herinde  

Det er da så lidt
Har også selv haft glæde af at være herinde. Læser mest med og svarer lidt i ny og næ. Opretter ikke så mange debatter, men læser gerne andres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.