Mega svimmel og utilpas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
9 svar
2 synes godt om
28. juni 2014

stm2812

Jeg er i dag 13+2 og oplevede pludseligt st jeg blev meget svimmel og på vej hjem fra at handle måtte vi holde ind til siden fordi jeg skulle kaste op.

Jeg kan sidde fuldstændig stille og så sejler det hele. Bare det at skulle koncentrere sig om at skrive dette gør at jeg er mega svimmel. Og det kommer hele tiden. Der går ikke et par minutter imellem 'anfaldene'.

er der nogle der har prøvet noget lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

ano14316

stm2812 skriver:

Jeg er i dag 13+2 og oplevede pludseligt st jeg blev meget svimmel og på vej hjem fra at handle måtte vi holde ind til siden fordi jeg skulle kaste op.

Jeg kan sidde fuldstændig stille og så sejler det hele. Bare det at skulle koncentrere sig om at skrive dette gør at jeg er mega svimmel. Og det kommer hele tiden. Der går ikke et par minutter imellem 'anfaldene'.

Får du nok at drikke/spise kaster du ellers op pga graviditeten?
Det er ikke unormalt at blive pludselig utilpas i graviditeten, slet ikke når det er varmt, mens det skal ikke blive ved..
Hvis du har fået væske nok og mad nok så synes jeg du skal ringe til lægen..

Anmeld

28. juni 2014

Chellie

Husker du at tage jern-tilskud? Blodmangel kan godt give de symptomer...

Anmeld

28. juni 2014

stm2812

ano14316 skriver:

Får du nok at drikke/spise kaster du ellers op pga graviditeten?
Det er ikke unormalt at blive pludselig utilpas i graviditeten, slet ikke når det er varmt, mens det skal ikke blive ved..
Hvis du har fået væske nok og mad nok så synes jeg du skal ringe til lægen..

Jeg døjer utrolig meget med opkast. Men prøver stadig at få lidt ned netop for ikke at gå helt kold. Har dog aldrig oplevet at blive svimmel på denne måde før. 

Vil bare heller ikke ringe til vagtlægen og spilde deres tid hvis det så er helt normalt

Anmeld

28. juni 2014

stm2812

Chellie skriver:

Husker du at tage jern-tilskud? Blodmangel kan godt give de symptomer...

Ja spiser mine gravijern hver dag Men kan da godt ske der skal mere til?

Anmeld

28. juni 2014

melila

stm2812 skriver:

Jeg har også oplevet det en del gange før, og gør stadigvæk ind i mellem (er 23+) 

Nogen gange daler dit blodsukker og blodtryk. Din krop producere 2 liter blod dagligt nu, pga den lille og ind i mellem har kroppen svært ved at følge med. Jeg vente den selv med min jordmoder, det er derfra jeg ved det :-) Du kan få det ligesom om at du får et ildebefindende. Sæt dig ned, hav ALTID en snack af form af noget sukker på dig og noget at drikke :-) Så går det hurtigt over igen :-) 

Anmeld

28. juni 2014

Fru Frederiksen.

Pyha det lyder ikke rart. Jeg syntes du skal kontakte din læge og snakke om det. Måske vil de gerne se dig, lige til et tjek . Håber du får det bedre.  

Anmeld

28. juni 2014

stm2812

Sisse Eden Frederiksen skriver:

Pyha det lyder ikke rart. Jeg syntes du skal kontakte din læge og snakke om det. Måske vil de gerne se dig, lige til et tjek . Håber du får det bedre.  

Hvis det er lige så slemt mandag giver jeg lægen et kald. Læste det også kan være hvis man har brug for ekstra jern man får det sådan, så kan jo være det bare er noget så simpelt 

men tusind tak for svar

Anmeld

28. juni 2014

stm2812

melila skriver:

Jeg har også oplevet det en del gange før, og gør stadigvæk ind i mellem (er 23+) 

Nogen gange daler dit blodsukker og blodtryk. Din krop producere 2 liter blod dagligt nu, pga den lille og ind i mellem har kroppen svært ved at følge med. Jeg vente den selv med min jordmoder, det er derfra jeg ved det :-) Du kan få det ligesom om at du får et ildebefindende. Sæt dig ned, hav ALTID en snack af form af noget sukker på dig og noget at drikke :-) Så går det hurtigt over igen :-) 

Det hjælper desværre ikke med mad eller drikke. :/ men jeg fik sovet et par timer hvorefter der gik ca en time før svimmelheden kom igen. Men det var så også bare på dobbelt styrke. Så øv øv men håber det i det mindste bare er lidt bedre i morgen.

og tak for svar

Anmeld

28. juni 2014

Anonymo

stm2812 skriver:

Ja, jeg havde det heldigvis kun i en lille uge. Der fulgte ofte en ordenlig hovedpine med bagefter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.